• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tar KFM alltid skatteåterbäringen?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Nu är det ju ingen resa till marbella jag vill åka på, utan jag vill kunna vara ledig från jobbet då jag precis som många andra jobbar mer än heltid och behöver återhämta mig. Men också ha pengar till att betala min hyra och mat.
Du kan överklaga att utmätning av skatteåterbäring sker men jag törs lova att det avslås. Finns typ färdig autotext hos domstolarna på de ärendena.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
478
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Kolla om du kan ta obetald semester? En fördel med att gå med utmätning att sålänge man ser till att behålla just den summan man har rätt att behålla för levene så kan man ju ta ledigt nån vecka eller två obetalt utan att man märker det på det utbetalda beloppet. Arbetar man mycket och man är slut kan det vara en god idé att ta lite ledigt en vecka och komma på rätsida med orken så man orkar hålla i sin inkomst om man känner att man inte klarar sig utan semester eller vad det handlar om. Är många som gått på knäna under pandemi osv så ledig tid är värt enormt om man kan rädda som hälsa..
 

pricken777

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 November 2014
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Nej, tyvärr inte.
Det du kan göra är att jämka för 2023 och därmed få ut nästa års skatteåterbäring redan i år. De pengarna får du behålla, så länge inte kfm går in och ser det, och beslutar om något annat.
Om en sån jämkning går igenom kommer det som ett engångsbelopp eller fördelas det ut över året?
 

VeritasAequitas

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 Mars 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har drabbats i ett antal år över att det tagit all skatteåtebäring, vet ni om det finns något sätt att se hur mycket de snott varje år?
 

VeritasAequitas

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 Mars 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
okej tack, aldrig fått ett sånt beslut tror jag, en gång kanske, däremot har det stått en summa varje år på deklarationen men aldrig separata brev från kfm där det visats att skulden där minskats därför jag undrade, inte heller vilken skuld det dragits av på
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
okej tack, aldrig fått ett sånt beslut tror jag, en gång kanske, däremot har det stått en summa varje år på deklarationen men aldrig separata brev från kfm där det visats att skulden där minskats därför jag undrade, inte heller vilken skuld det dragits av på
Skiljer sig lite mellan statliga och privata skulder. Men beloppet framgår och vilka skulder som ingår.
Däremot redovisas inte hur mycket dina skulder minskar med anledning av beslutet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp