Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Jag blev av med min utmätning med hjälp av en kär vän som jag aldrig kommer kunna tacka tillräckligt så vi bygger in denna med så den försvinner. Men som sagt jag vill gärna försöka allt för att bli av med den eller sänka summan innan. Men det var som min handläggare på kfm sa, precis som hen ser att jag blivit skuldfri och drar då igång. Spökligt tyckte dem. Är glad att jag har en trygg o bra handläggare så man slipper prata med olika personer.
I ärlighetens namn är det är nog ingen bra idé att försöka betala av en sådan "skuld" genom utmätning då den redan vuxit så pass mycket som till 160 000.
Nästa gång "räntan tickar", dvs den sista December 2021 ökar skulden med cirka 57 287 :- .

Är inte allt betalt till December 2022, läggs ytterligare cirka 77 911 :- till.

I ärlighetens namn är det är nog ingen bra idé att försöka betala av en sådan "skuld" genom utmätning då den redan vuxit så pass mycket som till 160 000.
Nästa gång "räntan tickar", dvs den sista December 2021 ökar skulden med cirka 57 287 :- .

Är inte allt betalt till December 2022, läggs ytterligare cirka 77 911 :- till.
Utmätning finns ej med i min plan så det blir det ej. Utan hela blir betald direkt såklart om jag inte kommer någonstans med detta.

Han hon hen är mitt minsta bekymmer just nu men det kanske du fattar......
Blir bara så irriterad när man vet vad det är för kön på människan men ändå använder Hen! Om utvecklingen fortsätter som den gör i det här sjuka landet så förvånar det mig inte om alla kommer gå som hen i framtiden.

Blir bara så irriterad när man vet vad det är för kön på människan men ändå använder Hen! Om utvecklingen fortsätter som den gör i det här sjuka landet så förvånar det mig inte om alla kommer gå som hen i framtiden.
När man är utsatt av han som jag kallade vid namn innan så blir man till slut lite nojjig med.. för vem fasen vet var o vad han läser med..

Utmätning finns ej med i min plan så det blir det ej. Utan hela blir betald direkt såklart om jag inte kommer någonstans med detta.
Bra det iaf!

Men frågan är väl om det är värt att betala 160 000:- för att du någon gång i tiden eventuellt gjort en låneansökan på någon av hans sidor?
(och mest troligt inte fått något lån, men det spelar ingen roll då "skulden" endast avser en avgift för "ansökan + ränta").

Det vill säga, betala 160 000:- för ingenting.
Fordran kan anses vara bristande ur flera olika aspekter, men blir betydligt svårare att angripa då den redan är fastställd genom en dom.

Då är det inte en sån för läste den nu och det står ej tredskodom någonstans. Förlåt men jag är så dåligt på sånt här..
Vad är orsaken till att det dömdes till hans fördel?

Bra det iaf!

Men frågan är väl om det är värt att betala 160 000:- för att du någon gång i tiden eventuellt gjort en låneansökan på någon av hans sidor?
(och mest troligt inte fått något lån, men det spelar ingen roll då "skulden" endast avser en avgift för "ansökan + ränta").

Det vill säga, betala 160 000:- för ingenting.
Fordran kan anses vara bristande ur flera olika aspekter, men blir betydligt svårare att angripa då den redan är fastställd genom en dom.
Absolut inte värt det egentligen

I domskäl står det bara att jag har godkänt den. Eftersom jag bara skrev under..
M a o svaranden har medgett talan. Oj, jag lider med dej. Finns det fortfarande tid att överklaga domen?

M a o svaranden har medgett talan. Oj, jag lider med dej. Finns det fortfarande tid att överklaga domen?
Nej domen var i augusti så jag trodde att den redan var hos kfm när jag betalade in allt.. men då kom den en vecka senare till kfm. Det är ganska kört med domen va?

Tack för ärlighet. Läste om resning nu men är nog vääääldigt svårt. Jag har hoppet på kfm tills dem säger nått annat just nu.
Ta reda på när fanskapet påstår att du tagit lånet. Begär kontoutdrag från din bank så att dom kan se att ingen insättning gjorts från hans sida. Och om det har skett en utbetalning är det viktigt att du lyfter upp det här med ocker när du begär resning! Ta kontakt med en duktig jurist!

Ta reda på när fanskapet påstår att du tagit lånet. Begär kontoutdrag från din bank så att dom kan se att ingen insättning gjorts från hans sida. Och om det har skett en utbetalning är det viktigt att du lyfter upp det här med ocker när du begär resning! Ta kontakt med en duktig jurist!
Tänkte ringa banken imorrn faktiskt men är det förfrågan som är skrivet innan i tråden så blir det värre.

Ni får ursäkta en novis fråga:
Har han även "köpt" skulder av andra banker/finansbolag eller är allt kopplat till besök/ansökningar på hans bolag.

Fast får ju in mer pengar av att hitta på ännu flera skulder än att själv behöva köpa skulder..han lär väl aldrig köpt någon skuld skulle jag tro. Det är ett riktigt psyko
Men hur dömer TR till hens fördel om det är hitte-på-skulder?

Senast ändrad:
Men hur dömer TR till hans fördel om det är hitte-på-skulder?
Ja nu framöver lär det bli tuffare för han, får vi hoppas iaf. Men är säkert många som har löneutmätning/skuldsanering där hans påhittade skulder finns med. Även skulder som han haft en sjuklig ockerränta på

Ja nu framöver lär det bli tuffare för han, får vi hoppas iaf. Men är säkert många som har löneutmätning/skuldsanering där hans påhittade skulder finns med. Även skulder som han haft en sjuklig ockerränta
Ja nu framöver lär det bli tuffare för han, får vi hoppas iaf. Men är säkert många som har löneutmätning/skuldsanering där hans påhittade skulder finns med. Även skulder som han haft en sjuklig ockerränta på
Sicken tomte.

Vad har han för bolag han använder sig av om det är 14st?
Jag har förstått det som att han startar nya företag där det inte är lika lätt att ta reda på att han äger de. Via bulvaner. Jag skulle inte bli förvånad om kriminella kretsar intresserar sig i upplägget han använder.
Alltså han tjänar pengar på att ta betalt för att du ansöker om ett lån. Sett skulle finnas med i det finstilta när du söker. Betalar du inte avgiften läggs det på ränta. Månadsränta på 36%. Så det är inte bara ”lån” som han stämmer för. Vad jag förstått i artikeln sätter KF stop på indrivning när de kan. Därför är det väl han stämmer folk istället.

Han är en farlig blodsugare men tänk vilket liv han lever. Under ständig skräck att någon ska hitta honom. Köper alle slags vapen för att skydda sig. Tror att han fastnad i detta och inte klarar av att komma ur det med livet i behåll. Desperata människor gör desperata saker.
Usch!

Ja det fattar jag men vad heter hans företag han har
Först hette ett bolag ARS Enterprise, sedan blev det AEAS. Finns utöver det hur många bolag som helst; Gt Capital Limitdet, PL Finans, SE Invest, Nice Invest, ABE Invest, Kredit Invest Ltd, A Finans KB, SWE Nordic Ltd... listan kan nog göras lång. Vissa har säte i Sverige och där har bolagsverket gjort en anmärkning om att uppgifterna som finns där kan vara felaktiga när det gäller verklig huvudman. En del av bolagen har säte i England och Irland. Han har använt sej av falska ombud, med helt påhittade identiteter.

Från Försäkringskassan har han genom ett bolag och bulvaner (släktingar) tagit ut sjuklön på drygt 882.000 kr mellan åren 2014 till 2017. En utbetalning om ytterligare 250.000 kr är stoppad tillsvidare.

Man kan tycka att andra inkassobolag också skulle vara ute efter honom eftersom de fått mindre utdelning i många skuldsaneringar.

Jag har förstått det som att han startar nya företag där det inte är lika lätt att ta reda på att han äger de. Via bulvaner. Jag skulle inte bli förvånad om kriminella kretsar intresserar sig i upplägget han använder.
Alltså han tjänar pengar på att ta betalt för att du ansöker om ett lån. Sett skulle finnas med i det finstilta när du söker. Betalar du inte avgiften läggs det på ränta. Månadsränta på 36%. Så det är inte bara ”lån” som han stämmer för. Vad jag förstått i artikeln sätter KF stop på indrivning när de kan. Därför är det väl han stämmer folk istället.

Han är en farlig blodsugare men tänk vilket liv han lever. Under ständig skräck att någon ska hitta honom. Köper alle slags vapen för att skydda sig. Tror att han fastnad i detta och inte klarar av att komma ur det med livet i behåll. Desperata människor gör desperata saker.
Usch!
Ändå har han inte en hemlig adress. Hans adress finns med på Eniro, hitta osv.

Nu ligger dokumenten ute på flashback angående tomten. Han bör bli fälld! Men man vet aldrig i Sverige.

Mitt fall känns väldigt litet jämfört med dessa i den anmälan. Stackars människor

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp