• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Näckros

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
10 Augusti 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
19
Poäng
46
Näckros får man fråga vad du använde pengarna du tog till?
Var det betala andra skulder eller spel+


Betalade av andra skulder , hamnade i en karusell av olika lån, tillslut fick jag inga nya, och några hamnade hos kronofogden. Så som jag skrivit tidigare tog jag det dummaste beslutet jag har tagit i mitt liv....

Jag hoppas att vi kan ta oss egenom detta, förstår att det isånafall tar väldigt lång tid. Vill inte förlora min familj .
Allt är ju så nytt nu för min man, känner att jag bara kan vara ärlig och att bollen ligger hos honom....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Vi är här för att stötta varrandra ja absolut! Men vi är inte här för förlöjliga eller förminska varrandras misstag! Så lär man sig inte. Det är stor skillnad där.
Tycker det också är skillnad på någon som gjort något olagligt och hemskt mot någon dom gillar och inte bryr sig/alternativt försvarar sin handling och tycker synd om sig själva. Tycker inte detta är något Näckros har gjort utan har enbart skrivit för att få klarhet i vad som kan hända och vilken dom det kan bli. Personen i fråga tycker jag verkar vara uppenbart medveten om hur dåligt denna har handlat och skriver ju att hon mår. Därav tycker jag inte heller det behövs att man skriver "hej, jag vill också säga så du vet att det du har gjort är fruktansvärt. Hur tänkte du?" Etc. Man fattar att Näckros vet det om man inte har problem att tolka text.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Tycker det också är skillnad på någon som gjort något olagligt och hemskt mot någon dom gillar och inte bryr sig/alternativt försvarar sin handling och tycker synd om sig själva. Tycker inte detta är något Näckros har gjort utan har enbart skrivit för att få klarhet i vad som kan hända och vilken dom det kan bli. Personen i fråga tycker jag verkar vara uppenbart medveten om hur dåligt denna har handlat och skriver ju att hon mår. Därav tycker jag inte heller det behövs att man skriver "hej, jag vill också säga så du vet att det du har gjort är fruktansvärt. Hur tänkte du?" Etc. Man fattar att Näckros vet det om man inte har problem att tolka text.
Det är uppenbart att du inte läst mina kommentarer. Men låt mig förklara igen(förhoppningsvis för sista gången!!). Jag har inte riktat några kommentarer mot henne, förutom de kommentarer som är meningen ska vara direkt riktad till henne och då har jag skrivit direkt till TS. Mina kommentarer för det mesta är riktat mot de som försöker göra no big deal av hela situationen och försöker förminska detta. Är du en av de? Om inte, då tycker jag heller inte du ska fortsätta denna diskussion med mig. Och ja, jag tycker verken du, jag eller någon annan ska vända och vrida på detta så TS blir någon sort offer i det hela. Vet du varför? För att det är klar och tydligt att TS inte ser sig själv som offer och försöker faktiskt göra rätt för sig nu.
Hoppas jag var tydlig nu i min förklaring för säkert tredje gången.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
någon som gjort något olagligt och hemskt mot någon dom gillar och inte bryr sig/alternativt försvarar sin handling och tycker synd om sig själva.
Du kanske tycker att TS ska ha en klapp på ryggen för att den bryr sig/alternativ inte försvarar sin handling, efter bubblan sprack av ett misstag, får du ju tycka det. Och TS vet vad hon har gjort och står för det och hon verkar inte alls behöva dig för att stå upp för henne mot någon som säger vad den tycker till folk som försöker förminska denna situation som TS's man har satts i.(hoppas du inte hade några problem med att tolka denna text).
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Det är uppenbart att du inte läst mina kommentarer. Men låt mig förklara igen(förhoppningsvis för sista gången!!). Jag har inte riktat några kommentarer mot henne, förutom de kommentarer som är meningen ska vara direkt riktad till henne och då har jag skrivit direkt till TS. Mina kommentarer för det mesta är riktat mot de som försöker göra no big deal av hela situationen och försöker förminska detta. Är du en av de? Om inte, då tycker jag heller inte du ska fortsätta denna diskussion med mig. Och ja, jag tycker verken du, jag eller någon annan ska vända och vrida på detta så TS blir någon sort offer i det hela. Vet du varför? För att det är klar och tydligt att TS inte ser sig själv som offer och försöker faktiskt göra rätt för sig nu.
Hoppas jag var tydlig nu i min förklaring för säkert tredje gången.
Jag har läst. Citerade ditt inlägg för att du (och någon annan) inte tycker att man lär sig något om folk gör en no big deal av allt. Vem menar du har gjort det? Har bara sett dom som känner medlidande i en hemsk situation alt. någon dom har erfarenhet sv vad ett straff blev i liknande situation.Allt det andra är väl ganska uppenbart; dvs att det är brottsligt, kan bli följder som inte är roliga, att man (inte bara TS) inte ska göra så etc. Som sagt; att hon har gjort fel och att man inte bör göra så vet ju alla. Tycker också det är väldigt hemskt för dom som blir utsatta för en sån sak, vilket också är något Näckros skriver att hon känner kring det här. Har sett i den här tråden att hon flertalet gånger har fått beskriva att hon tycker det känns hemskt och att hon inte förstår varför hon gjorde det. Då tänker jag att vi finns här för att stötta. Du skriver att det är tydligt att TS inte ser sig som ett offer. Tycker jag också. Därför kan man släppa den biten om att hon ska lära sig av misstagen. Det kommer nog fixa sig av sig själv.
Hoppas du förstår vad jag menar nu också så vi inte har någon slags missförståelsebattle här. Trevlig natt/Laika
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Du kanske tycker att TS ska ha en klapp på ryggen för att den bryr sig/alternativ inte försvarar sin handling, efter bubblan sprack av ett misstag, får du ju tycka det. Och TS vet vad hon har gjort och står för det och hon verkar inte alls behöva dig för att stå upp för henne mot någon som säger vad den tycker till folk som försöker förminska denna situation som TS's man har satts i.(hoppas du inte hade några problem med att tolka denna text).
Haha, du blev verkligen arg märker jag? Du verkar vara väldigt orolig att människor som gör ett misstag inte ska förstå det själva. Bra att du påminner. Förstod allt även om din sista mening var lite märklig. Ha de gott!
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Haha, du blev verkligen arg märker jag? Du verkar vara väldigt orolig att människor som gör ett misstag inte ska förstå det själva. Bra att du påminner. Förstod allt även om din sista mening var lite märklig. Ha de gott!
Inte arg alls:) bra att du förstår! Ja, absolut är jag det. Det är kanske helt ok för dig att folk inte lär av sina misstag och upprepar de om och om igen, men diskussionen är ju inte om TS förstår sitt misstag eller inte för att det gör hon och försöker dessutom göra rätt för sig. "Problemet" är dock att många inte förstår skillnaden mellan peppa/stöta och förlöjliga/förminska.
Men vad bra att vi förstår varrandra iallafall.
God natt!
 

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
20 Maj 2017
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
281
Poäng
437
Inte arg alls:) bra att du förstår! Ja, absolut är jag det. Det är kanske helt ok för dig att folk inte lär av sina misstag och upprepar de om och om igen, men diskussionen är ju inte om TS förstår sitt misstag eller inte för att det gör hon och försöker dessutom göra rätt för sig. "Problemet" är dock att många inte förstår skillnaden mellan peppa/stöta och förlöjliga/förminska.
Men vad bra att vi förstår varrandra iallafall.
God natt!
Ok, håller inte med dig om att någon förminskar/förlöjligar problemet, vad jag har sett i den här tråden. Tror det mer handlar om att man förstår att det kommer finnas nog med pekpinnar, ilska m.m framöver och att oron redan är stor hos TS. Därav (eftersom vi många här har gjort mer eller mindre dåliga saker) försöker man istället visa empati och lugna den som är orolig och har satt sig i en jävligt tuff situation. Skulle visat stor empati för hennes man om han hade skrivit om sitt läge här.
Om Näckros behöver stöttande eller inte (för att hon känner sig orolig över kommande dom, inte "stackars dig som lånade pengar i din mans namn") vet jag inte. Men tänker att det var därför hon skrev här. Tror vi i grund och botten menar samma men att vi har olika inställning till vad som behövs förmedlas i det läge som Näckros är i nu. Agree to disagree :) Gonatt!
 

Näckros

Medlem
Poäng: 46
Blev medlem
10 Augusti 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
19
Poäng
46
Ny dag, nya tankar.
Önskar att spola fram tiden lite, så allt kommer i rullning och jag vet vad som händer .
Min man är så lugn nu nästan som vanligt. Tänker att han går igenom olika faser, liknande en sorgeprocess.
Vet inte vad som är bäst när han är arg el lugn...
Jag känner mig, lättad att allt är framme , trött, matt ledsen

Vill inte att någon skall tycka synd om mig, vill bara skriva av mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp