Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Absolut! Jag förstår hur ni menar, jag har vart ärlig innan. Men detta skuldträsk är så ”nytt” för mig i dagsläget så jag måste få landa i allt själv och få ihop en bra fungerande plan med min man innan jag börjar outa vår situation. Vill kunna säga att ”såhär är det, men vi har läget under kontroll”. Denna månad blir första månaden vi betalar på allt ordentligt, så jag är glad att jag jobbade endel övertid o får ut nästan 41.000kr. :)

Glömde skriva att jag också avslutat Spotify, avtalet med Telia med Viaplay och en streamingtjänst. Kommer nu ge 680kr mer / månaden.
Fick även en löneökning på 600kr from 1 oktober. 600kr in på buffert, 680kr på prioskuld. :folded:
Skuld 1, kommer slutbetalas denna månad. :folded:

Haha! Exakt så, vi har heller inte outat vår situation som den är nu till folk omkring oss. Men här spyr man verkligen ur sig allting, till människor man egentligen inte känner. :facejoy:
Det är därför det är så skönt med det här forumet. Man får mycket idéer och pepp här

Haha! Exakt så, vi har heller inte outat vår situation som den är nu till folk omkring oss. Men här spyr man verkligen ur sig allting, till människor man egentligen inte känner. :facejoy:
På något konstigt vis är det alltid enklare att spy ur sig alltihopa till människor man förmodligen aldrig kommer att träffa. :)

Annonserna uppe i över 600kr, bud på samtliga. En vecka kvar tills de går ut och de är snart barnbidrag och lön. :vinnare::face3hearts: Hoppas på de dubbla.

Nu har jag snott din idé @Myra. Har gjort en pärm med papper o har arkiverat mitt block :facejoy:
Det är skulder som kommer från bla : brixo, thorn, remember, creditstar, ferratum, klarna, lumify, monara, extralånet, CSN, trafikförs.föreningen, Coop, Swedbank, Qliro. Kan ha glömt någon också då ja skrev de ja kom på nu. Månadskostnad runt 20-21.000kr. Totalt över 1.1 miljon. Detta blir kämpigt men de är som det är.
En fråga dock till er kunniga, jag jobbar idag inom en statlig verksamhet, har möjligheten att söka ett nytt jobb med bättre betalt, men inom samma verksamhet. Är de värt o söka? Eller ska man sitta kvar i båten där man har sin trygghet?
Det nya jobbet kommer innebära dagtid och inga kvällar / nätter eller OB. Inte heller samma möjlighet till övertid som nu. Lönen är högre men vet ännu inte exakt summa. 40 % av arbetstiden kan ske på distans hemifrån. Samt att man får tillgång till tjänstebil.

Nu har jag snott din idé @Myra. Har gjort en pärm med papper o har arkiverat mitt block :facejoy:
Det är skulder som kommer från bla : brixo, thorn, remember, creditstar, ferratum, klarna, lumify, monara, extralånet, CSN, trafikförs.föreningen, Coop, Swedbank, Qliro. Kan ha glömt någon också då ja skrev de ja kom på nu. Månadskostnad runt 20-21.000kr. Totalt över 1.1 miljon. Detta blir kämpigt men de är som det är.
En fråga dock till er kunniga, jag jobbar idag inom en statlig verksamhet, har möjligheten att söka ett nytt jobb med bättre betalt, men inom samma verksamhet. Är de värt o söka? Eller ska man sitta kvar i båten där man har sin trygghet?
Det nya jobbet kommer innebära dagtid och inga kvällar / nätter eller OB. Inte heller samma möjlighet till övertid som nu. Lönen är högre men vet ännu inte exakt summa. 40 % av arbetstiden kan ske på distans hemifrån. Samt att man får tillgång till tjänstebil.
Jag skriver vilket datum jag betalat räkningen och sätter i samma pärm så jag kan gå tillbaka och kolla när räkningen betalats om det skulle behövas. Sparar betalda räkningar i tre månader, sen slängs dem (eller återanvänder pappren om de är vita på baksidan)

När det gäller byte av jobb så är det alltid svårt att ge råd. Skriv alla plus och minus på ett papper och känn efter vilket väger tyngst.
Jag skulle älska att ha möjligheten att kunna jobba på distans.
Kan du inte söka och testa på det nya jobbet men samtidigt behålla möjligheten att gå tillbaka?

Jag skriver vilket datum jag betalat räkningen och sätter i samma pärm så jag kan gå tillbaka och kolla när räkningen betalats om det skulle behövas. Sparar betalda räkningar i tre månader, sen slängs dem (eller återanvänder pappren om de är vita på baksidan)

När det gäller byte av jobb så är det alltid svårt att ge råd. Skriv alla plus och minus på ett papper och känn efter vilket väger tyngst.
Jag skulle älska att ha möjligheten att kunna jobba på distans.
Kan du inte söka och testa på det nya jobbet men samtidigt behålla möjligheten att gå tillbaka?
Smart tips! Jag har verkligen fått rensa mani hemma och går bananas o lägger upp massor på tradera! Så kul o följa annonserna!

Jag känner samma, få jobba lite hemma hade varit helt fantastiskt skönt. Jag kommer nog ansöka och sen får vi se vart det landar, har också tänkt på att ev söka tjänstledigt för att testa på, om de går när det är inom samma arbetsgivare :thinking: Men jag kommer ansöka iallafall, vill inte stanna upp min möjlighet att utvecklas bara för att de finns skulder i hushållet. (Mer än normala skulder).

Smart tips! Jag har verkligen fått rensa mani hemma och går bananas o lägger upp massor på tradera! Så kul o följa annonserna!

Jag känner samma, få jobba lite hemma hade varit helt fantastiskt skönt. Jag kommer nog ansöka och sen får vi se vart det landar, har också tänkt på att ev söka tjänstledigt för att testa på, om de går när det är inom samma arbetsgivare :thinking: Men jag kommer ansöka iallafall, vill inte stanna upp min möjlighet att utvecklas bara för att de finns skulder i hushållet. (Mer än normala skulder).
Klokt resonemang av en klok kvinna :vinnare:

Försäljning på tradera blev 2179kr :folded: De flesta har redan betalt, inväntar 3 personer till.
Ska lägga ut fler annonser straxt med avslut nästa helg :vinnare:

Av vinsten på tradera igår kunde jag slutbetala hela skuld 1. Sagt och gjort, eftersom lön kommer i morgon valde jag att betala den nu eftersom vi klarar oss till i morgon! :)
Blad 1 = kasta! Tack o hej 😎😎:vinnare:

184 dagar kvar till mina misskötta krediter försvinner. Kämpar på tills dess så hoppas jag möjligheten till samlingslån finns så man blir av med de här hemska räntorna. En skuld slutbetald denna månad, drygt 5500kr kvar på kontot efter storhandling. Vi kommer överleva den här månaden ut. Mer försäljning på tradera på väg och har även sålt iväg lite annat på facebook som genererade 700kr igår.
En dag i taget... :folded:

Av vinsten på tradera igår kunde jag slutbetala hela skuld 1. Sagt och gjort, eftersom lön kommer i morgon valde jag att betala den nu eftersom vi klarar oss till i morgon! :)
Blad 1 = kasta! Tack o hej 😎😎:vinnare:
Vilken hjälte du är! <3

Försäljning på tradera blev 2179kr :folded: De flesta har redan betalt, inväntar 3 personer till.
Ska lägga ut fler annonser straxt med avslut nästa helg :vinnare:
Säljer barnkläder på tradera eller är det bortkastad tid? Har fortf flera säckar med barnkläder.

Säljer barnkläder på tradera eller är det bortkastad tid? Har fortf flera säckar med barnkläder.
Det kan ge pengar men sälj i paket om det inte är dyrare märke som Mini Rodini, Polarna och pyret och dyrare ytterkläder.

Säääälj!! Lägg klädpaket efter storlek ich billigt utropspris! Attraktivt och efterfrågat!

Säääälj!! Lägg klädpaket efter storlek ich billigt utropspris! Attraktivt och efterfrågat!
Om jag lägger ett klädpaket måste jag inte ange frakten också?
Hur vet jag vad frakten blir?

Finns grymt enkelt i Tradera appen. Flera leverantörer och man ser liksom de olika nivåerna med olika vikter och storlekar på kollin. Sen köper man frakten i appen efter auktionen är avslutad och får typ 50% vad det kostar att göra det på utlämningsställen. Sen får man en QR kod som man visar upp på utlämningsstället, de blippar den, klistrar på en lapp de skriver ut och du är klar. Smidigare går typ inte och man behöver bara ha koll på att man inte överskrider vikt och dimensioner

Frakt bokas via Tradera.
Väg eller gör en uppskattning över vad det blir. Skulle det bli för lite så regleras det på nästa faktura.

Har hittat mer och sälja nu, så har faktiskt bokat ett loppisbord på en populär loppis här jag bor, lördag 26:e, många har fått lön och barnbidrag så hoppas kunna få ihop lite mer :) Åtminstone tillbaka de 200kr jag fått betala för att hyra bordet, haha!

Har hittat mer och sälja nu, så har faktiskt bokat ett loppisbord på en populär loppis här jag bor, lördag 26:e, många har fått lön och barnbidrag så hoppas kunna få ihop lite mer :) Åtminstone tillbaka de 200kr jag fått betala för att hyra bordet, haha!
Sälj så det ryker! Ha en låda med saker för 5 kr (glöm inte gå igenom kökslådorna) ... då lockas folk till ditt bord och vi är flockdjur så resten kommer följa efter :)

Sälj så det ryker! Ha en låda med saker för 5 kr (glöm inte gå igenom kökslådorna) ... då lockas folk till ditt bord och vi är flockdjur så resten kommer följa efter :)
Lite små töntig som man är har jag skrivit upp allt som jag prissätter, o har hittills grejor för nästan 2000kr. Nu kanske inte allt blir sålt, men de känns lovande att få tillbaka mina 200kr som loppisbordet kostar mig :facejoy: o lite till hoppas jag.

Lite små töntig som man är har jag skrivit upp allt som jag prissätter, o har hittills grejor för nästan 2000kr. Nu kanske inte allt blir sålt, men de känns lovande att få tillbaka mina 200kr som loppisbordet kostar mig :facejoy: o lite till hoppas jag.
Jag är säker på att du kommer gå med vinst :)

Vi gör framsteg, 2 skulder slutbetalda denna månad. Nu återstår 15 st kvar.
6.879kr kvar på kontot. Mat finns och julklappar är klara.
158 dagar kvar tills mina 3 anmärkningar är borta för mig, misskötta krediter / missbrukat bankkonto. Om 8 dagar försvinner den första.
Mannen har jobbat extra en hel del för att kunna få en extra peng i december när även skatten på bilen kommer. Samt att jag åkte på en vecka influensa så lönen i december blev 10.000kr mindre, nu har ja tur att fått jobbat övertid så de kommer endast skilja 3.000kr från föregående månader så de ska vi klara av.

Just idag känns det ljust ut! Vet att det kommer komma dippar, men just nu lever vi lite för dagen! <3

Tips från proffsen mottages tacksamt.
Hur hade ni gjort:
Vi kör enligt snöbollsmetoden.
Skuld 1 och 2 är idag räntefria. (Har förhandlat).
Skulle ni ändå köra på i den ordning och prioriterat de i den ordning de ligger eller skulle ni hoppat till nummer 3 som har ränta?
skuld 1 = 3084kr betalar 1250kr from december.
Skuld 2 = 9885kr, betalar 500kr/mån.
Skuld 3 = 11.784kr . Betalar 1500kr/mån

Jag velar lite hur ja ska bära mig åt, kom med tips tack!!

Tips från proffsen mottages tacksamt.
Hur hade ni gjort:
Vi kör enligt snöbollsmetoden.
Skuld 1 och 2 är idag räntefria. (Har förhandlat).
Skulle ni ändå köra på i den ordning och prioriterat de i den ordning de ligger eller skulle ni hoppat till nummer 3 som har ränta?
skuld 1 = 3084kr betalar 1250kr from december.
Skuld 2 = 9885kr, betalar 500kr/mån.
Skuld 3 = 11.784kr . Betalar 1500kr/mån

Jag velar lite hur ja ska bära mig åt, kom med tips tack!!
Jag skulle personligen hoppat till skuld 3 då den ju kostar en del per månad och har ränta. Kämpa på !

Jag skulle betala av Skuld 1 eftersom den är så liten. Det är inte den största skulden, och inte den med högst månadskostnad, men den går nog fortast att få bort. Sedan kan du lägga de 1250 du slipper betala på den på Skuld 3. Mao när du blir klar med skuld 1 kan du betala 2750 på skuld 3. Om jag förstått dig rätt bara.

Jag skulle betala av Skuld 1 eftersom den är så liten. Det är inte den största skulden, och inte den med högst månadskostnad, men den går nog fortast att få bort. Sedan kan du lägga de 1250 du slipper betala på den på Skuld 3. Mao när du blir klar med skuld 1 kan du betala 2750 på skuld 3. Om jag förstått dig rätt bara.
Stämmer helt korrekt, jag gör nog så. Förhoppningsvis får jag sålt lite mer på tradera och då kan jag lägga dom pengarna på att få bort skuld 1 snabbare.
Men de känns så dumt ibland o prioritera skulder utan ränta, men de försvinner ju också fortare än de andra och därmed ”lösgör” mer pengar till de med ränta..

Ett jäkla velande i allt de här, och egentligen spelar de väl ingen roll hur man gör. Bara man betalar.

Jag skulle hoppat över till skuld nr 3 om 1 och 2 är räntefria.

Jag skulle hoppat över till skuld nr 3 om 1 och 2 är räntefria.
Tack! Ja har sålt en Apple Watch idag och fick in 2000kr. Kommer lägga 1000kr i buffert och 1000kr på skuld nummer 1. Då kan jag slutbetala den direkt nu i december. Och sen kör jag vidare på nummer 3. Lämnar de räntefria till slutet :face3hearts:

Tack! Ja har sålt en Apple Watch idag och fick in 2000kr. Kommer lägga 1000kr i buffert och 1000kr på skuld nummer 1. Då kan jag slutbetala den direkt nu i december. Och sen kör jag vidare på nummer 3. Lämnar de räntefria till slutet :face3hearts:
Suveränt ju <3

Det går framåt, sakta med säkert! <3 idag försvann en av 3 betalningsanmärkningar, så nu har jag bara 2 misskötta krediter kvar. 150 dagar kvar så är båda borta. Synd bara UC ligger nere så man inte kan kolla betyget o få lite mer motivation :(

Det går framåt, sakta med säkert! <3 idag försvann en av 3 betalningsanmärkningar, så nu har jag bara 2 misskötta krediter kvar. 150 dagar kvar så är båda borta. Synd bara UC ligger nere så man inte kan kolla betyget o få lite mer motivation :(
Äsch, strunt i Uc, känns som att du är superduper motiverad ändå :)

När jag behöver motivering tar jag fram min skuldpärm och kollar mina skulder och vilka som försvinner närmast i tiden.
Då jäklar skjuter motiveringen rakt upp genom taket :facejoy: Hela huset skakar och alla grannar tror det är jordbävning.
Men det är bara min motivation. Och ändå är den inget jämfört med din <3

När jag behöver motivering tar jag fram min skuldpärm och kollar mina skulder och vilka som försvinner närmast i tiden.
Då jäklar skjuter motiveringen rakt upp genom taket :facejoy: Hela huset skakar och alla grannar tror det är jordbävning.
Men det är bara min motivation. Och ändå är den inget jämfört med din <3
Samma här, kollar i den minst 1 gång om dagen. Sen är ja lite ”töntig” men ja har skrivit små lappar som räknar ner till dagen då anmärkningarna försvinner, därför ja kan ha koll. Känns så bra o ta en lapp om dagen o kasta och räkna ner. Det håller även motivationen uppe.
Men har gjort om pärmen lite idag, bestämde mig för att lägga räntefria avbetalningar i slutet istället. De kommer återbetala sig självt under tidens gång. :) <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp