• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
@Gnetaren så bra du skrivit!
Visst måste det finnas ett värde i en ev vinst i huset, värdeökning eller på något vis som kan rädda den ekonomiska situationen. Ansvar tvivlar jag inte på att TS vill ta men att förnedras eller underkasta sig särbehandling får ju inget förhållande att fungera.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Då borde du veta att om man får fotboja så har man redan blivit dömd till fängelse. Och ansökt om att få avtjäna straffet med fotboja för man lever under någorlunda bra förhållanden. Man kan aldrig bli dömd till ett straff med fotboja!
Jo men trådskaparen lever ju under bra förhållanden och fotboja eller annan insats än fängelse förespråkas alltid framför fängelsevistelse om det är möjligt, av flera skäl. Ingen under de år jag jobbade satt för bedrägeri på så ” liten nivå” som tidigare ostraffad så det lär inte hända. Dumma saker har hon gjort, straff blir det men skräm inte upp stackaren i onödan hon har det nog tufft som det är.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Jo men trådskaparen lever ju under bra förhållanden och fotboja eller annan insats än fängelse förespråkas alltid framför fängelsevistelse om det är möjligt, av flera skäl. Ingen under de år jag jobbade satt för bedrägeri på så ” liten nivå” som tidigare ostraffad så det lär inte hända. Dumma saker har hon gjort, straff blir det men skräm inte upp stackaren i onödan hon har det nog tufft som det är.

Man kan väl inte få fotboja om brottsligheten har riktats mot en familjemedlem, i alla fall inte om man tänker bo kvar hemma under tiden som man är bojad.
 

Mirakel

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
16 Juni 2018
Meddelanden
360
Mottagna reaktioner
289
Poäng
427
Man kan väl inte få fotboja om brottsligheten har riktats mot en familjemedlem, i alla fall inte om man tänker bo kvar hemma under tiden som man är bojad.
Sant .. låter helt befängt att den dömde bor med den som brottet begåtts med o att denne inte får lämna en viss yta där båda vistas.
Om förhållandet ska fortsätta så får det lösa sig med ekonomiska manövrer.. annars blir det som det blir men oavsett detta så är äktenskapsskillnad och bodelning en sak och dom med skadestånd och återbetalning ett annat kapitel. Finns det bra värde i egendom kan det till och med ta ut varandra till ett noll-läge
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp