• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Har bokat ett loppisskåp under Januari månad, 4 veckor. De kostade mig 598kr. Det enda jag behöver göra nu är att prissätta mina grejor och sen åka dit på utsatt datum och fylla på mitt skåp så säljer butiken mina saker. :D Kan hela tiden under min hyr period åka dit och fylla på med fler saker och följa mitt försäljningssaldo på deras hemsida. Och kontrollfreak som man är skriver jag ner alla summor jag prissatt för och har nu fått ihop 2 ikea påsar med grejor som är prissatta för 1420kr och mer kommer komma :D Hoppas på en vinst på 2-3000kr iallafall.

Utbildningen på jobbet drar igång 9 Februari och är klar 16 Februari. Vilket betyder att löneökningen kommer redan i februari för min del, vilket passar ypperligt eftersom flytt sker 1 Mars.
5988kr kvar på kontot, ska julhandla lite idag så man slipper de på fredag, dessutom jobbar jag hela julen. Kliver på natt i morgon kväll och är inte ledig förens den 28:e. Men det flyter på rätt bra just nu, hoppas bara att det inte kommer något bakslag här nu när allting är under kontroll.
Följer även budgetfröken på facebook och har faktiskt unnat mig hennes budgetkalender, som kommer börja gälla nu vid lön på fredag och för hela nästa år. Mycket god energi har vi och kämpar på <3
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
@Anam hur mkt tar butiken för att sälja dina grejer? Det som blir osålt, får du tillbaka det eller stannar det där?
Är det en secondhand butik?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
@Anam hur mkt tar butiken för att sälja dina grejer? Det som blir osålt, får du tillbaka det eller stannar det där?
Är det en secondhand butik?
Butiken tar 10 % av min försäljning för jobbet. De grejor som inte blir sålt får jag ta med hem igen. :D Det är en seconhand butik med över 250 olika skåp man kan shoppa i :D Man får personliga prislappar när man bokar, så skulle min vara hamna i någon annans skåp och en kund köper den så är det fortfarande jag som får betalt :)
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Har bokat ett loppisskåp under Januari månad, 4 veckor. De kostade mig 598kr. Det enda jag behöver göra nu är att prissätta mina grejor och sen åka dit på utsatt datum och fylla på mitt skåp så säljer butiken mina saker. :D Kan hela tiden under min hyr period åka dit och fylla på med fler saker och följa mitt försäljningssaldo på deras hemsida. Och kontrollfreak som man är skriver jag ner alla summor jag prissatt för och har nu fått ihop 2 ikea påsar med grejor som är prissatta för 1420kr och mer kommer komma :D Hoppas på en vinst på 2-3000kr iallafall.

Utbildningen på jobbet drar igång 9 Februari och är klar 16 Februari. Vilket betyder att löneökningen kommer redan i februari för min del, vilket passar ypperligt eftersom flytt sker 1 Mars.
5988kr kvar på kontot, ska julhandla lite idag så man slipper de på fredag, dessutom jobbar jag hela julen. Kliver på natt i morgon kväll och är inte ledig förens den 28:e. Men det flyter på rätt bra just nu, hoppas bara att det inte kommer något bakslag här nu när allting är under kontroll.
Följer även budgetfröken på facebook och har faktiskt unnat mig hennes budgetkalender, som kommer börja gälla nu vid lön på fredag och för hela nästa år. Mycket god energi har vi och kämpar på <3
Bra kämpat!!! :tummen::tummen::tummen:
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Alla räkningar betalda, extra amortering gjord. Alla autogiro dragna, 9030kr kvar på kontot. Har inte månadshandlat ännu, gör det i morgon. Har jobbat hela julen, ledig äntligen i morgon. Jobbar även nyår, så idag ska vi unna oss pizza! <3

Kommer troligtvis extra amortera lite mer efter vi fått storhandlat. God fortsättning på er!
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Nu har några dagar av Januari gått, handlat och extra amorterat på skuld nummer 1, drygt 6000kr kvar där. Jag har även igår skrivit nytt kontrakt på jobbet om mer ansvar och därmed en löneökning på 2500kr med start 1 Februari.
Den 14:e får jag även "checka in" mitt loppisbås jag ska ha i 4 veckor, prissatt grejor från hemmet på över 6000kr. (sjukt). Hoppas på att få de mesta sålt, men har billiga priser och har datumen över barnbidrag samt lön, så nån peng borde trilla in. Har fått ihop en liten buffert på 3000kr, men den kommer ryka nu när grannen fick delar på bilen stulna och jag hade min parkerad framför, vilket resulterade i en buckla på min skuff, samt lacksläpp. Bilen står på verkstad och självrisken på 3000kr får betalas ur min plånbok, tyvärr. Glad att vi fick ihop den bufferten, men surt att börja om igen. Men men.. livet kallas de? Antar jag.
Hoppas det går framåt för er alla andra, vi lever för dagen just nu, skolar in lilltjejen på dagis denna och nästa vecka och hoppas, hoppas, hoppas, vi får hålla oss lite friska.
Nu ska jag fortsätta rensa vårat hem, njuta av "långledigheten" och bara vara.

Kram på er <3
 

Jonn

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Augusti 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Wow vad duktig du är! Bravo. Vågar man fråga hur det går för din man. Har du koll på hans ekonomiska transaktioner. Jobbar han extra? Har du tagit kontroll över hans bank-id. Jag hejar på er. God fortsättning på det nya året och lycka till med loppisgrejerna. Ser fram emot en uppdatering snart.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Wow vad duktig du är! Bravo. Vågar man fråga hur det går för din man. Har du koll på hans ekonomiska transaktioner. Jobbar han extra? Har du tagit kontroll över hans bank-id. Jag hejar på er. God fortsättning på det nya året och lycka till med loppisgrejerna. Ser fram emot en uppdatering snart.
Självklart får man det :D
Jag har 100 % koll på allt nu, jag har tagit över hans bank id och hans lön kommer in på mitt konto igen, föräldrarpenningen som kommer för han över och sparar drygt 2-3000kr på sitt egna konto för sin bilförsäkring, tandläkare och vård räkning.
Han börjar nu jobba 100% den 16 januari igen och har jobbat extra de dagar det gått ihop med mitt jobb. Han har fått hjälp av sin arbetsplats och går på regelbundna möten och efter de här månaderna som gått nu, inser jag själv att jag måste nästan vart lite "blind", för han har blitt en helt annan människa (nästintill) men mycket gladare, piggare, mer framåt och inte lika tillbaka dragen / gömd. Mindre agressioner över småsaker och har börjat promenera varje dag. Vi betalar alla räkningar tillsammans och räknar och skriver budet.
Vi har mycket skulder nu, men vi har även varandra och de gör oss starka <3

Tack för dina fina ord!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp