Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillbaka på skatten

Om man har ett skuldsaldo hos KF ,men har lyckats få en avbetalning efter dom. Betalas det av skattepengarna?? Alltså har en avbetalning efter dom men har ett skuldsaldo kvar då dom inte har tagit bort det, dras skattepengarna på det skuldsaldot fast det finns en avbetalning??

Om det finns en registrerat skuldsaldo hos Kfm den dagen du får skattepengarna kommer de att betala din skuld i första hand hos Kfm
Om du betalat innan så kommer du få tillbaka pengarna

Vet du hur det är om man fått inledande av skuldsanering?? Får man behålla pengarna då??

Vet du hur det är om man fått inledande av skuldsanering?? Får man behålla pengarna då??

Hej! Jag har inte svaret på din fråga tyvärr....men jag undrar nu efts du sökt skuldsanering..om du fixade allt själv eller hade du hjälp av kommunens skuldrådgivare? Hur funkar det? Skrev du med alla dina skulder? Sms lån ? Har du löneutmätning? Har du nu alltså fått inledande av skusan, så är det nog ett gott tecken vad jag kan tolka när jag läst på fattiga riddare:) Är inne på att söka... men är så orolig för allt !! Jag är gift och vi har oxå gemensamma lån ! Hus lånen har vi aldrig varit efter med. Många frågor men svara om du har lust o kan :)

Tror inte det..allt som kan göra att din skuld minskar tar dom
Jag tycker du antingen kan mejla eller ringa och fråga så vet du innan hur det blir.
De är trevliga och tillmötesgående

En bekant till mig fick den första året, men året efter blev det inget pga att det inte blev någon skatt tillbaka (inget underskott längre...). Har det väl kommit ett beslut om skuldsanering så får de inte röra skatten utan det som ska betalas är det du fått beslut om (OBS! om inget ändrats sedan jag läste på sist).

Ok då får jag vänta och se helt enkelt.. Jag tog inte hjälp av någon utan fixade det själv., ja jag tog med alla skulder det måste man tydligen göra.. Har dock ej några huslån.. Men nej har ej fått inledande skuldsanering utan dom har bara börjar titta på det.. Min handledare ringde upp och hade några frågor bara... Så jag håller tummarna nu!! Och ja jag har löneutmätning ... Lycka till nu om ni söker..

Ok då får jag vänta och se helt enkelt.. Jag tog inte hjälp av någon utan fixade det själv., ja jag tog med alla skulder det måste man tydligen göra.. Har dock ej några huslån.. Men nej har ej fått inledande skuldsanering utan dom har bara börjar titta på det.. Min handledare ringde upp och hade några frågor bara... Så jag håller tummarna nu!! Och ja jag har löneutmätning ... Lycka till nu om ni söker..

Då Kronofogdemyndigheten beslutat att inleda skuldsanering för dig 2014-03-11 upplyses du härmed om att det kan vara klokt att spara eventuell skatteåterbäring då en skuldsanering ska ta en gäldenärs samtliga tillgångar i anspråk. Att "slösa" bort en erhållen skatteåterbäring när man fått inledande skuldsanering är i regel en omständighet som kan leda till att det slutliga beslutet i skuldsaneringsärendet blir ett avslag.

Jag är rädd för att du blir av med skattepengarna om du har en löneutmätning och den finns då skattepengarna ska betalas ut.
Jag tycker du kan lägga ett mejl till Kfm så får du svar och du känner dig lite lugnare;)

Brukar vara att man får behålla skattepengarna när man fått skuldsanering klart. Ej vid inledande skuldsanering, då är det ju ej klart

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp