• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tar KFM alltid skatteåterbäringen?

A772398

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
22 Februari 2023
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Hejsan,
Jag sitter i en knepig situation. Jag har släppt alla mina skulder till Kronofogden och har en pågående löneutmätning. Jag fick idag min deklaration där jag ska få tillbaka ca. 12.000kr, tar Kronofogden alltid den till att betala skulder? För min del så undrar jag då jag nyligen bytt jobb, och därav knappt har någon betald semester. Max 2-3 betalda. Vilket betyder att jag kommer behöva ta obetald semester, utan sparade pengar.
Är det värt att höra av sig till Kronofogden och fråga om man får behålla sin skatteåterbäring för att kunna betala hyra, el och mat under sommaren?
:'(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Hejsan,
Jag sitter i en knepig situation. Jag har släppt alla mina skulder till Kronofogden och har en pågående löneutmätning. Jag fick idag min deklaration där jag ska få tillbaka ca. 12.000kr, tar Kronofogden alltid den till att betala skulder? För min del så undrar jag då jag nyligen bytt jobb, och därav knappt har någon betald semester. Max 2-3 betalda. Vilket betyder att jag kommer behöva ta obetald semester, utan sparade pengar.
Är det värt att höra av sig till Kronofogden och fråga om man får behålla sin skatteåterbäring för att kunna betala hyra, el och mat under sommaren?
:'(
Det går automatiskt till kfm tyvärr
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 117
Mottagna reaktioner
2 499
Poäng
1 557
Fick du inte ut semesterersättning och innestående dagar från ditt förra jobb?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Jo det har jag förstått, menade mer om KFM kan besluta om att betala ut det till mig vid tex sådana här situationer.

Nej, tyvärr inte.
Det du kan göra är att jämka för 2023 och därmed få ut nästa års skatteåterbäring redan i år. De pengarna får du behålla, så länge inte kfm går in och ser det, och beslutar om något annat.
 

verand

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
19 Juli 2022
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Nej, tyvärr inte.
Det du kan göra är att jämka för 2023 och därmed få ut nästa års skatteåterbäring redan i år. De pengarna får du behålla, så länge inte kfm går in och ser det, och beslutar om något annat.
Man får ju skatteavdrag på lönen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp