• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
463
Mottagna reaktioner
252
Poäng
437
Det blir ganska många dagar du måste ha jobbat för det ska ge något på 3 mil(med 18:50kr ersättning).
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 203
Poäng
4 807
Om du ändrar i deklarationen pga avdrag för resor 5 år tillbaka i tiden och framåt så finns det risk att du blir granskad, tror jag. Men har du tur så slipper du granskning.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Som sjukskriven har man väl all tid i världen :facejoy: Skämt o sido, jag ska räkna ihop och kolla läget.. tar väl inte svin lång tid eftersom jag har schemat lätt tillgängligt! :)
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
På tal om sjukskrivning, chefen har vart på mig säkert 1-2 ggr i veckan om massa jox på jobbet. Nu vill han skicka iväg mig på en hälsoundersökning som ska göras var 5:e år. Dessa ska egentligen genomföras på arbetstid o vi ska få betalt för det. Hur funkar det under sjukskrivningen ? :rolleyes:

Har typ lust o säga upp mig när han stressar mig så förbannat när ja är hemma !!
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Jag har aldrig på de senaste 5 åren deklarerat resor, för jag har alltid trott att jag åker för kort.. (3mil /dag) och därför inte lagt nån energi på det, men nu räkna jag ihop hur jag jobbat o inser att jag har kunnat deklarerat resor… är de ens värt o dra igång detta o räkna ut? Ska jag kolla schemat 5 år bakåt o se hur jag jobbat / inte jobbat (vabb/sjuk) eller tar man genomsnittet ? Är de ens värt energin? Hur skulle ni göra?

Tillägger att jag fått restskatt detta år, som mannens återbäring betalar tillbaka.
Räknar du med 260 arbetsdagar på ett år, sen drar bort semester, sjuk och kanske lite klämdagar mm så runt 200 dagar x 3 x 18,50
Man får dessutom bara dra av för det som överstiger 11000 eller vad det är så det blir tyvärr inte mycket att hoppas på för dig.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Nä jag insåg det, så skippar det :facejoy: :facejoy:
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 322
Mottagna reaktioner
799
Poäng
717
På tal om sjukskrivning, chefen har vart på mig säkert 1-2 ggr i veckan om massa jox på jobbet. Nu vill han skicka iväg mig på en hälsoundersökning som ska göras var 5:e år. Dessa ska egentligen genomföras på arbetstid o vi ska få betalt för det. Hur funkar det under sjukskrivningen ? :rolleyes:

Har typ lust o säga upp mig när han stressar mig så förbannat när ja är hemma !!
Hur går det med arbetsgivaransvaret? Du kanske ska påminna honom om det och tala om att du faktiskt mår sämre och upplever det som stressande att han gör som han gör. Var rädd om dig!
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Hur går det med arbetsgivaransvaret? Du kanske ska påminna honom om det och tala om att du faktiskt mår sämre och upplever det som stressande att han gör som han gör. Var rädd om dig!
Tack!! De kommer jag göra, han skickade mer sms igår kväll så jag kommer faktiskt ta ett samtal med hans chef på måndag.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 322
Mottagna reaktioner
799
Poäng
717
Tack!! De kommer jag göra, han skickade mer sms igår kväll så jag kommer faktiskt ta ett samtal med hans chef på måndag.
Det gör du rätt i! Hoppas det får effekt så du kan få lite lugn och ro!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp