• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tips. Seqr 10000 i köputrymme

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag kontaktade seqr kundservice. och de hade pengarna på sitt konto, för att jag skrivit in fel kontonummer. men jag mejla över mina uppgifter och de skulle föra över manuellt till mig.

Fick info om att swedbanks kunder skriver clearing med 4 siffror och kontrollsiffran som första siffra i kontonummret

Föresten, var det inte du som nyss inte fick lån alls hos dessa? Nu helt plötsligt förs det över pengar hit och dit?! ;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
5000 får ju alla ( vad jag fattat det som)
20000 blev jag nekad till.. precis som jag sa till dig

Aha okej.

Ringde föresten supporten idag och dom sa samma sak till mig, pengarna fastnat pga att femte siffran inte stod med. Förhoppningsvis på väg nu då.
 

mann

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
1 Mars 2014
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
någon som provat "din sko"? köpa ett par för 1000 lappen och sen lämna tillbaka?
 

mann

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
1 Mars 2014
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
F ö tycker jag vi slår våra huvuden ihop här och rekommenderar bra butiker man kan köra sina race på!

Sthlm:
Ur & Penn - icke! Dom verkar dom infört något fakturasystem med SEQR när jag, eller om det bara var den butiken (Drottninggatan nånting), undrade över det hela.. Så det verkade bökigt! Edit: Läser denna tråden igen och det verkar som om faktura-systemet har varit ett tag.
Kjell & Co - funkar. Ska in och lämna tillbaka lite imorn (det måste bli nytt datum menar dom). Om däremot varannan kund ber om detta så kanske dom också sätter stopp till slut!

När jag går igenom listan så hittar jag inte så mycket mer, såvida man inte ska handla jättebilliga saker (i relation till 10-20k som man ju vill få ut!)

Berätta gärna hur ni gjort..

vad var det för fakturasystem på ur och penn? läser bara folk som lyckats få tillbaka i kontanter och till sitt bankkonto i denna tråden? synd om dom satt stopp för det..
 

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Vilken information fick dom om ditt kontonummer?
hur skulle du skriva det?

Vi hade gjort samma misstag som dig och pengarna hade fastnat hos dom, dvs skippat 5:e siffran i clearing när det egentligen skulle stå som första siffra i kontonr.
 

Time

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
vad var det för fakturasystem på ur och penn? läser bara folk som lyckats få tillbaka i kontanter och till sitt bankkonto i denna tråden? synd om dom satt stopp för det..

Jag tror jag missuppfattade henne på Ur & Penn, eller rättare sagt så hade hon missuppfattat mig när jag ärligt berättade att jag bara ville få över pengar från SEQR till konto/kontanter.

Hon babblade om nån kredit och "det har satts i system och folk vägrat betala fakturorna", men troligen var det SEQRs kredit och fakturor hon menade (som hon btw inte borde ha ett pissöre att göra med). Hon lyckades dribbla bort mig i alla fall och få mig att tro att det var askrångligt. Men istället för att hålla på så tycker jag att hon hade kunnat vara ärlig och bara säga "vi är inte intresserade av att sälja produkter bara för att få tillbaka samma dagen efter".

Men jag gick till en annan Ur & Penn typ dagen efter och skippade med att babbla om saker, tog ett par klockor och betalade med appen utan några konstigheter. Pengarna drogs från SEQR som vanligt och jag planerar att gå till en annan Ur & Penn och lämna tillbaka på måndag.

Det enda jag fruktar nu är väl att dom skulle envisas med att betala tillbaka till appen istället för till konto/kontanter. Men jag tänkte minimera den risken genom att gå till en Ur & Penn som inte har en sådan maskin.

Som jag skrivit tidigare i tråden, Kjell & Co gick jättebra. Schysst personal på båda butikerna jag varit i, fick ut kontanter t o m!
Gick till Apple-återförsäljaren Digital Inn också, men dom har systemet att betala tillbaka till appen tyvärr. Kanske för att dom säljer så pass dyra saker där.

F ö får man väl sprida ut riskerna lite, köpa smågrejer här och där och lämna tillbaka på andra ställen företagen finns. Det är ännu inte så många butiker som säljer dyra saker som man kan köra detta system på. Så det blir lite jobb, men det kan vara värt det om man inte får lån på nåt annat ställe.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp