Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ta bort autogiro

Får dom inte utan ditt medgivande, bara säga att du polisanmäler.

Finns en anledning att man måste lämna medgivande annars skulle man hämta pengar överallt ju

Om det är risk att de kopplar på igen kanske det är bättre att använda ett annat konto? Borde gå att ordna direkt i internetbanken?

Nystartfinans lägger upp AG när man tar bort det, i min värld är det aningen märkligt. Sjukt att det ens är lagligt.

sorry men ser inte vad felet är att det lägger upp det igen?
jag har gjort som ni och tagit bort så jag förstår men samtidigt har man gjort ett avtal med dem som man bryter så tycker dem har all rätt att lägga upp det igen och kräva sina pengar.

sorry men ser inte vad felet är att det lägger upp det igen?
jag har gjort som ni och tagit bort så jag förstår men samtidigt har man gjort ett avtal med dem som man bryter så tycker dem har all rätt att lägga upp det igen och kräva sina pengar.

Fast om man tar bort när man exempelvis har fått inledande skuldsanering är det inte så lyckat om de kan koppla på utan förvarning, då man enbart ska betala enligt planen och inte gynna någon mer än andra av de som ingår i den betalplanen.

Fast om man tar bort när man exempelvis har fått inledande skuldsanering är det inte så lyckat om de kan koppla på utan förvarning, då man enbart ska betala enligt planen och inte gynna någon mer än andra av de som ingår i den betalplanen.

ja vi skuldsanering så absolut. men det är nog enda gången som det är rätt med

tröttnat lite på att läsa om alla som skyller på sms lån med höga räntor och hur det får funka så, banker som "gör fel".
spelbolagen, och att spelmissbruk är en sån sjukdom så man kan gömma sig bakom det just för att det är en sjukdom.

ja var spelberoende med och hade 1 miljon i skulder. så jag har absolut gjort allt som andra gör här med så dömer ingen och förstår.
förstår dock inte varför man ska skylla på andra saker när man själv gör fel! sms är dyrt så är det men man har valt att ta lånet ändå då får man skylla sig själv. att vara spelberoende är ett helvete men jag tycker att det är fegt att gömma sig bakom att det är en sjukdom. alla jag känner vet om att jag var det, så jag står för det men tycker att när folk säger att det är en sjukdom så känner jag att man kommer undan för lätt. man satte sig där och var dum i huvudet helt enkelt så då får man stå för det.
men bara min åsikt=)

tröttnat lite på att läsa om alla som skyller på sms lån med höga räntor och hur det får funka så, banker som "gör fel".
spelbolagen, och att spelmissbruk är en sån sjukdom så man kan gömma sig bakom det just för att det är en sjukdom.

ja var spelberoende med och hade 1 miljon i skulder. så jag har absolut gjort allt som andra gör här med så dömer ingen och förstår.
förstår dock inte varför man ska skylla på andra saker när man själv gör fel! sms är dyrt så är det men man har valt att ta lånet ändå då får man skylla sig själv. att vara spelberoende är ett helvete men jag tycker att det är fegt att gömma sig bakom att det är en sjukdom. alla jag känner vet om att jag var det, så jag står för det men tycker att när folk säger att det är en sjukdom så känner jag att man kommer undan för lätt. man satte sig där och var dum i huvudet helt enkelt så då får man stå för det.
men bara min åsikt=)

Helt ärligt tror jag inte du var spelberoende utan bara dum i huvudet när du tog dina skulder då och spelade bort pengar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp