• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Samma här, kollar i den minst 1 gång om dagen. Sen är ja lite ”töntig” men ja har skrivit små lappar som räknar ner till dagen då anmärkningarna försvinner, därför ja kan ha koll. Känns så bra o ta en lapp om dagen o kasta och räkna ner. Det håller även motivationen uppe.
Men har gjort om pärmen lite idag, bestämde mig för att lägga räntefria avbetalningar i slutet istället. De kommer återbetala sig självt under tidens gång. :) <3
Exakt så var min tanke med de räntefria!
Smart med lappar, roligare att vänta tills skulder och anmärkningar försvinner än att jultomten ska komma.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Exakt så var min tanke med de räntefria!
Smart med lappar, roligare att vänta tills skulder och anmärkningar försvinner än att jultomten ska komma.
Så är det verkligen!! :facejoy: Vi får kämpa på helt enkelt, känns som de är en 10-15 års period.. men vi kommer fixa det. <3 blev medlem på en sida på Facebook där man kan sälja barnkläder. Ska lägga ut de för valfritt bud, då blir jag av med det och ja får in lite pengar. Har inte blitt av med de på tradera eller loppis, så gör ett sista försök.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Har fått frågan på jobbet om att utvecklas, och där med även få högre lön. 2500kr löneökning. Givetvis har jag tackat JA, och utbildning kommer ske i vår. Har även sökt en annan lägenhet, närmare mitt jobb, dock lite dyrare hyra, men de jämnar ut sig med den lägre bensin kostnaden. Och så går vi plus av min löneökning. Får besked i morgon angående lägenheten.

Har även idag sammanställt budget för Januari 2023, uppdaterat skuldboken och påbörjat en "rensa lista" inför ev flytt.
Idag ligger totala skuldbördan på 1,245.533 kr uppdelat på 20 skulder. 2 av dessa är CSN på ca 340.000kr.
6 av skulderna är räntefria. Jag vet att många säkert tänker att "släpp det bara", men de är inte vårat alternativ i dagsläget. Vi kommer kämpa på och vi kommer att fixa detta. Vi går inte back varje månad och har pengar över, trots extra amortering och ett litet sparande.
Mannen går tillbaka till jobbet efter föräldrarledighet nu i Januari också, vilket ger oss ca 10-12.000kr mer i månaden. Vi har ett mål att va helt skuldfria och nere på 0 kr om ca 10 år. Vi kommer kämpa stenhårt! <3
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 188
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Har fått frågan på jobbet om att utvecklas, och där med även få högre lön. 2500kr löneökning. Givetvis har jag tackat JA, och utbildning kommer ske i vår. Har även sökt en annan lägenhet, närmare mitt jobb, dock lite dyrare hyra, men de jämnar ut sig med den lägre bensin kostnaden. Och så går vi plus av min löneökning. Får besked i morgon angående lägenheten.

Har även idag sammanställt budget för Januari 2023, uppdaterat skuldboken och påbörjat en "rensa lista" inför ev flytt.
Idag ligger totala skuldbördan på 1,245.533 kr uppdelat på 20 skulder. 2 av dessa är CSN på ca 340.000kr.
6 av skulderna är räntefria. Jag vet att många säkert tänker att "släpp det bara", men de är inte vårat alternativ i dagsläget. Vi kommer kämpa på och vi kommer att fixa detta. Vi går inte back varje månad och har pengar över, trots extra amortering och ett litet sparande.
Mannen går tillbaka till jobbet efter föräldrarledighet nu i Januari också, vilket ger oss ca 10-12.000kr mer i månaden. Vi har ett mål att va helt skuldfria och nere på 0 kr om ca 10 år. Vi kommer kämpa stenhårt! <3
Hejjar på er, så inspirerande inställning !
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Har fått frågan på jobbet om att utvecklas, och där med även få högre lön. 2500kr löneökning. Givetvis har jag tackat JA, och utbildning kommer ske i vår. Har även sökt en annan lägenhet, närmare mitt jobb, dock lite dyrare hyra, men de jämnar ut sig med den lägre bensin kostnaden. Och så går vi plus av min löneökning. Får besked i morgon angående lägenheten.

Har även idag sammanställt budget för Januari 2023, uppdaterat skuldboken och påbörjat en "rensa lista" inför ev flytt.
Idag ligger totala skuldbördan på 1,245.533 kr uppdelat på 20 skulder. 2 av dessa är CSN på ca 340.000kr.
6 av skulderna är räntefria. Jag vet att många säkert tänker att "släpp det bara", men de är inte vårat alternativ i dagsläget. Vi kommer kämpa på och vi kommer att fixa detta. Vi går inte back varje månad och har pengar över, trots extra amortering och ett litet sparande.
Mannen går tillbaka till jobbet efter föräldrarledighet nu i Januari också, vilket ger oss ca 10-12.000kr mer i månaden. Vi har ett mål att va helt skuldfria och nere på 0 kr om ca 10 år. Vi kommer kämpa stenhårt! <3
Du resonerar klokare än mången överbelånad medelklass som tror att amorteringsfrihet innebär att man är skuldfri.
Grym plan.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Har fått frågan på jobbet om att utvecklas, och där med även få högre lön. 2500kr löneökning. Givetvis har jag tackat JA, och utbildning kommer ske i vår. Har även sökt en annan lägenhet, närmare mitt jobb, dock lite dyrare hyra, men de jämnar ut sig med den lägre bensin kostnaden. Och så går vi plus av min löneökning. Får besked i morgon angående lägenheten.

Har även idag sammanställt budget för Januari 2023, uppdaterat skuldboken och påbörjat en "rensa lista" inför ev flytt.
Idag ligger totala skuldbördan på 1,245.533 kr uppdelat på 20 skulder. 2 av dessa är CSN på ca 340.000kr.
6 av skulderna är räntefria. Jag vet att många säkert tänker att "släpp det bara", men de är inte vårat alternativ i dagsläget. Vi kommer kämpa på och vi kommer att fixa detta. Vi går inte back varje månad och har pengar över, trots extra amortering och ett litet sparande.
Mannen går tillbaka till jobbet efter föräldrarledighet nu i Januari också, vilket ger oss ca 10-12.000kr mer i månaden. Vi har ett mål att va helt skuldfria och nere på 0 kr om ca 10 år. Vi kommer kämpa stenhårt! <3
Nä här släpps det inget <3:)
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Vilken push och vilket lyft, ännu inte hört något om lägenheten men däremot vakna jag upp till en uppdatering på UC, där betyget gått från 30,6 % ner till 13,1 % :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp