• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Du verkar ju inte heller läsa riktigt, din attityd verkar inte vara den bästa heller. Handläggarna jag pratat med tycker jag varit nedlåtande och otrevlig, det har inget med beslutet i sig att göra.
Man kan väl ha lite känsla tycker jag.

För er som inte varit i våra (vi som har förstört våra liv pga skulder) situationer så tror jag inte ni förstår hur vi har det, det behövs inte mycket för att bägaren ska rinna över helt. Från att tänka på självmord, och sen i stort sett för höra hur värdelös man är. Det gör ju inte saken bättre. Att ständigt må skit, ständigt sova dåligt, ständigt skämmas.
Är man inte i denna situation så förstår man inte hur det är. Det är ett rent jävla helvete, och ja. Jag vet att det är självförvållat, jag skyller inte på någon än mig själv. Men det gör måendet ännu sämre

Och dom har kanske flera gånger förklarat hur du kan gå tillväga också, men du inte velat lyssna på det?
Fråga 2 verkar jag inte få något svar på, har du övervägt att göra det jag skrev? Kram.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hur går man tillväga @Lasseman?
Ju fler vi är som trots våra situationer orkar bråka så kanske man kan komma nånstans?

Jag får klistra in det jag skrev tidigare då som ingen verkar behaga ha tagit till sig.
"Jag tror kronofogden måste följa lagar..
Överklaga avslaget. Du kommer få avslag i tingsrätten och en notering i tingsrättens beslut att du måste ge dig på utslaget med domvilla eller resning."


Det som ska till är alltså resning eller domvilleansökan över utslaget, jag minns inte rakt av nu vilken av dom det är. Blir jag tvingad att svara skulle jag säga resning.
Resningsansökan skickas till den hovrätt man tillhör.
 

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Och dom har kanske flera gånger förklarat hur du kan gå tillväga också, men du inte velat lyssna på det?
Fråga 2 verkar jag inte få något svar på, har du övervägt att göra det jag skrev? Kram.

Nä dom har inte gett mig någon information alls! Dom har varit otrevliga och ett dåligt bemötande med noll känsla. Och ja, jag ska skicka in en överklagan. Mest bara för att markera, inte för att nån lär läsa eller bry sig om den.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Nä dom har inte gett mig någon information alls! Dom har varit otrevliga och ett dåligt bemötande med noll känsla. Och ja, jag ska skicka in en överklagan. Mest bara för att markera, inte för att nån lär läsa eller bry sig om den.

Om det inte gått längre än 3 veckor sedan du fick svar, då är överklagandetiden slut.
Och som jag skrev som du också säger att du läst, så kommer tingsrätten avslå överklagandet mest troligt och hänvisa till resning eller liknande.

Så du kan gena genom att skicka direkt till hovrätten, resningsansökan.
 

Faktum

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 Maj 2018
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej, Johan Frisk, journalist på tidningen Faktum. Vi har publicerat flera artiklar om de här bolagen och A.S. och arbetar nu med en uppföljning, bland annat om Skandia 2 ltd. Har försökt kontakta flera via Konversationer men det verktyget tycks krångla för mig, meddelanden går bara fram sporadiskt. Söker personer som kan berätta om skulder till framför allt Skandia 2 ltd. Hör gärna av er till johan@faktum.se
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hej, Johan Frisk, journalist på tidningen Faktum. Vi har publicerat flera artiklar om de här bolagen och A.S. och arbetar nu med en uppföljning, bland annat om Skandia 2 ltd. Har försökt kontakta flera via Konversationer men det verktyget tycks krångla för mig, meddelanden går bara fram sporadiskt. Söker personer som kan berätta om skulder till framför allt Skandia 2 ltd. Hör gärna av er till johan@faktum.se

Har ni koll på de (ev) rättsfall som varit uppe i HD och fått prövningstillstånd kring detta?
 

Faktum

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 Maj 2018
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Ja, det tror jag. De viktigaste har väl nämnts i den här tråden. Något speciellt du tänker på?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Ja, det tror jag. De viktigaste har väl nämnts i den här tråden. Något speciellt du tänker på?

Nej, bara i allmänhet, jag tänkte om ni hittat någon där hovrätten eller HD tagit bort utslaget
 

tunnelseende

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Augusti 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja, det tror jag. De viktigaste har väl nämnts i den här tråden. Något speciellt du tänker på?

Om någon blivit beviljad skuldsanering så ser han det och om personerna samtidigt finns med i hans egna register, kanske ansökte om ett lån för 10 år sedan som inte utbetalades, så väntar han tills sista dag innan skuldsanering vunnit laga kraft.

Sen skickar han ett Mail till kronofogden ”hej det är Adam jag vill att tingsrätten tar upp om detta då företag xxxxx har en fordran i ärendet”, sen hänvisar till en HD dom som enbart gäller om det gått 3 veckor eller inte och det är alltså det och bara det som tingsrätten tar upp.

Eftersom Adam skickade en dag innan laga kraft vunnet så tas det upp i tingsrätten där det ofta även antyds att detta är ju helt fel vi håller med den som beviljats skuldsanering i sakfrågan men detta gällde bara som sagt enbart tiden.

Därefter lägger han sig på en lagom nivå runt 10-20% av total skuldsanering, jämför sist med dom andra när allt annat är klart, tar därefter ett belopp taget helt ifrån luften begär att ska ingå i skuldsaneringen.

Men det spelar nu ingen roll för här har läget magiskt förändrat sig som så att om inte den som ansökt och beviljats sanering går med på Adams krav som aldrig ens har varit ett betalningsföreläggande, än mindre en skuld så blir det avslag på hela ansökan, då KFM inte på förhand kan veta hur en tvist kommer att bedömas.

En eloge här igen till Adam att han inte har tagit varje namn i POIT och påstått att skulderna uppgått till Miljarder... då hade nog inte upplägget fungerat lika många år som nu.

Alltså två val 10-20% mindre till alla andra borgenärer , eller principfast vägra och få starta om med en ny ansökan, som med tur även den blir inledd och beslutad ett år fördröjt innan det är dags för en repeat på tidsaspekten åter igen...
 

tunnelseende

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Augusti 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Om någon blivit beviljad skuldsanering så ser han det och om personerna samtidigt finns med i hans egna register, kanske ansökte om ett lån för 10 år sedan som inte utbetalades, så väntar han tills sista dag innan skuldsanering vunnit laga kraft.

Sen skickar han ett Mail till kronofogden ”hej det är Adam jag vill att tingsrätten tar upp om detta då företag xxxxx har en fordran i ärendet”, sen hänvisar till en HD dom som enbart gäller om det gått 3 veckor eller inte och det är alltså det och bara det som tingsrätten tar upp.

Eftersom Adam skickade en dag innan laga kraft vunnet så tas det upp i tingsrätten där det ofta även antyds att detta är ju helt fel vi håller med den som beviljats skuldsanering i sakfrågan men detta gällde bara som sagt enbart tiden.

Därefter lägger han sig på en lagom nivå runt 10-20% av total skuldsanering, jämför sist med dom andra när allt annat är klart, tar därefter ett belopp taget helt ifrån luften begär att ska ingå i skuldsaneringen.

Men det spelar nu ingen roll för här har läget magiskt förändrat sig som så att om inte den som ansökt och beviljats sanering går med på Adams krav som aldrig ens har varit ett betalningsföreläggande, än mindre en skuld så blir det avslag på hela ansökan, då KFM inte på förhand kan veta hur en tvist kommer att bedömas.

En eloge här igen till Adam att han inte har tagit varje namn i POIT och påstått att skulderna uppgått till Miljarder... då hade nog inte upplägget fungerat lika många år som nu.

Alltså två val 10-20% mindre till alla andra borgenärer , eller principfast vägra och få starta om med en ny ansökan, som med tur även den blir inledd och beslutad ett år fördröjt innan det är dags för en repeat på tidsaspekten åter igen...

Efter att förstått detta så ökar min förståelse, att det är ju inte han som stiftar lagarna och ändå mindre han som ser till att inget görs emot kryphål som detta, har använt fler moraliska tvivelaktigheter absolut ganska många fler än en gång men rent krasst är det hål i lagen.

Kanske inte skulle behöva få finnas kvar alltför länge när det uppmärksammas för det är han då ändå mindre skyldig till än att lagar och tolkningar finns.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp