Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tack för mig.

Kunnig medlem
Poäng: 102
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Jag har kämpat i några år, men nu får det vara nog
Det här systemet åt mig inifrån. Nu är jag en slagen man. Tänker säga upp mig från arbetet och eventuellt åker jag utomlands. Inte pga jättehöga skulder, men pga vi lever i ett samhälle där ingen bryr sig om någon längre. Det är helt enkelt inte värt att kämpa mer. Det är lätt att komma till den slutsatsen när man har insett människans rätta ansikte.

Någon sa för längesen: "Bättre att leva ett år som tiger än hundra som ett får"

Jag vänder på det och tänker istället: "Det är bättre att leva en dag i frihet än att vänta på att dö utan att ha levt.

Jag lämnar nu det här forumet för alltid. Lycka till alla! Hoppas ni orkar i mål!

Jag har kämpat i några år, men nu får det vara nog
Det här systemet åt mig inifrån. Nu är jag en slagen man. Tänker säga upp mig från arbetet och eventuellt åker jag utomlands. Inte pga jättehöga skulder, men pga vi lever i ett samhälle där ingen bryr sig om någon längre. Det är helt enkelt inte värt att kämpa mer. Det är lätt att komma till den slutsatsen när man har insett människans rätta ansikte.

Någon sa för längesen: "Bättre att leva ett år som tiger än hundra som ett får"

Jag vänder på det och tänker istället: "Det är bättre att leva en dag i frihet än att vänta på att dö utan att ha levt.

Jag lämnar nu det här forumet för alltid. Lycka till alla! Hoppas ni orkar i mål!

Det är sant det du säger men tror du det är lösningen, att lämna allt och åka utomlands? Säga upp sig från jobbet? Antar att du inte har familj.. I vart fall önskar jag dig lycka till och ett bättre liv!

Vad är dina skulder i nuläget ? Det finns en utväg . Berätta skulder. Inkomst osv så .

Oj, det var radikalt om du gör slag i den saken :) Men jag förstår och håller såklart med om att mycket är fel i dagens samhälle, att man utsätter folk för vad som helst och skiter i konsekvenserna för folk med missbruk och så vidare.

Det handlar inte bara om ens egna skulder utan om en enorm besvikelse på samhället, systemet som möjliggör det här, föraktet för folk med mindre inkomster och därmed skulder som man medvetet lägger på folk som gör dumma val för att tjäna stora pengar på dessa.

Hade det varit enkelt hade jag också kunnat tänka mig en flytt, så man kunnat blåst dessa hemska företag på pengarna dom inte förtjänar överhuvudtaget. Men man slipper inte sina skulder för att man flyttar till ett annat land i europa så... Hehe.

Vad är dina skulder i nuläget ? Det finns en utväg . Berätta skulder. Inkomst osv så .

Det sjuka är att man kan ha typ ingen eller mycket ojämn inkomst och ha typ alla sms-lån på marknaden och det samtidigt.

Men att du hamnat hos Lexbase... Det framgår ju att det är ett tvistmål? Ta några dagar och fundera på det här först.

Mina skulder kan lösas, men jag vet inte om jag orkar fortsätta ge näring åt dessa utsugare mer.

Vi har en stat som vi föder genom skattemedel, men som endast verkar jobba åt företagens vägnar. Hur kan dessa utsugare få våldta medborgarna av det här samhället utan att det händer någonting?

Jag såg att jag fanns med på Lexbase.se. Ett tvistemål. Inget farligt, men ingenstans man vill figurera. Jag bestred en skuld. Är det tillräckligt för att hamna i ett register med andra kriminella? Jag tycker helt enkelt inte om att se mitt namn där.

Så fort vi krävs på pengar fungerar systemet otroligt snabbt. Men så fort vi kräver en rättelse fungerar systemet otroligt segt. Det gäller hos alla myndigheter och instanser. Du ska helt enkelt inte ORKA överklaga.

Där sitter vi, med vetskapen om att systemet endast fungerat åt ett håll, och betalar utan att protestera.

I början av denna resa hatade jag mig själv. Nu hatar jag alla andra. Med alla andra menar jag alla dom hederlösa kräken som hela tiden utnyttjar människor som på något sätt hamnat fel i livet. Ibland bara för en stund, men som utvecklar sig till ett problem att klura på resten av livet.

Jag är trött på det. Det här världen är ett paradis för människor utan samvete. Vi, övriga, är boskap. Boskap på väg mot slakteriet.

Nu har tydligen min tur kommit.

Senast ändrad:
Hej Forummarna.

Jag har läst många av dina inlägg här och du verkar vara en person som vill göra rätt för dig och hjälpa andra. För mig är det de bästa kvalifikationerna man kan ha för att vara en bra människa.

Jag blev otroligt ledsen när jag läste ditt inlägg av flera skäl.
Att du känner att du vill "ge upp".

Att de här kräken till företag fått dig dit (hoppas ni läser detta!)

Att Lexbase får registrera detta om oss (även mig, är livrädd att ex förlora jobbet). Har ifrågasatt detta starkt eftersom i praktiken kan vem som helst skicka in ansökan till TR och då registreras det oavsett vad som händer med målet. I mitt fall drog företaget tillbaka det dvs ingen dom men jag finns där med...och är helt knäckt över det. Är för övrigt skötsam.

Jag vet inte vilka råd jag kan ge dig som kan hjälpa eller stötta eftersom jag själv sitter i skiten. Men avbetalningar på ca 30.000 kr i månaden. Helt jäkla sjukt. Och ingen myndighet bryr sig. Inte för att man själv inte bär ansvar men vill man ur det så finns ingen där...

Jag hatar mig själv fortfarande men har börjat utveckla som du, hat mot alla andra också.

Jag vill också bara "försvinna". Ser liksom inget slut annars.

Jag håller med dig Kryss...att det är möjligt att ha alla lån på marknaden är helt sjukt. Jag har hos 40 fordringsägare...

Helt osannolikt. Bättre om alla lån registrerades på UC.
Eller något annat. Jag har alltså 315 000 kr i synliga lån (blancolån) och ca 150 000 kronor i osynliga (snabb och smålån).

Helt osannolikt. Bättre om alla lån registrerades på UC.
Eller något annat. Jag har alltså 315 000 kr i synliga lån (blancolån) och ca 150 000 kronor i osynliga (snabb och smålån).

Ganska otroligt att detta funkar... Bättre om alla lån syntets. De skulle skydda oss

lägg ner. jag förekommer i lexbase under 2 punkter, båda bedrägeri.
jag har jobb ändå för jag är egentligen världens snällaste och skulle inte göra en fluga förnär. jag har bara grova problem med vissa saker som gör att jag gjort bort mig.

att vara med på lexbase för ett tvistemål, lägg ner.
ingen bryr sig om lexbase ändå.

Det är inte bara förekomsten på Lexbase som spökar här. Det är bara ytterligare ett stämpel på hur samhället behandlar skuldsatta.
Många i detta forum, inklusive mig, ägnar majoriteten av sin vakna tid att försöka komma ur sin situation om möjligt utan myndigheternas hjälp eftersom de i vissa sammanhang gör med skada än nytta. INGEN företräder oss och hjälper oss att ta strid.
Hur ska man orka och ha kunskapen att möta dessa kräk i Tingsrätten då många till och med har egna jurister. Vem hjälper oss som konsumenter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp