Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillräcklig inkomst två år i rad?

Hej!

jag tjänade endast 62tkr 2019, så de flesta bankerna ger avslag automatiskt och bryr sig inte om min nuvarande inkomst som jag fyllt i. När 2020 uppdateras i juni kommer jag tjänat 417tkr.

är det många banker som kräver att man ska ha haft tillräcklig inkomst de senaste två åren? Alltså, är det stor chans att de flesta ger avslag pga jag enbart haft ”hög” inkomst ett år av de senaste två åren?

är det smartare att gå direkt till en specifik bank?

Jag vill nämligen samla två skitlån från Nystart finans och Konsumentkredit när inkomsten uppdateras, men vill göra det på smartast sätt möjligt

Om du är fast bör det inte spela roll. Du styrker de med lönespecar etc. Sök via förmedlare. Nystart ligger ju med där, och om du inte får erbjudanden från dom får du ringa och kolla om varför etc. Min bror och jag ringde dom efter vi sökte via lendo/zmarta och dom gav då inget erbjudande men efter samtal så fick han det. Var dock beredd på att dom är ganska tuffa. Så se till att vara påläst! Dom kommer nog troligen också vilja se utdrag från din bank etc. Har dock svårt att se att det skulle falla på din inkomst från 2019, det faller nog på annat i så fall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp