• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 179
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Hej på er!
Jag kontaktade FK som bekräftade ovan, att det var ingen fara. De är olika tidsperioder och sen fick jag även ett samtal av min handläggare som kommer att handlägga ärendet framöver så jag kan ringa direkt till henne om det skulle vara något. Hon godkände även min sjukpenning så det var ingen fara. Känns bra!
Mitt UC betyg går mot det bättre igen, trots att inget större förändras mer än att jag betalar. 19.7 % just nu. Minskade från 22 %. Så allt är bättre än inget.
Min skuldbok är pimpad utav bara f*n. Ska nog skapa program ”pimp my skuldbok” :facejoy:
Har dessutom denna månad nu slutbetalat en CSN återkravsskuld som kostat 2008kr/månaden. Nu är det alltså 2008kr mer kvar än innan! Skitbra!! :) Det kommer göra skillnad på snöbollen.
Jag har dock tänkt om lite vad gällande snöbollen, i och med min sjukskrivning och att jag får ut ca 20.000kr mindre nu så kommer de frigjorda pengarna, som dessa 2008kr att halveras. Vi kommer alltså att använda 1004kr till snöbollen, de andra frigjorda pengarna får hamna i den vanliga ekonomin, eftersom utrymmet inte finns på samma sätt som innan. Allt för att inte gå under helt enkelt.

Vi har dessutom en fullproppad frys med mat så nån större handling kommer vi inte behöva göra under april, vilket kommer spara oss ännu mer. Har dessutom gjort enorma fynd med kläder, lyckades köpa på mig 3 byggsäckar med damkläder för endast 500kr. Jag har fått mycket nytt och kan därför rensa ut mycket och vart hamnar det utrensade? Givetvis på loppis! :faceheart: Var även mycket kläder som jag inte ville ha som jag ska sälja vidare, samt mycket med prislappar kvar, kommer lätt tjäna tillbaka den 500 lappen.

Min mamma rensar igen också eftersom hon nu bestämt sig för att flytta till samma stad som oss. Så de blir också endel loppis grejor!
Nå påskfirande vet jag inte om det blir så mycket av men barnen får varsitt påskägg iallafall! <3

Glad påsk till er alla fina medlemmar! Kämpa på och ta en dag i taget. De här fixar vi, tillsammans! Jag hejar på er! <3 :vinnare:
Fantastiska du tack för all pepp o inspiration och Glad Påsk
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Nu har jag fått urvalstest på samtliga utbildningar jag sökt. Vilket betyder att de är mer behöriga sökanden än platser. Börjar känna mig lite orolig ändå, vad jag gör om jag inte kommer in..
Kommer inte kunna gå tillbaka till mitt jobb iallafall, utan kommer väl behöva söka nytt isf. Känns lite tråkigt för jag hoppas verkligen på utbildningarna. Men de betyder visserligen inte att jag INTE kommit in. Har ännu inte gjort proven. Ska göra de i veckan nu och hoppas att de går bra.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Nu har jag fått urvalstest på samtliga utbildningar jag sökt. Vilket betyder att de är mer behöriga sökanden än platser. Börjar känna mig lite orolig ändå, vad jag gör om jag inte kommer in..
Kommer inte kunna gå tillbaka till mitt jobb iallafall, utan kommer väl behöva söka nytt isf. Känns lite tråkigt för jag hoppas verkligen på utbildningarna. Men de betyder visserligen inte att jag INTE kommit in. Har ännu inte gjort proven. Ska göra de i veckan nu och hoppas att de går bra.
Universum har en plan för dig <3 Det kommer att bli bra men jag förstår att du oroar dig<3
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Jag tänker så också, det blir nog bra oavsett. Jag tar en dag i taget och fixar de här provet så får vi se. <3
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 179
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Jag tänker så också, det blir nog bra oavsett. Jag tar en dag i taget och fixar de här provet så får vi se. <3
Du är fantastisk. Peppar o inspirerar och jag tror det löser sig för dig med utbildningarna.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Nu var de ett tag sen jag skrev i tråden. Men de känns lite som dagarna flyter ihop. Jag är fortsatt sjukskriven fram till 4/8. Så får vi se vad som händer härnäst. Hoppas fortfarande på en utbildning iallafall. Hade öppnat så många dörrar för mig och ännu mer att jag kan slappna av och få mer rutin på livet, som min son kräver ganska mycket utav med tanke på hans autism. Livet blir helt enkelt enklare!

Så hur går det med skuldboken?
- Jo, den är ju numera pimpad med massa fin tejp, blommiga klistermärken och symboler. Samt uppdelad i flikar och alla sidor har olika färg. Haha!
Jag har prioskuld nummer 1, nere på 1793kr. Den betalas minst 250kr på i månaden, men sen för 1-2 veckor sen kom jag på den brillianta idén. Töntig som jag är, haha, så satt jag mig ner och la in betalningar på banken för varje dag fram till sista maj. Det dras 20kr per dag till den skulden, vid barnbidrag drogs 250, löning 250, samt i maj vid barnbidrag / lön 250kr. Alla andra vardagar är det 20kr/dag. Detta gör att skulden minskar VARJE DAG! 20kr per dag är något jag gott klarar mig utan och ändå inte ser, eftersom att jag lagt in betalningar så långt i förväg så dras pengarna och jag märker knappt av det. Men skulden minskar. Eftersom den totala skulden också är så pass liten så märks ändå 20kr av. Mitt motto är ändå många bäckar små. För hur de än är så kan man tycka 20kr är töntigt. Men de ger resultat. När jag började så var skulden på nästan 2400kr. Så de ger resultat. När jag får räkningen på email brukar jag också logga in och betala in en summa med Swish direkt, om pengar finns och ekonomin tillåter. Detta gör att skulden borde vara slutbetald sista maj istället för Juli som planen var från början.
Jag har även 2 annonser på tradera, skalkläder från POP. De borde ge några 100 lappar ändå, så den vinsten åker rakt in på denna skuld. Jag känner en helt annan motivation nu när jag gjorde såhär. Det känns mer motiverande, jag känner att jag ror framåt varje dag och sitter inte och väntar på nästa lön för att kunna göra inbetalning. Jag betalar varje dag!! Pengarna dras varje vardag så de är ändå 500kr extra varje månad. Hur bra är inte det?
Tanken är att fortsätta med detta sätt till skuld nummer 2 osv. Men avvaktar när vi närmar oss slutet på maj för att se om jag kan slutbetala skulden eller inte, men de hoppas jag.

Idag är det min födelsedag, så idag ska vi unna oss köpmat och lite fika! <3

Hoppas ni alla mår bra!
Glöm aldrig att ni inte är ensamma i detta, jag hejar på er! <3
 

Frökenmittilivet

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
19 April 2022
Meddelanden
166
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Nu var de ett tag sen jag skrev i tråden. Men de känns lite som dagarna flyter ihop. Jag är fortsatt sjukskriven fram till 4/8. Så får vi se vad som händer härnäst. Hoppas fortfarande på en utbildning iallafall. Hade öppnat så många dörrar för mig och ännu mer att jag kan slappna av och få mer rutin på livet, som min son kräver ganska mycket utav med tanke på hans autism. Livet blir helt enkelt enklare!

Så hur går det med skuldboken?
- Jo, den är ju numera pimpad med massa fin tejp, blommiga klistermärken och symboler. Samt uppdelad i flikar och alla sidor har olika färg. Haha!
Jag har prioskuld nummer 1, nere på 1793kr. Den betalas minst 250kr på i månaden, men sen för 1-2 veckor sen kom jag på den brillianta idén. Töntig som jag är, haha, så satt jag mig ner och la in betalningar på banken för varje dag fram till sista maj. Det dras 20kr per dag till den skulden, vid barnbidrag drogs 250, löning 250, samt i maj vid barnbidrag / lön 250kr. Alla andra vardagar är det 20kr/dag. Detta gör att skulden minskar VARJE DAG! 20kr per dag är något jag gott klarar mig utan och ändå inte ser, eftersom att jag lagt in betalningar så långt i förväg så dras pengarna och jag märker knappt av det. Men skulden minskar. Eftersom den totala skulden också är så pass liten så märks ändå 20kr av. Mitt motto är ändå många bäckar små. För hur de än är så kan man tycka 20kr är töntigt. Men de ger resultat. När jag började så var skulden på nästan 2400kr. Så de ger resultat. När jag får räkningen på email brukar jag också logga in och betala in en summa med Swish direkt, om pengar finns och ekonomin tillåter. Detta gör att skulden borde vara slutbetald sista maj istället för Juli som planen var från början.
Jag har även 2 annonser på tradera, skalkläder från POP. De borde ge några 100 lappar ändå, så den vinsten åker rakt in på denna skuld. Jag känner en helt annan motivation nu när jag gjorde såhär. Det känns mer motiverande, jag känner att jag ror framåt varje dag och sitter inte och väntar på nästa lön för att kunna göra inbetalning. Jag betalar varje dag!! Pengarna dras varje vardag så de är ändå 500kr extra varje månad. Hur bra är inte det?
Tanken är att fortsätta med detta sätt till skuld nummer 2 osv. Men avvaktar när vi närmar oss slutet på maj för att se om jag kan slutbetala skulden eller inte, men de hoppas jag.

Idag är det min födelsedag, så idag ska vi unna oss köpmat och lite fika! <3

Hoppas ni alla mår bra!
Glöm aldrig att ni inte är ensamma i detta, jag hejar på er! <3
Grattis och bra kämpat <3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp