• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Telefonskräck

Katscatastrofy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Jag som många andra här behöver konstant ha kontakt med diverse inkassobolag, KFM mm. Jag kanske har blivit traumatiserad av min situation men är livrädd att prata i telefon, känner att jag vill gråta och får extrem panikångest innan. I 9 fall av 10 går allt att sköta via mina sidor, mail mm men ett inkassobolag vägrar och måste ta det per telefon. Jag klarar verkligen inte det och vet inte vad jag ska göra. Låter så sjukt löjligt men det är min tillvaro just nu. Vet inte vad jag ska göra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Katscatastrofy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Är i väldigt mycket samma sits. Hatar telefon och har väldigt många drag av social fobi och så mycket skam runt mina skulder
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Jag jobbar med detta, inte just inkasso men folk som inte har kunnat betala typ. Pratar med 50 sådana kunder varje dag där en försäkring inte blivit betalad. jag LOVAR vi är fullständigt avtrubbade mot det, vi bryr oss inte det minsta och vi har pratat med 50 andra innan er samma dag. Man får bara vara trevlig så får man samma bemötande tillbaka även om det finns rötägg i alla branscher.
 

Fina Stina

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
30
Poäng
102
Förstår dig precis, jag brukar peppa mig själv innan att detta är den situation som är och att de faktiskt tjänar pengar på mig o de har ingen rätt att vara nedlåtande. De ggr de inte varit hjälpsamma har jag bara varit rak o ärlig o sagt att ”jag kan verkligen inte betala mer än xxx kr. Då får det gå vidare helt enkelt, jag försöker göra rätt för mig men orkar inte bry mig längre om ni inte kan hjälpa mig”. De vill ha in pengarna o ofta finns det mer spelrum än de påstår. Våga förhandla o fundera vad du vill o faktiskt kan betala, börja med mindre summa/mån så har du större chans att få det du kan betala. Efter ett/två samtal blir det mycket enklare. Måste även säga att det är få, väldigt få ggr dessa bolag inte är tillmötesgående och trevliga. ☺️ Lycka till!! ☺️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp