• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tips och råd för samlingslån - dåliga förutsättningar

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hej!

Skulle verkligen behöva råd och tips av er som kanske varit i samma situation.

Jag sitter just nu ordentligt illa till efter diverse dåliga beslut tidigare i livet.

Jag har en belåning i UC som syns på 608 000kr och därtill en del smålån och krediter.

Mina förfrågningar är 10st varav 2 försvinner om någon vecka. Min riskprognos är 6,7% just nu.

Jag har månadskostnader på dryga 15 000 där jag får ut 19 500 efter skatt och sambon snarlikt. Inga betalningsanmärkningar.

Skulle jag få till ett lån på dryga 200 000 skulle jag kunna radera ut alla smålån och krediter och bara ha ett större lån på ICA Banken och ett på remember kvar, inkl det nya.
Jag skulle kunna landa på runt 10 000 i månaden med dessa förutsättningar vilket skulle vara fullt hanterbart då vi har 0kr i transportkostnader och boendekostnader på 5000 vardera.

Problemet är ju att jag är oerhört högt belånad. Men är så ofantligt less på det.
En sån här lösning skulle ge mig ekonomiskt utrymme men problemet är ju att bankerna, såklart, tvekar eftersom jag är så högt belånad.

Hur ska jag göra för att lösa detta tror ni?
Jag vet ju att får jag chansen att samla ihop allt så klarar jag det nu när jag har en trygg anställning.

Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Hej!

Skulle verkligen behöva råd och tips av er som kanske varit i samma situation.

Jag sitter just nu ordentligt illa till efter diverse dåliga beslut tidigare i livet.

Jag har en belåning i UC som syns på 608 000kr och därtill en del smålån och krediter.

Mina förfrågningar är 10st varav 2 försvinner om någon vecka. Min riskprognos är 6,7% just nu.

Jag har månadskostnader på dryga 15 000 där jag får ut 19 500 efter skatt och sambon snarlikt. Inga betalningsanmärkningar.

Skulle jag få till ett lån på dryga 200 000 skulle jag kunna radera ut alla smålån och krediter och bara ha ett större lån på ICA Banken och ett på remember kvar, inkl det nya.
Jag skulle kunna landa på runt 10 000 i månaden med dessa förutsättningar vilket skulle vara fullt hanterbart då vi har 0kr i transportkostnader och boendekostnader på 5000 vardera.

Problemet är ju att jag är oerhört högt belånad. Men är så ofantligt less på det.
En sån här lösning skulle ge mig ekonomiskt utrymme men problemet är ju att bankerna, såklart, tvekar eftersom jag är så högt belånad.

Hur ska jag göra för att lösa detta tror ni?
Jag vet ju att får jag chansen att samla ihop allt så klarar jag det nu när jag har en trygg anställning.

Tack på förhand
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Hur mkt har du i inkomst? Kan du ha en medsökande?
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Min månadsinkomst ligger på 26 400. Det mest troliga är att jag kommer behöva söka lånet på egen hand.
Är det brutto el netto? Är det färska ink.uppg eller har du andra siffror från senaste deklarationen?
Du har ju rel bra kreditbetyg och de två ff som går bort strax- positivt! Sen är ju belåningen hög men om du anger att du vill samla 200 tkr så är det kanske inte omöjligt..
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Förlåt läste nu din inkomst i trådstarten..
Har du norwegian bank? Verkar annars vara relativt lätt att få lån? Men sök isf via låneförmedlare som har dom , tror Axo finans har dom- googla. Så du optimerar dina chanser:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp