- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Vad är FUP?Tänkte på en sak @Lize . Din identitet lär röjas då FUP är offentlig och många läser den, jag tror även att "han" säkert läser här. Hur känner du för det ?
- Meddelanden
- 259
- Mottagna reaktioner
- 196
- Poäng
- 367
Förundersökningsprotokoll.Vad är FUP?
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Förundersökningsprotokoll.Vad är FUP?
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Tack! Han påstod att utöver lånen jag tog 2013 - 2014 och som jag tillfullo betalt tillbaka i tid, att det skulle vara en månatlig avgift under ett år utöver det, ungefär som ett mobilabonnemang som är bundet. Totalsumman för "abonnemanget" var 9.999 kr + årlig ränta om 36% sedan 2013, vilket blir en bit över 100 tkr. Denna abonnemangsavgift ska man betala vare sej man fått lånet eller inte. Jag fick stämningen i början på juli månad. Har bestridit sedan dess med olika inlagor och begärt att underskrivet avtal ska visas upp, vilket inte gjorts. Jag har fått förlikningsförslag som jag avvisat, tänkte att jag driver detta så långt jag kan. På vilken grund han tog tillbaka stämningen vet jag inte, tror inte det är något som han måste uppge.Grattis!!!!! Hur var ditt mål dvs vad var stämningen?. På vilka grunder återkallar han det? Bestred du stämningen?
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Den är prövad flera gånger, några Tingsrätter har avvisat stämningen, men dessa är överklagade till Hovrätten och det finns ingen slutlig dom mej veterligen. Såg att han kallat tillbaka ett ärende som låg i Hovrätten. Det som är det mest skrämmande är att inte alla Tingsrätter begärt in underlag/avtal från honom som bevis utan att det rullat på "bara" genom en ifylld stämningsansökan, såg bara en enda som gjort det och han inkom inte med någonting, enbart skärmdumpar med ansökan... vilket vem som helst kan fejka.Men saken blir aldrig prövad, det är lite trist
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Jag har räknat med att han läser här.Tänkte på en sak @Lize . Din identitet lär röjas då FUP är offentlig och många läser den, jag tror även att "han" säkert läser här. Hur känner du för det ?
Beträffande min identitet, så får det vara så, om någon till varje pris vill ta reda på vem jag är. Det har hjälpt mej mycket att jag skrev ut att jag fått en stämningsansökan, flera medlemmar har skrivit pm och hjälpt och peppat mej, utan dessa så hade jag kanske inte klarat av att driva denna soppa vidare, så det är jag oerhört tacksam för. Att tråden fanns har också hjälpt så att man blir vaksam på bluffen från början och blivit på sin vakt, tack vare den så visste jag direkt vad det avsåg när jag fick stämningsansökan.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Ja det är intressant läsning. Det finns många luckor i systemet som ingen annan tidigare utnyttjat så utstuderat, KFM eller någon annan myndighet har nog aldrig varit med om maken tidigare, därav att de var tagna på sängen. Tror även att deras handlingsutrymme är begränsat, lagstiftning måste ändras så att sådant här kan undvikas i framtiden, det tog ju åratal innan det fanns någon dom som de kunde luta sej mot. Jag ser samma fenomen i Tingsrätternas arbete.Efter att ha läst ca 1300 sidor fup så var det många brister man stötte på som man tänkte på under tiden.
får nog läsa igen och skriva upp dom eftersom om du vill veta
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Du är en smart kvinna så jag förstod att du inte brydde dig om att din identitet ev skulle röjas.Jag har räknat med att han läser här.
Beträffande min identitet, så får det vara så, om någon till varje pris vill ta reda på vem jag är. Det har hjälpt mej mycket att jag skrev ut att jag fått en stämningsansökan, flera medlemmar har skrivit pm och hjälpt och peppat mej, utan dessa så hade jag kanske inte klarat av att driva denna soppa vidare, så det är jag oerhört tacksam för. Att tråden fanns har också hjälpt så att man blir vaksam på bluffen från början och blivit på sin vakt, tack vare den så visste jag direkt vad det avsåg när jag fick stämningsansökan.

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Dessutom så är Lize en king och knappast suttit & näthatat här utan snarare tvärtom hjälpt övriga medlemmar. Det enda som kan hända är att någon skickar en god flaska vin till henne eller blommor 

- Meddelanden
- 47
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 51
Är så glad för din skulle Lize. Hoppas fler läser här innan man skriver på nått. Önskar att jag hade gjort det.
Men nu har kfm bekräftat och jag kan äntligen gå vidare i mitt liv. Kommer aldrig mer skriva under nått igen utan att kolla upp det först. Hoppas allt går bra för dem som är i hans rullor.. ❤️
Men nu har kfm bekräftat och jag kan äntligen gå vidare i mitt liv. Kommer aldrig mer skriva under nått igen utan att kolla upp det först. Hoppas allt går bra för dem som är i hans rullor.. ❤️
- Meddelanden
- 326
- Mottagna reaktioner
- 336
- Poäng
- 477
Åh herre gud vilket mardröm!Tack! Han påstod att utöver lånen jag tog 2013 - 2014 och som jag tillfullo betalt tillbaka i tid, att det skulle vara en månatlig avgift under ett år utöver det, ungefär som ett mobilabonnemang som är bundet. Totalsumman för "abonnemanget" var 9.999 kr + årlig ränta om 36% sedan 2013, vilket blir en bit över 100 tkr. Denna abonnemangsavgift ska man betala vare sej man fått lånet eller inte. Jag fick stämningen i början på juli månad. Har bestridit sedan dess med olika inlagor och begärt att underskrivet avtal ska visas upp, vilket inte gjorts. Jag har fått förlikningsförslag som jag avvisat, tänkte att jag driver detta så långt jag kan. På vilken grund han tog tillbaka stämningen vet jag inte, tror inte det är något som han måste uppge.

Jag önskar dig verkligen all lycka till med detta! Och du är ju fantastisk stark som orkar driva saken!
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Han har begärt att stämningen ska återkallas, så det är lugnt för min del.Åh herre gud vilket mardröm!
Jag önskar dig verkligen all lycka till med detta! Och du är ju fantastisk stark som orkar driva saken!
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Helsingborgare lurade på folk jätteskulder: ”Han har blivit miljonär på oss”
28-åring utnyttjade människor i ekonomisk nöd.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Som en följd av debaclet i Tingsrätten så har min riskprognos på UC stigit med 20%
inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...
inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...- Blev medlem
- 19 juni 2018
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Hur hänger riskprognos och stämningsansökan ihop ?Som en följd av debaclet i Tingsrätten så har min riskprognos på UC stigit med 20%inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.Hur hänger riskprognos och stämningsansökan ihop ?
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Hur man än vänder röven....Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
Alltid den oskyldiga som drabbas.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Borde vara som ett utslag?Japp, tydligen, bl a Tingsrätten är en av UC's källor. Jag har varit i kontakt med UC, för jag kunde inte fatta hur riskprognosen kunde skena så, eftersom inget förändrats, enbart lite bättre årsinkomst och de bekräftade att den hade påverkan. Oklart hur länge det dröjer innan den blir bättre.
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Hur har det gått avseende åtalet mot hen?Som en följd av debaclet i Tingsrätten så har min riskprognos på UC stigit med 20%inte för att det spelar någon praktisk roll för min del, men det känns som man fått ett straff, trots att stämningen var en bluff och att den togs tillbaka och att ingen dom utfärdades utan enbart ett protokoll. Det räcker alltså att bara få en stämningsansökan skickad till Tingsrätten...
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Vet inte, tror att det kommer att pågå länge, ska beställa uppgifter om det i slutet av januari.Hur har det gått avseende åtalet mot hen?
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Ja kanske det, helt förvirrande i varje fall eftersom stämningsansökan drogs tillbaka. Än så länge har jag inte hamnar hos Mrkoll eller dylikt, men det kan dröja vad jag förstår. Irriterande att en bluffmakare kan ställa till det så.Borde vara som ett utslag?
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Om det hamnar hos MrKoll sitter det 20 år eller tills lagen ändras…. Dock så är det ju ingen brottslig dom du får såfall, du kan ju lätt förklara det med att blev utsatt för ett bedrägeri så därför hamnade du i domstol, ingen bryr sig om sånt.Ja kanske det, helt förvirrande i varje fall eftersom stämningsansökan drogs tillbaka. Än så länge har jag inte hamnar hos Mrkoll eller dylikt, men det kan dröja vad jag förstår. Irriterande att en bluffmakare kan ställa till det så.
- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Om det hamnar hos MrKoll sitter det 20 år eller tills lagen ändras…. Dock så är det ju ingen brottslig dom du får såfall, du kan ju lätt förklara det med att blev utsatt för ett bedrägeri så därför hamnade du i domstol, ingen bryr sig om sånt.
Fast det stämmer inte riktigt, t.ex. Verifiera som driver lexbase säljer informationen till HR-system. Många system är simpelt uppbyggda, så att du bara får ja eller nej på en kandidat. Dvs en trafikförseelse eller tredskodom kan göra att du aldrig ens blir kallad på arbetsintervju, utan sållas bort direkt.
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Håller hen ff på trots att hen själv är föremål för mål i tingsrätt om bedrägeri??? Nån som vet om dom fallit?Hej , har nu fått hem ett brev från tingsrätten penningfordran av denna person, någon vänlig människa som kan hjälpa mig? skicka gärna ett pm
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Huvudförhandlingen planeras att börja den 21 mars 2022 och hålla på till den 1 april 2022. Sedan kan man räkna med att domen kommer att överklagas oavsett vilken sida som "vinner".Håller hen ff på trots att hen själv är föremål för mål i tingsrätt om bedrägeri??? Nån som vet om dom fallit?
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Är det massor med enskilda mål mot honom eller är det "ett" för allt liksom.?Huvudförhandlingen planeras att börja den 21 mars 2022 och hålla på till den 1 april 2022. Sedan kan man räkna med att domen kommer att överklagas oavsett vilken sida som "vinner".
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Det är 15 åtalspunkter i samma mål, som jag tolkar det. 14 gäller grovt bedrägeri alternativt grovt ocker, med gemensam bevisning. Den femtonde åtalspunkten gäller grovt bidragsbrott.Är det massor med enskilda mål mot honom eller är det "ett" för allt liksom.?
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Fast nu skrev jag ju MrKoll?Fast det stämmer inte riktigt, t.ex. Verifiera som driver lexbase säljer informationen till HR-system. Många system är simpelt uppbyggda, så att du bara får ja eller nej på en kandidat. Dvs en trafikförseelse eller tredskodom kan göra att du aldrig ens blir kallad på arbetsintervju, utan sållas bort direkt.
och sitter och är så nyfiken och googlar namn på Google så brukar man ju även kolla på Mr.koll som brukar dyka upp i samma sökning.
- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Fast nu skrev jag ju MrKoll?
och sitter och är så nyfiken och googlar namn på Google så brukar man ju även kolla på Mr.koll som brukar dyka upp i samma sökning.
Nusvar som äger mrkoll säljer också datan till b.la hr-databaser så det är lika applicerbart på dem. Är du med i en tvist, så kommer du hamna på både lexbase, mrkoll och andra sidor. 95% av hr-stöd för rekrytering kommer rata dig när du söker jobb. Det är lite svårt att förklara varför du blir flaggad när man inte ens blir kallad på intervju
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Vaddå säljer? Det är BS ju. Du sitter och hittar på.Nusvar som äger mrkoll säljer också datan till b.la hr-databaser så det är lika applicerbart på dem. Är du med i en tvist, så kommer du hamna på både lexbase, mrkoll och andra sidor. 95% av hr-stöd för rekrytering kommer rata dig när du söker jobb. Det är lite svårt att förklara varför du blir flaggad när man inte ens blir kallad på intervju
vaddå andra sidor? Finns bara MrKoll och Lexbase även där ljuger du också.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Vaddå säljer? Det är BS ju. Du sitter och hittar på.
Personuppgifter och bakgrundskontroll för företag - Nusvar AB
Verifiera dina kunders personuppgifter och förekomst i handlingar hos domstol (tingsrätten, hovrätterna, högsta domstolen och Åklagarmyndigheten) direkt via vårt sökvertyg eller API.
nusvar.se
Nusvar AB står bakom varumärkena mrkoll.se och bolagskoll.nu. Det står även att man kan köpa data och exempel på urval.
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Fast nu skrev jag ju MrKoll?
Jo, det kan alla göra, men att HR brukar köpa data har ärPersonuppgifter och bakgrundskontroll för företag - Nusvar AB
Verifiera dina kunders personuppgifter och förekomst i handlingar hos domstol (tingsrätten, hovrätterna, högsta domstolen och Åklagarmyndigheten) direkt via vårt sökvertyg eller API.nusvar.se
Nusvar AB står bakom varumärkena mrkoll.se och bolagskoll.nu. Det står även att man kan köpa data och exempel på urval.
hur gick det med din tvist? Är du på väg till Mr.Koll?Personuppgifter och bakgrundskontroll för företag - Nusvar AB
Verifiera dina kunders personuppgifter och förekomst i handlingar hos domstol (tingsrätten, hovrätterna, högsta domstolen och Åklagarmyndigheten) direkt via vårt sökvertyg eller API.nusvar.se
- Meddelanden
- 1 031
- Mottagna reaktioner
- 637
- Poäng
- 637
Vaddå säljer? Det är BS ju. Du sitter och hittar på.
vardör skulle jag ljuga? …. Alla dessa sidor inriktar sig även med försäljning till företag och finns som direktintegration och bara för att du endast känner till mrkoll och lexbase innebär inte det att det inte finns fler…
vi har t.ex använt bakgrundskollen vid rekrytering, finns hur många aktörer som helst för företag att anlita och det blir bara vanligare och vanligare.
”Integrera dagsaktuell data mot era egna system via API! Kontakta oss via [email protected].” (Mrkoll)
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Vet inte, än så länge finns det inget, men det kan ju dröja med uppdateringarna, tog flera månader för en annan bekant.Jo, det kan alla göra, men att HR brukar köpa data har är
hur gick det med din tvist? Är du på väg till Mr.Koll?
- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Ge
Det är 15 åtalspunkter i samma mål, som jag tolkar det. 14 gäller grovt bedrägeri alternativt grovt ocker, med gemensam bevisning. Den femtonde åtalspunkten gäller grovt bidragsbrott.
Fast om en blivande arbetsgivare vill kolla upp en så är det bara att ringa KFM o begära ut uppgifter. Och beslut hos KFM är ju oxå en typ av dom skulle jag vilja påstå. Ännu tar inte MrKoll /liknande del av dessa dock. Finns väl inget hinder?.Vaddå säljer? Det är BS ju. Du sitter och hittar på.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.