• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ta tag i livet, använda snöbollseffekten kanske

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag hade börjat med att få bort Klarna för det får loss mer pengar från ränta för dig att lägga på nästa lån.
Håller med övriga om att försöka minska dina utgifter lite, Spotify, mobilkostnaden, billigare gym? Finns någon möjlighet att minska bränslekostnaden lite?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Wow vilken bra inställning och kraft du har! Hejja dig! Tack för att du delar med dig. Jag skulle säga dock att du ska INTE ta bort ditt gymkort utan börja träna mer och lägga upp en plan för även det (om du inte redan har det) Är det friskis? Isåfall har dom massor av digitalt nu att få ta del av. Träning är a och o när vi går igenom tuffa perioder i livet såsom utmattning, depression osv.
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Wow vilken bra inställning och kraft du har! Hejja dig! Tack för att du delar med dig. Jag skulle säga dock att du ska INTE ta bort ditt gymkort utan börja träna mer och lägga upp en plan för även det (om du inte redan har det) Är det friskis? Isåfall har dom massor av digitalt nu att få ta del av. Träning är a och o när vi går igenom tuffa perioder i livet såsom utmattning, depression osv.
Tack!
Har märkt att det går fort när man väl börjat samla på sig.. märket att jag gått ifrån 40 - 80 till 160 på väldigt kort tid.. dock ej genom räntor, mest genom ogenomtänkta köp och ”det löser sig” tänk.. även när jag fått loss pengar har det istället gått till konsumtion istället för amortering.. vet att det är fel men den känslan att köpa kontra betala av var då bättre av nån dum anledning..

Ang träningskortet kanske det är lika bra att säga upp nu under Corona så har jag 300kr mer att lägga på amortering ?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Tack!
Har märkt att det går fort när man väl börjat samla på sig.. märket att jag gått ifrån 40 - 80 till 160 på väldigt kort tid.. dock ej genom räntor, mest genom ogenomtänkta köp och ”det löser sig” tänk.. även när jag fått loss pengar har det istället gått till konsumtion istället för amortering.. vet att det är fel men den känslan att köpa kontra betala av var då bättre av nån dum anledning..

Ang träningskortet kanske det är lika bra att säga upp nu under Corona så har jag 300kr mer att lägga på amortering ?
Precis! Jag märkte det för sent. Har unnat mig alldeles för mycket med fakturaköp i över tio år. Och nu har jag 550.000 i skulder. Men! på något år nu så har den skulden minskat avsevärt och har också spärrat mig själv överallt. Även klarna. Jag kan helt enkelt inte ta något snabblån eller betala med faktura. Det har ändrat mitt liv totalt. Och! skulderna minskar... Om du ska ta bort gymkortet så rekommenderar jag dig att gå en rask promenad på minst 30 min varje dag
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Finns det inget gym som kostar 99kr/mån där du bor? De brukar ju ha erbjudanden runt nyår också.
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Precis! Jag märkte det för sent. Har unnat mig alldeles för mycket med fakturaköp i över tio år. Och nu har jag 550.000 i skulder. Men! på något år nu så har den skulden minskat avsevärt och har också spärrat mig själv överallt. Även klarna. Jag kan helt enkelt inte ta något snabblån eller betala med faktura. Det har ändrat mitt liv totalt. Och! skulderna minskar... Om du ska ta bort gymkortet så rekommenderar jag dig att gå en rask promenad på minst 30 min varje dag

låter som kanske en idé för min del med!
Jag har i alla fall på Wasa sagt åt dom minska krediten så jag inte har utrymme att köpa något där, klarna har jag faktiskt bet om en betalningsfrimånad för att antingen lägga ihop en liten större summa till månaden efter eller lägga mer krut på något av Swedbank eller avarda lånen.

Jag kommer att till nästa månad ha ungefär 20 000kr att lätta på valfritt lån, bör jag då lägga dessa för bli kvitt med avarda?
Lägga på minska på klarna eller minska på Swedbank?

wasa känns som låg prio just nu pga räntefritt
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Punga in på Klarna!. Toppenbra ju och månadskostnaden minskar kraftigt om du amorterar 20.000kr! Klarna har dom betalningsfritt?
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Precis! Jag märkte det för sent. Har unnat mig alldeles för mycket med fakturaköp i över tio år. Och nu har jag 550.000 i skulder. Men! på något år nu så har den skulden minskat avsevärt och har också spärrat mig själv överallt. Även klarna. Jag kan helt enkelt inte ta något snabblån eller betala med faktura. Det har ändrat mitt liv totalt. Och! skulderna minskar... Om du ska ta bort gymkortet så rekommenderar jag dig att gå en rask promenad på minst 30 min varje dag
Hur mycket amorterar du per månad och hur har du gjort med upplägg med betalning?
 

Roberto77

Viktig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
25 December 2020
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
82
Poäng
227
Punga in på Klarna!. Toppenbra ju och månadskostnaden minskar kraftigt om du amorterar 20.000kr! Klarna har dom betalningsfritt?

jag har mailat runt och kollat, de flesta långivare verkar ha betalningsfri månad
Så jag pratade med klarnas kundtjänst och bad betalningsfritt i januari och det är inget som skall påverkas negativt med ränta eller liknande så om jag nu skall skynda på med klarna så ”sparar” jag 1 månads ränta där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp