Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta lån stärre än 500.000

Hej,
Har en inkomst på ca 80.000 brutto, 40.000 netto.
Däremot har jag en privatskuld på 900.000 där jag betala 35.000 i bara ränta varje månad.

Min enkla fråga är om man på något sätt kan få lån till att betala en privatskuld som är över 500.000?

Vad rekommenderar ni?

Har du några andra lån? Om inte så är det nog inga problem med den inkomsten att få två blancolån på 350 000, och kanske tom ett tredje på det återstående beloppet. Annars är enda alternativet att ha någon form av säkerhet, en fastighet tex.

Hej,
Har en inkomst på ca 80.000 brutto, 40.000 netto.
Däremot har jag en privatskuld på 900.000 där jag betala 35.000 i bara ränta varje månad.

Min enkla fråga är om man på något sätt kan få lån till att betala en privatskuld som är över 500.000?

Vad rekommenderar ni?
Syns ditt lån på UC?

Jag har varit i samma situation som du, med något högre inkomst. Om man inte har någon säkerhet, så finns det ingen som beviljar sådana höga lån trots att betalutrymmet finns. Nu har jag löneutmätning hos KFM istället och kommer att söka skuldsanering eftersom räntorna knäcker alltihop.

Nyfiken,
Om vi då har liknande inkomst och förutsättningar,
Vad skulle du uppskatta att jag kan få max i blanco?

Nyfiken,
Beror på vilken UC-score du har, underskott av kapital, antal förfrågningar mm

Nyfiken,

Tror inte det är ovanligt att man kan bevilas totalt sin årsinkomst plus 100-200k. Men det gäller nog runt en normal årsinkomst runt 200-400k. Det är enligt min erfarenhet möjligt. Vet ej vad som gäller när om man dubblar den årsinkomsten, tänker att risken borde vara mycket större att låna ut så mycket i blanco även vid hög inkomst.

Höginkomstagare ses väl även som mer riskiga pga förändringar i anställning eller hälsa kan slå hårt på inkomsten.

Tycker faktiskt du borde ringa lendo och fråga, de har handläggare som sett det mesta och borde veta hur man kan lägga upp det.

Överlag känns det som du hamnat i en riktigt shitty situation. Spelmissbruk eller annat?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp