• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Tips: Credway - Månadsränta: 2,42 %

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 862
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Blev chockad över hur bra Credway fungerar. 10/10 stjärnor.

- Samma ägare som Easycredit och Credigo
- Utbetalning samma timma (Nordea, Swedbank och Handelsbanken) (Även helger: Lördag - Söndag 10.00 - 18.00)
- Ingen post/reklam från dom. Allt sköts via E-Post och Autogiro med betalningsdag 28e
- Kreditgräns utan UC på 30.000 (Beviljad fullt belopp)
- Räntan är alltid 2.42%
- Behöver bara betala in 1/20 av beloppet utan ränta.
- Snabba svar på kundservice
- Inga som helst dolda kostnader/uppläggningsavgifter

Blev chockad då jag tog ut 5000kr och ser att räntan är bara 120 kr nästa månad. Med möjlighet att betala igen 250kr 1/20 av beloppet utan ränta i månaden.

Summering: Pålitlig och löjlig billig kontokredit. Första gången jag rekommenderar någon Kredit/SMS-lån. Dom skryter även med att dom garanterar marknadens billigaste lån. (Och nej jag jobbar inte för dom)

Minus är väll att dom inte godkänner betalningsanmärkningar för er som har det. Annars klockrena.

https://www.credway.se/
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Ja, dock godkänner inte Credigo/Credway/Easycredit betalningsanmärkning. Tyvärr.
Annars låter allt bra såklart.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Känns lite som reklam, dock verkar du inte förstå skillnaden mellan årsränta och månadsränta. Ett huslån har idag en årsränta på under 2% credway har en årsränta på över 30% vilket man kan jämföra med kreditkort som brukar ligga mellan 10-20% i årsränta.

Dock gillar jag Credway, liknande är Tryggkredit som är lite billigare och har till 40 000 kr.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 862
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Känns lite som reklam, dock verkar du inte förstå skillnaden mellan årsränta och månadsränta. Ett huslån har idag en årsränta på under 2% credway har en årsränta på över 30% vilket man kan jämföra med kreditkort som brukar ligga mellan 10-20% i årsränta.

Dock gillar jag Credway, liknande är Tryggkredit som är lite billigare och har till 40 000 kr.

Jo du har helt rätt gällande räntan. Ingen reklam för dom från min sida som jag har betalt för utan varma rekommendationer på frivilliga vägar då jag var supernöjd med räntan. Behöver inga pengar nu. Men kanske kikar in Tryggkredit senare. Klantigt av mig att inte uppmärksammat tidigare att det finns dom med så här låg ränta.
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Nja, credway tillåter enligt mig betalningsanmärkningar då jag har tre stycken, fyra vid ansökningen och jag är beviljad maxkredit på 30 000 sek.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
tapetklister.

Vad är det för betalninsanmärkningar du har?
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
1 st gällande tv-avgift.
1 st gällande fordonsskatt, samt en anmärkning för en csn-skuld.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Hej Anm! Hur kan jag hjälpa dig? För att få hjälp snabbare kan du ange ditt personnummer.

Hej, XX

Jag undrar bara om ni godkänner anmärkningar eller inte, får lite olika uppgifter.

vissa anmärkningar, andra som utmätning, skuldsanering, kredit/finansbolag, skuldsaldo kan vi inte bevilja på.

Så har man en betalningsanmärknins som är till ett annat smsföretag, bank, csn, avida, gothia och dylikt det godkänner ni inte är det korrekt uppfattat?

Ser korrekt ut.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Känns som att 99% av alla anmärkningar vi här har rör just kredit/finansbolag ju så jag förstår inte att så många med anmärkning fått beviljat hos Credway.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp