Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ta bort autogiro

Hej då jag funderar på att släppa några sms lån som viaconto sms pengar hur tar jag bort autogiro?
Har andra lån som riskeras att inte kunna dras om dom hinner före då det är samma datum!

Hej då jag funderar på att släppa några sms lån som viaconto sms pengar hur tar jag bort autogiro?
Har andra lån som riskeras att inte kunna dras om dom hinner före då det är samma datum!
Du tar bort dem i internetbanken. Man kan inte ta bort enstaka fakturor, utan det blir hela medgivandet som tas bort.

Du tar bort dem i internetbanken. Man kan inte ta bort enstaka fakturor, utan det blir hela medgivandet som tas bort.
Okej tack vill ta bort hela medgivandet!
Då jag tänk o släppa dessa bla

Kan dom koppla på igen fast jag tar bort?
Ska dom inte kunna, de måste ha ditt medgivande först. Jag kopplade bort alla autogiron till långivarna när jag släppte allt mitt till KFM och de har försvunnit permanent.

Ska dom inte kunna, de måste ha ditt medgivande först. Jag kopplade bort alla autogiron till långivarna när jag släppte allt mitt till KFM och de har försvunnit permanent.
Tack för svar!

Min sambo råkade ut för en märklig sak nu i december. Hon hade avslutat autogiromedgivandet till loanstep för några månader sedan. Nu i december var det helt plötsligt aktiverat igen och dom drog mer pengar än det fanns på kontot, så hon hamnade på minus. Hur är detta möjligt? Är det ens lagligt?

Min sambo råkade ut för en märklig sak nu i december. Hon hade avslutat autogiromedgivandet till loanstep för några månader sedan. Nu i december var det helt plötsligt aktiverat igen och dom drog mer pengar än det fanns på kontot, så hon hamnade på minus. Hur är detta möjligt? Är det ens lagligt?

Nej, dom kan och får inte dra om inte medgivande finns. Är stöld och bör polisanmälas. Ända sättet dom kan fått igenom ett medgivande utan att du godkänt det är förfalskning.

Låter dock väldigt underligt att dom kunnat övertrassera kontot, är inte möjligt vid autogiro om du inte har konto kredit.

Samma här

Har också hört att det kan bli så är därför orolig även om
Jag säger upp att dom aktiverar igen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp