• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Telefonskräck

Volym2

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Tack så mycket för att ni tagit er tid. Jag är helt knäckt psykiskt, sannolikt för livet pga långvarig katastrofal ekonomisk situation.

Jag förstår verkligen!

det går att få situationen annorlunda och bättre. Nummer 1.

rensa upp. Se till att du tar kontrollen över det du kan kontrollera.
Ha koll på vad som går in och ut.

Och varje gång du gör något som uppleves obehagligt. Varje gång blir det lite lättare.

människor drar sig för att göra det ”obekväma”. Men den rätta vägen är utmaningen i det hela. Den stärker och hjälper!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Tack så mycket för att ni tagit er tid. Jag är helt knäckt psykiskt, sannolikt för livet pga långvarig katastrofal ekonomisk situation.
Har varit där själv.
Förstår dig fullkomligt.
Det viktigaste är att inte blunda för det.
Man hamnar illa av olika anledningar.
Nu är det bara att se framåt ta tag i det du kan lösa o skippa resten.
Är det helt ohanterligt släpp skulderna.
Jag bollade varje månad o tog nya lån till slut gick det inte.
Släppte skulder förra året fick utmätning i Augusti.
Hade förmånen att ha släkt med mycket god ekonomi så mina skulder är idag betalda.
Hade annars sökt skuldsanering.
Nu vet inte jag alls hur din situation ser ut hur mycket skulder o inkomster.
Själv gick jag minst 15000kr back varje månad så det gick inte trots en bra lön.
Lycka till med allt det löser sig
❤️❤️
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Bra tips men har ingen att anförtro mig åt :( kan de tvinga en att ta det per telefon?
Ingen bra kompis heller? Jag ringer åt min bästis hela tiden via högtalaren och är det något specifikt hummar hon typ. Jag brukar ringa och säga att jag är Godman eller dylikt eftersom hon sitter bredvid mig och jag har papperna framför mig
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Jag har som sagt erbjudit dig min hjälp. Och jag menar det seriöst! PMa om du tror att det kan hjälpa.

Självklart är det ju bättre att man kämpar mot sina demoner och lär sig ta sådant här själv men känns det väldigt motigt, vilket det ju kan göra för alla emellanåt, så kan det vara skönt att få hjälp.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Åh jag tycker inte heller om att prata i telefon. Jag avskyr det även om det är folk jag känner och brukar låta det ringa ibland för att skriva tillbaka. Hoppas att det löser sig med allt ändå.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 870
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Åh jag tycker inte heller om att prata i telefon. Jag avskyr det även om det är folk jag känner och brukar låta det ringa ibland för att skriva tillbaka. Hoppas att det löser sig med allt ändå.
Jag ogillar också telefonen. Skjuter upp samtal som inte är akuta och mailar alltid när det går. Bygger upp en hemsk anspänning varje gång jag måste ringa om nåt och blir helt slut om man inte får svar när man har lagt så mycket energi på att till sist ringa.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Åh jag tycker inte heller om att prata i telefon. Jag avskyr det även om det är folk jag känner och brukar låta det ringa ibland för att skriva tillbaka. Hoppas att det löser sig med allt ändå.
Kom ihåg hur jobbigt det var bara man sökte snabblån och en del ville ringa upp o ställa lite kontroll frågor.
Kändes lite skamset att bara ta dessa rent av skitlån.
Ville att allt skulle gå elektronisk och bara signera med Bank id.
Och ännu värre när man måste förhandla med inkasso:(
Men det gick även om
Situationen inte var kul.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag ogillar också telefonen. Skjuter upp samtal som inte är akuta och mailar alltid när det går. Bygger upp en hemsk anspänning varje gång jag måste ringa om nåt och blir helt slut om man inte får svar när man har lagt så mycket energi på att till sist ringa.

Åh det kan jag identifiera mig i! Framförallt vad gäller att söka jobb. Inte alltid man får svar eller att de ens ringer tillbaka
Jag tycker det är jättesvårt jämfört med om jag är på en fysisk intervju då kan man bara skådespela hur mycket som helst.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Kom ihåg hur jobbigt det var bara man sökte snabblån och en del ville ringa upp o ställa lite kontroll frågor.
Kändes lite skamset att bara ta dessa rent av skitlån.
Ville att allt skulle gå elektronisk och bara signera med Bank id.
Och ännu värre när man måste förhandla med inkasso:(
Men det gick även om
Situationen inte var kul.


Åh det är det värsta! Just att ringa inkasso eller snarare att bli terroriserad av dem gjorde att jag till slut lät blocka deras nummer. Känns så skönt att min handledare hos KF nu tar det mesta via mejl eller brev.
 

Katscatastrofy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Ingen bra kompis heller? Jag ringer åt min bästis hela tiden via högtalaren och är det något specifikt hummar hon typ. Jag brukar ringa och säga att jag är Godman eller dylikt eftersom hon sitter bredvid mig och jag har papperna framför mig
Men vilken otroligt fin kompis du är ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp