Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Nu har alla som har skuld gill ARS Enterprise rätt till resning. Kolla göta hovrättens beslut i ö 697-18!!!

Obs detta är nog inget kronofogden fixar själv till folk att skulden tas bort. Utan alla drabbade måste själva gå till sin hovrätt o åberopa beslutet o alla handlingar som finns i det målet i hövrätten

Kan du berätta mer för oss nyfikna som inte har något med ARS att göra?

Även Lasse måste få ha helg

Har dom som betalat sina skulder rätt att få sina pengar tillbaka? Det hade isåfall varit drömmen. Jag vill att den där jäveln lider resten av livet.
Japp. Om man får resning så kan man begära att få tillbaka alla pengar!

Tar dom tillbaka pengarna ifrån ARS och betalar till folket? Hur ska dom göra det om inte ars har pengarna?

Tar dom tillbaka pengarna ifrån ARS och betalar till folket? Hur ska dom göra det om inte ars har pengarna?
Först till kvarn antar jag? Bolaget har ju pengar just nu o antar att massor me folk inte kommer att bry sig o o begära resning eller palla så nog ingen risk att pengarna tar slut. Hörde att dom har massor m folk dom får pengar av kronis för just nu, hundratals. Hur många begär resning? En av tio? En av hundra?

Är först till kvarn, men lär inte finnas några pengar i det bolaget.

Målvakter som står på bolaget idag väl?

Är ju bara för honom att sätta bolaget i konkurs så blir det ingen återbetalning..

Är ju bara för honom att sätta bolaget i konkurs så blir det ingen återbetalning..

Hur bestraffas han som person om bolaget skulle sättas i konkurs? Är det bara att man är förbjuden att starta nya bolag under en viss period?

Hur bestraffas han som person om bolaget skulle sättas i konkurs? Är det bara att man är förbjuden att starta nya bolag under en viss period?

Man är inte förbjuden att starta något bolag pga konkurser vad jag vet..
I många fall har man personlig borgen på bolagsskulder, annars händer inte så mycket antar jag.

Tveksamt, beror på om han skulle dömmas för någon ekonomisk brottslighet kring detta eller försatt bolaget i konkurs och inte typ betalat skatter i meningen.

Då kan han få näringsförbud.

Finns väl en risk att något av det kommer ske.

Man är inte förbjuden att starta något bolag pga konkurser vad jag vet..
I många fall har man personlig borgen på bolagsskulder, annars händer inte så mycket antar jag.

Kan han inte få näringsförbud i 5 år om man gör så?

Kan han inte få näringsförbud i 5 år om man gör så?

För att gå i konkurs i sig nej.

Du kan ju ha tio bolag samtidigt och behöver ju inte lägga ner allt om ett går i kk..

Jag lägger mig platt.

Skattens hemsida:

Näringsförbud i samband med konkurs
5 § Den som har agerat grovt otillbörligt mot borgenärer eller på annat sätt har grovt åsidosatt sina skyldigheter i samband med att en näringsverksamhet har försatts i konkurs, ska meddelas näringsförbud, om ett sådant förbud är påkallat från allmän synpunkt.

Näringsförbud enligt första stycket får meddelas endast den som ingick i den i 2 eller 3 § angivna personkretsen vid tiden för konkursbeslutet eller någon gång under den tolvmånadersperiod som föregick beslutet.

Jag hittar dock inte på enkelt sätt om det kan klubbas i samband med kk eller senare..

Sen ska det som står i bestämmelsen vara uppfyllt

Jag lägger mig platt.

Skattens hemsida:

5 § Den som har agerat grovt otillbörligt mot borgenärer eller på annat sätt har grovt åsidosatt sina skyldigheter i samband med att en näringsverksamhet har försatts i konkurs, ska meddelas näringsförbud, om ett sådant förbud är påkallat från allmän synpunkt.

Näringsförbud enligt första stycket får meddelas endast den som ingick i den i 2 eller 3 § angivna personkretsen vid tiden för konkursbeslutet eller någon gång under den tolvmånadersperiod som föregick beslutet.

Jag hittar dock inte på enkelt sätt om det kan klubbas i samband med kk eller senare..

I kort kan du inte ta bolaget i konkurs för att tömma bolaget på pengar bara för att inte betala till någon.

Gissningsvis har denna person gjort det.

Nu står han igen som ledamot i bolaget.

Senast ändrad:
Jag lägger mig platt.

Skattens hemsida:

Jag misstänkte det eftersom jag har nämligen personligen varit med om en incident i Malmö där ett taxibolag försäkrade 120 bilar och köpte lika många (på kredit) för att sedan omgående i princip konka bolaget.

Var på skatteverket,polisen,kronofogden agerade ganska raskt. Där fick personerna näringsförbud fast dom inte hade gjort något (mig veterligen) brottsligt.

Svårt sugen att köpa årsredovisning till ARS, någon som köpt dom? 2018 finns docl inte ännu

I sånt fall får ni gärna ladda upp och länka.

Får han väl gärna så alla de som inte orkar/kan/förmår begära resning osså blir av me sina skulder

Fast en konkurs innebär ju inte att personernas skulder försvinner med någon automatik..

Blir en konkursförvaltare som fortsätter driva in inkomster och skulder.

Man behöver göra invändning för att få sin skuld bort från ARS

Tycker jag, vid konkurs så lär lånen säljas.

Är t.ex vad man gjorde med andra bolaget cashbuddy eller vad dom hette tar för lång, var nog inte cashbuddy men ett av dessa p2p bolag som konkade tidigare.

En dum fråga. Hur begär man resning? Gör man det direkt till hovrätten ang Ars? Ska jag då begära alla kopior från kfm för att bifoga med?
För jag har inte sparat alla papper sedan skulden uppstod.
Har haft skuld till Ars sedan 2012 och fortfarande på 17000 kr.

En dum fråga. Hur begär man resning? Gör man det direkt till hovrätten ang Ars? Ska jag då begära alla kopior från kfm för att bifoga med?
För jag har inte sparat alla papper sedan skulden uppstod.
Har haft skuld till Ars sedan 2012 och fortfarande på 17000 kr.
Man går direkt till hovrätten. Nog bra om du begär ut kopior sv papprena från Göta hövrätt. O skickar med. Så du har samma underlag. E de nån som vet nån bra juris annars som folk kan ta hjälp av?

Man går direkt till hovrätten. Nog bra om du begär ut kopior sv papprena från Göta hövrätt. O skickar med. Så du har samma underlag. E de nån som vet nån bra juris annars som folk kan ta hjälp av?
Tack snälla för svar. Tyvärr så har jag ingen jurist som kan hjälpa men får försöka själv. :-)

Tack snälla för svar. Tyvärr så har jag ingen jurist som kan hjälpa men får försöka själv. :)
Nån annan som anlitat en bra jurist som hjälper med resing? Hörde på radio om en Sebastian sotis i Stockholm som hjälpt nån. O en på kronis som jobba med detta ska ha blitt advokat o hjälpa folk nu, en Martin lind. Nån som vet om dom e bra?

Hej
Har du begärt resning?
Om , hur gjorde du?
Har inte gjort det än. Men hittade på hovrättens sida en blankett man fyller i när man begär resning.
Försöker nu få tag på kopior på alla papper från Ars.
Lär ju inte få det av dom men ska ringa kfm på måndag och be om kopior på det som jag har på Ars.

Ja hörde från juristkompisar om att nån till fått rätt mot ARs O Adam nu. Ska se om kan läggga opp beslutet

Vad gällde målet då?

Resning. O han som hade skulden fick rätt mot ARS. Tänkte bra o veta för folkj ju då andra besluten vart andra företag.

Resning. O han som hade skulden fick rätt mot ARS. Tänkte bra o veta för folkj ju då andra besluten vart andra företag.

Resning av utslaget alltså, då har någon lyckats angrip rätt fråga också, tog bara ett par år :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp