Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

min sista livsgnista försvann efter det där. Speciellt bemötandet med personalen från kronofogden, ok om dom inte kan göra något åt det. Men nån slags av känsla bör man ju kunna ha, men icke. En riktigt nedsättande attityd har dom
Du har inte läst det jag skrev?

Vad var det som var nedsättande attityd i beslutet du fick..?

Har du övervägt att göra det jag skrev, eller har du bestämt dig för att du ska vara besviken på att fogden inte ville bryta lagar?

Har du övervägt att göra det jag skrev, eller har du bestämt dig för att du ska vara besviken på att fogden inte ville bryta lagar?

Du verkar ju inte heller läsa riktigt, din attityd verkar inte vara den bästa heller. Handläggarna jag pratat med tycker jag varit nedlåtande och otrevlig, det har inget med beslutet i sig att göra.
Man kan väl ha lite känsla tycker jag.

För er som inte varit i våra (vi som har förstört våra liv pga skulder) situationer så tror jag inte ni förstår hur vi har det, det behövs inte mycket för att bägaren ska rinna över helt. Från att tänka på självmord, och sen i stort sett för höra hur värdelös man är. Det gör ju inte saken bättre. Att ständigt må skit, ständigt sova dåligt, ständigt skämmas.
Är man inte i denna situation så förstår man inte hur det är. Det är ett rent jävla helvete, och ja. Jag vet att det är självförvållat, jag skyller inte på någon än mig själv. Men det gör måendet ännu sämre

Hur går man tillväga @Lasseman?
Ju fler vi är som trots våra situationer orkar bråka så kanske man kan komma nånstans?

Du verkar ju inte heller läsa riktigt, din attityd verkar inte vara den bästa heller. Handläggarna jag pratat med tycker jag varit nedlåtande och otrevlig, det har inget med beslutet i sig att göra.
Man kan väl ha lite känsla tycker jag.

För er som inte varit i våra (vi som har förstört våra liv pga skulder) situationer så tror jag inte ni förstår hur vi har det, det behövs inte mycket för att bägaren ska rinna över helt. Från att tänka på självmord, och sen i stort sett för höra hur värdelös man är. Det gör ju inte saken bättre. Att ständigt må skit, ständigt sova dåligt, ständigt skämmas.
Är man inte i denna situation så förstår man inte hur det är. Det är ett rent jävla helvete, och ja. Jag vet att det är självförvållat, jag skyller inte på någon än mig själv. Men det gör måendet ännu sämre

Och dom har kanske flera gånger förklarat hur du kan gå tillväga också, men du inte velat lyssna på det?
Fråga 2 verkar jag inte få något svar på, har du övervägt att göra det jag skrev? Kram.

Hur går man tillväga @Lasseman?
Ju fler vi är som trots våra situationer orkar bråka så kanske man kan komma nånstans?

Jag får klistra in det jag skrev tidigare då som ingen verkar behaga ha tagit till sig.
"Jag tror kronofogden måste följa lagar..
Överklaga avslaget. Du kommer få avslag i tingsrätten och en notering i tingsrättens beslut att du måste ge dig på utslaget med domvilla eller resning."

Det som ska till är alltså resning eller domvilleansökan över utslaget, jag minns inte rakt av nu vilken av dom det är. Blir jag tvingad att svara skulle jag säga resning.
Resningsansökan skickas till den hovrätt man tillhör.

Och dom har kanske flera gånger förklarat hur du kan gå tillväga också, men du inte velat lyssna på det?
Fråga 2 verkar jag inte få något svar på, har du övervägt att göra det jag skrev? Kram.

Nä dom har inte gett mig någon information alls! Dom har varit otrevliga och ett dåligt bemötande med noll känsla. Och ja, jag ska skicka in en överklagan. Mest bara för att markera, inte för att nån lär läsa eller bry sig om den.

Nä dom har inte gett mig någon information alls! Dom har varit otrevliga och ett dåligt bemötande med noll känsla. Och ja, jag ska skicka in en överklagan. Mest bara för att markera, inte för att nån lär läsa eller bry sig om den.

Om det inte gått längre än 3 veckor sedan du fick svar, då är överklagandetiden slut.
Och som jag skrev som du också säger att du läst, så kommer tingsrätten avslå överklagandet mest troligt och hänvisa till resning eller liknande.

Så du kan gena genom att skicka direkt till hovrätten, resningsansökan.

Hej, Johan Frisk, journalist på tidningen Faktum. Vi har publicerat flera artiklar om de här bolagen och A.S. och arbetar nu med en uppföljning, bland annat om Skandia 2 ltd. Har försökt kontakta flera via Konversationer men det verktyget tycks krångla för mig, meddelanden går bara fram sporadiskt. Söker personer som kan berätta om skulder till framför allt Skandia 2 ltd. Hör gärna av er till [email protected]

Hej, Johan Frisk, journalist på tidningen Faktum. Vi har publicerat flera artiklar om de här bolagen och A.S. och arbetar nu med en uppföljning, bland annat om Skandia 2 ltd. Har försökt kontakta flera via Konversationer men det verktyget tycks krångla för mig, meddelanden går bara fram sporadiskt. Söker personer som kan berätta om skulder till framför allt Skandia 2 ltd. Hör gärna av er till [email protected]

Har ni koll på de (ev) rättsfall som varit uppe i HD och fått prövningstillstånd kring detta?

Ja, det tror jag. De viktigaste har väl nämnts i den här tråden. Något speciellt du tänker på?

Ja, det tror jag. De viktigaste har väl nämnts i den här tråden. Något speciellt du tänker på?

Nej, bara i allmänhet, jag tänkte om ni hittat någon där hovrätten eller HD tagit bort utslaget

Om någon blivit beviljad skuldsanering så ser han det och om personerna samtidigt finns med i hans egna register, kanske ansökte om ett lån för 10 år sedan som inte utbetalades, så väntar han tills sista dag innan skuldsanering vunnit laga kraft.

Sen skickar han ett Mail till kronofogden ”hej det är Adam jag vill att tingsrätten tar upp om detta då företag xxxxx har en fordran i ärendet”, sen hänvisar till en HD dom som enbart gäller om det gått 3 veckor eller inte och det är alltså det och bara det som tingsrätten tar upp.

Eftersom Adam skickade en dag innan laga kraft vunnet så tas det upp i tingsrätten där det ofta även antyds att detta är ju helt fel vi håller med den som beviljats skuldsanering i sakfrågan men detta gällde bara som sagt enbart tiden.

Därefter lägger han sig på en lagom nivå runt 10-20% av total skuldsanering, jämför sist med dom andra när allt annat är klart, tar därefter ett belopp taget helt ifrån luften begär att ska ingå i skuldsaneringen.

Men det spelar nu ingen roll för här har läget magiskt förändrat sig som så att om inte den som ansökt och beviljats sanering går med på Adams krav som aldrig ens har varit ett betalningsföreläggande, än mindre en skuld så blir det avslag på hela ansökan, då KFM inte på förhand kan veta hur en tvist kommer att bedömas.

En eloge här igen till Adam att han inte har tagit varje namn i POIT och påstått att skulderna uppgått till Miljarder... då hade nog inte upplägget fungerat lika många år som nu.

Alltså två val 10-20% mindre till alla andra borgenärer , eller principfast vägra och få starta om med en ny ansökan, som med tur även den blir inledd och beslutad ett år fördröjt innan det är dags för en repeat på tidsaspekten åter igen...

Om någon blivit beviljad skuldsanering så ser han det och om personerna samtidigt finns med i hans egna register, kanske ansökte om ett lån för 10 år sedan som inte utbetalades, så väntar han tills sista dag innan skuldsanering vunnit laga kraft.

Sen skickar han ett Mail till kronofogden ”hej det är Adam jag vill att tingsrätten tar upp om detta då företag xxxxx har en fordran i ärendet”, sen hänvisar till en HD dom som enbart gäller om det gått 3 veckor eller inte och det är alltså det och bara det som tingsrätten tar upp.

Eftersom Adam skickade en dag innan laga kraft vunnet så tas det upp i tingsrätten där det ofta även antyds att detta är ju helt fel vi håller med den som beviljats skuldsanering i sakfrågan men detta gällde bara som sagt enbart tiden.

Därefter lägger han sig på en lagom nivå runt 10-20% av total skuldsanering, jämför sist med dom andra när allt annat är klart, tar därefter ett belopp taget helt ifrån luften begär att ska ingå i skuldsaneringen.

Men det spelar nu ingen roll för här har läget magiskt förändrat sig som så att om inte den som ansökt och beviljats sanering går med på Adams krav som aldrig ens har varit ett betalningsföreläggande, än mindre en skuld så blir det avslag på hela ansökan, då KFM inte på förhand kan veta hur en tvist kommer att bedömas.

En eloge här igen till Adam att han inte har tagit varje namn i POIT och påstått att skulderna uppgått till Miljarder... då hade nog inte upplägget fungerat lika många år som nu.

Alltså två val 10-20% mindre till alla andra borgenärer , eller principfast vägra och få starta om med en ny ansökan, som med tur även den blir inledd och beslutad ett år fördröjt innan det är dags för en repeat på tidsaspekten åter igen...

Efter att förstått detta så ökar min förståelse, att det är ju inte han som stiftar lagarna och ändå mindre han som ser till att inget görs emot kryphål som detta, har använt fler moraliska tvivelaktigheter absolut ganska många fler än en gång men rent krasst är det hål i lagen.

Kanske inte skulle behöva få finnas kvar alltför länge när det uppmärksammas för det är han då ändå mindre skyldig till än att lagar och tolkningar finns.

Är det någon som lyckats få bort skulden från den här idioten?
Eller betalar alla av den med sin utmätning bara?

Det är några som gjort som jag förklarat som fått förlikning till slut, hur har det gått för ditt överklagande?

Det gick väl som väntat..vad menas med förlikning i detta fall?

Avslog tingsrätten överklagandet också?

Jag har läst om någon som begärde resning, fick resning, och i prövningen av ärendet så valde ARS att förlika, dvs komma överens om att 0 kronor skulle betalas. På så vis kom dom runt problemet att domstolen skulle kika på villkoren i lånet.

Ni som fått resning och skulden ”borttagen”, skrev ni något ”magiskt” i eran resningsansökan? :)

Jag har fått en stämningsansökan på 9.999 + årlig ränta på 36% kr via Tingsrätten från denna usling **, denna gången döljer han sej bakom ett bolag med säte i Dublin. Den påstådda skulden skulle härröra sej från 2013-07-01. Gick det ens att ansöka om ett så stort belopp på hans lånesidor?
Inget har någonsin kommit via KFM så jag har aldrig fått skulden fastställd där. Givetvis kommer jag att bestrida och koppla in advokat om det behövs, har en bekant som är proffs på sådant här, men innan jag går så långt, det kostar trots allt en slant, så undrar jag; om nu skulden var korrekt, så skulle väl den vara preskriberad? Vet att han hittat ett kryphål i lagen om att han kan driva in en skuld bara man ansökt och sedan fått avslag...

Jag har fått en stämningsansökan på 9.999 + årlig ränta på 36% kr via Tingsrätten från denna usling **, denna gången döljer han sej bakom ett bolag med säte i Dublin. Den påstådda skulden skulle härröra sej från 2013-07-01. Gick det ens att ansöka om ett så stort belopp på hans lånesidor?
Inget har någonsin kommit via KFM så jag har aldrig fått skulden fastställd där. Givetvis kommer jag att bestrida och koppla in advokat om det behövs, har en bekant som är proffs på sådant här, men innan jag går så långt, det kostar trots allt en slant, så undrar jag; om nu skulden var korrekt, så skulle väl den vara preskriberad? Vet att han hittat ett kryphål i lagen om att han kan driva in en skuld bara man ansökt och sedan fått avslag...
Det är 10 år preskibering på lån, har han ett avtal så måste DU bevisa att han inte har betalat ut det eller DU har betalt skulden.
Och han kan tyvärr mygla med kapitalbeloppet. Ja.

Det är 10 år preskibering på lån, har han ett avtal så måste DU bevisa att han inte har betalat ut det eller DU har betalt skulden.
Be om vilken datum och till vilket konto det ska vara utbetalat till sen går man till sin bank och drar kontoutdrag från det datumet och framåt

Finns inget avtal med i högen jag fick från Tingsrätten, bara att det skulle finnas ett vittne.

Be om vilken datum och till vilket konto det ska vara utbetalat till sen går man till sin bank och drar kontoutdrag från det datumet och framåt
Datumet finns i brevet från Tingsrätten. Har begärt ut kontoutdrag från min bank, tyvärr kan man inte gå så långt tillbaka i tiden via internetbanken, så jag håller tummarna.

Finns inget avtal med i högen jag fick från Tingsrätten, bara att det skulle finnas ett vittne.
Dem måste ju visa upp ngt med som bevis, räcker ju inte att en Nisse sitter där och säger att jag gav hen pengar för 10 år sedan ;) och du kommer ju få chans att försvara dig på det dem ha som bevis med

Datumet finns i brevet från Tingsrätten. Har begärt ut kontoutdrag från min bank, tyvärr kan man inte gå så långt tillbaka i tiden via internetbanken, så jag håller tummarna.
Nej men har du samma bank tror jag inte det är några problem att få fram det av dem

Tidsgränser är det han jobbar med, så dom har han koll på. Törs man gissa att vittnet ät Adam?

Var inte max beloppet 3000 kr?

Om jag inte minns fel så skickade de en påminnelseavgift på 60 kr till inkasso och sedan till kfm för mig. Betalade tyvärr ej av princip då jag betalt den en vecka innan fast 1 dag sent.

Otäckt, men känns som bluff. Gå dit och ta med dig allt. Ett vittne känns svagt. Vem som helst kan ju då gå till tinget och hävda att X person är skyldig 1 miljon och sen vittna om det.

Kom precis att tänka på en sak om !Adam.Smith!
!Adam,Smith!, född 16 juni 1723 i Kirkcaldy i Fife, död 17 juli 1790 i Edinburgh, var en skotsk nationalekonom och moralfilosof. Han brukar räknas som en av de som lade grundstenarna för den moderna samhällsekonomin och han kallas ibland liberalismens fader.

Lite komiskt

Senast ändrad:
Tidsgränser är det han jobbar med, så dom har han koll på. Törs man gissa att vittnet ät Adam?
Hel korrekt. De hänvisar också till ett mål i Svea Hovrätt Ö 5307-19, som jag har beställt handlingarna på. Han har koll på alla gränser, därför undrar man ju på varför fordran är 9.999 kr.

Hel korrekt. De hänvisar också till ett mål i Svea Hovrätt Ö 5307-19, som jag har beställt handlingarna på. Han har koll på alla gränser, därför undrar man ju på varför fordran är 9.999 kr.

Har du inte haft inledande skuldsanering en gång?

Hej,

Jag är en journalist på Expressen som skriver ett LÅNGT reportage om Adam som jag följt i många år, både via hans skolkamrater och företag.

Alla som kan hjälpa mig genom att bidra med information om honom och hur hans bolag agerat i era skuldsituationer får gärna mejla [email protected]

Det bara fortsatter och försöker nu alltså genom att hitta på skulder som är i de flesta fall 100% bluff men varierar nog endel. Någon tusenlapp utbetald ibland för att sen komma med krav nu för att komma med i skuldsaneringar, det finns ingen skuld så borde ju lösa sig tycker man, kommer inte godkänna ett öre iallafall då det är han som är skyldig mig pengar, samtidigt så har han väl sina skäl nu när nya lån verkar gå tyngre att snabbt få till önskvärda 2000-10000% ränta på några år.

Knappt hört hur det gått för er som varit insatta i någon process, hur slutade försök till återvinning i hovrätten. Går det att få tillbaka pengar i de fall som redan återbetalts trots att antingen var en påhittad skuld eller en mycket högre skuld på 480% i ränta eller liknande, det går inte att återvinna? Finns det något man borde göra annars?

Skicka betalningsföreläggande till honom, borde kunna gå att driva helt som ett team , någon preskriptionstid var inte mer än att max 10år.

Starta ett eller flera bolag med syfte att återta endel av de stulna pengarna? Månadsränta sedan den dagen felaktigt belopp betalats in och fram till nu , kanske inte får igenom 480% back to back men 30% årligen på en felaktig fordran som betaldes för fem år sedan. Vi säger att inbetald belopp blev 100000 för att få bort ett lån på 2000 som exempel, då borde rättning kunna göras där offren kan kräva tillbaka åtminstone 95000*1,3 upphöjt till fem = 352 728

Vad tror ni? Möjligt att genomföra? Testa lite olika stämningar tycker jag borde dominerat totalt senare åren inte att går in 5 år senare och knappt inget har hänt. Han Fortsätter starta bolag, inga tillstånd eller laglig grund för utlåning eller indrivning vad det verkar men brukar inte vara något hinder för honom.
Vem är detta?

Någon som gått vidare till polis/tingsrätt med sin skuld hos denna idiot som bedriver ARS Enterprise?

Jag har äntligen börjat ordna upp min ekonomi och vill betala av skulderna som ligger hos kfm.

Har försökt kontakta denna person länge nu men utan resultat...
Tog ett lån på 1000kr början på 2012. 2013 kom det in till kfm och nu är det uppe i 34000kr, för ca 3 månader sen va det uppe i 24000kr så helt plötsligt har det ökat med 10000kr på bara 3 månader.

Någon som varit i kontakt med kfm och fått sin skuld sänkt?
Räntan stämmer inte alls utan han verkan själv hitta på lite belopp som han vill ha.
Oftast är räntan kapitaliserad - ännu värre tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp