- Meddelanden
- 388
- Mottagna reaktioner
- 173
- Poäng
- 347
Precis som rubriken lyder behöver jag råd och tips angående möjlighet till bolån. Jag och min sambo har för närvarande 240 000 i sparkapital och dessa ökar med ca 20 000 i månaden. Min sambo har felfri UC med varken krediter eller blanco medan jag har ett blanco om 120 000. Sambon har en årslön om 425 000 medan jag ligger på 550 000. Tyvärr så har jag en betalningsanmärkning som går ut i december och tanken var att vi skulle vänta till dess eventuellt ända till sommaren för att ha så bra förutsättningar som möjligt.
Nu har vi dock redan hittat vårt drömboende för prislappen 3,8 miljoner och det känns långsökt att tro att vi skulle få lån till detta redan nu pga min tidigare struliga ekonomiska situation. Men jag hoppas att jag har fel och slänger därför ut en livlina och undrar ifall någon har något tips och råd att ge? Om jag visste att detta boende skulle ligga ute ända till januari så skulle vi naturligtvis avvakta då mitt blanco då skulle ligga på under 90k samtidigt som jag skulle ha en bra uc utan betalningsanmärkningar med ett gemensamt sparkapital på närmare 350 000.
Alla tips och råd är välkomma..
Nu har vi dock redan hittat vårt drömboende för prislappen 3,8 miljoner och det känns långsökt att tro att vi skulle få lån till detta redan nu pga min tidigare struliga ekonomiska situation. Men jag hoppas att jag har fel och slänger därför ut en livlina och undrar ifall någon har något tips och råd att ge? Om jag visste att detta boende skulle ligga ute ända till januari så skulle vi naturligtvis avvakta då mitt blanco då skulle ligga på under 90k samtidigt som jag skulle ha en bra uc utan betalningsanmärkningar med ett gemensamt sparkapital på närmare 350 000.
Alla tips och råd är välkomma..