Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

I
Det enda som händer med rättshaveri är att man får en del som skrattar åt en men inte förstår det..
här handlar det om att skydda oskyldiga och ge civilkurage med tro på sig själva. De som utsätts för honom mår nog inge bra och behöver råg i ryggen. Rättshaveri är nåt annat. Däremot blir man ledsen när man märker din attityd till frågor i detta forum. Precis som triss skrev skyll dig själv attityd. Det är riktigt tråkigt!

I

här handlar det om att skydda oskyldiga och ge civilkurage med tro på sig själva. De som utsätts för honom mår nog inge bra och behöver råg i ryggen. Rättshaveri är nåt annat. Däremot blir man ledsen när man märker din attityd till frågor i detta forum. Precis som triss skrev skyll dig själv attityd. Det är riktigt tråkigt!

Ok, du får kämpa på, såg att dina inlägg från tidigare gick i samma anda.
Vet inte vem triss är.

Uppdatering i mitt ärende. Det gick mycket fortare än vad jag trodde.

Jag fick beslutad skuldsanering i juni.
Bedragaren ARS överklagar detta via mail till Kronofogden sista dagen innan tidsfristen gick ut.
Tingsrätten har redan behandlat ärendet & återförvisat ärendet till KFM för vidare hantering, det utgick vi alla ifrån.

Nu har jag egentligen bara två frågor.

1: Har jag något "snabbspår" nu hos KFM eller måste jag återigen vänta 9 månader innan det blir min tur, när kommer mitt ärende att hanteras utav Kronofogden?

2: Hur i hela friden ska jag gå vidare nu? Eller rättare sagt två frågor. Om jag "godkänner" hans skuld då ska betalplanen ut till borgenärer igen som ska godkänna betalplanen & sen beslut o sen hela processen om ifrån början igen. Enkelt borde det innebära att min process åtminstone tar 4-5 månader innan eventuellt laga vunnen kraft. Men hävdar jag att fordran är betald redan då ska det återigen upp till tingsrätten/hovrätten och då lär det också ta säkert 6-7 månader till?

Kan punkt 2: innebära att jag får avslag på min skuldsanering på grund av tvistig fordran (hur i såfall) och om bedragaren inte hamnar i betalplanen, kan det vid ett läge innebära att mina övriga 20 borgenärer återigen får chansen att överklaga skuldsaneringen på något sätt?

Det blir ju nytt beslut om skuldsanering och det kan alla överklaga.

Den killen går igång mer än vissa här på att få domstolar och myndigheter att producera en massa papper..

Även om han inte ska vara med i betalplanen? Då borde väl redan gällande belsut gälla?

Jag tror jag svarat på detta några gånger redan, men vi säger väl det nu då.

Varför ska dom yttra sig om en betalplan som är identisk igen?

Du menar att dom kan yttra sig om själva beslutet? Låter i o f s inte orimligt.

Om du menar på att dom inte ska yttra sig om betalplanen så är det ditt inlägg som är otydligt. Du svarar på ett långt inlägg med en mening och då är det omöjligt för folk att veta vad du syftar på och vad du svarar på, många har skrivit det innan. Din kunskap här har nog räddat många ekonomier och många livsöden, du är motsatsen till ARS som förstör folks liv.

Men du måste börja svara mer utförligt när du svarar för ibland stjälper dina svar mer än vad dom hjälper för att du inte har tid/orkar/vill ta dig tiden att svara ordentligt.

Om du menar på att dom inte ska yttra sig om betalplanen så är det ditt inlägg som är otydligt. Du svarar på ett långt inlägg med en mening och då är det omöjligt för folk att veta vad du syftar på och vad du svarar på, många har skrivit det innan. Din kunskap här har nog räddat många ekonomier och många livsöden, du är motsatsen till ARS som förstör folks liv.

Men du måste börja svara mer utförligt när du svarar för ibland stjälper dina svar mer än vad dom hjälper för att du inte har tid/orkar/vill ta dig tiden att svara ordentligt.
3v från tingets beslut är det som sker. Det är det kfm har för hantering av ärendet, i alla fall när jag frågade. När jag hade han X-antal år sen.

Senast ändrad:
Varför ska dom yttra sig om en betalplan som är identisk igen?

Du menar att dom kan yttra sig om själva beslutet? Låter i o f s inte orimligt.

Det är ett missförstånd att "betalplan" är något speciellt steg i skuldsaneringshandläggningen. Det är det inte. Betalplanen är bara en del av, eller bilaga till förslag till skuldsanering och beslut om skuldsanering.
Och det är ju beslutet som återförvisats, för jag antar att tingsrätten inte skrivit "återförvisar betalplanen för ny handläggning"

Det är ett missförstånd att "betalplan" är något speciellt steg i skuldsaneringshandläggningen. Det är det inte. Betalplanen är bara en del av, eller bilaga till förslag till skuldsanering och beslut om skuldsanering.
Och det är ju beslutet som återförvisats, för jag antar att tingsrätten inte skrivit "återförvisar betalplanen för ny handläggning"
Ursäkta en okunnig. Ta det steg för steg vad som händer när överklagandet kommit åter till kronofogden så är du snäll. Jag vet du är kunnig men för mej är det jätteviktigt att detta blir rätt

Ursäkta en okunnig. Ta det steg för steg vad som händer när överklagandet kommit åter till kronofogden så är du snäll. Jag vet du är kunnig men för mej är det jätteviktigt att detta blir rätt

Du är inte okunnig det är Lasseman som är kort i sina inlägg :D

Men med det sagt, hans bidrag till forumet är ovärderligt. Utöver allting han skriver "offentligt" hjälper han en enorm del skribenter på privata meddelanden. Mig bland annat.

Som sagt, han är en räddande ängel här och lika många som ARS har skadat så har Lasseman här "räddat" eller väglett med sina råd. Det han gör på sin privata fritid för oss alla saknar motstycke och vi är många som är mer än tacksamma. Jag är det iallafall. Så jag förstår egentligen att tiden som han lägger ner här privat, pro bono inte räcker till.

Men hade han bara lagt ner några sekunder på din vägledande inlägg hade det lett ill mindre förvirring och oklarheter,

Jag är hur som evigt tacksam för allting han gör och bidra med här. Vi är många som är lyckligt lottade som har hans tips, råd, kunskap och vägledning här.

Det är säkert mycket begärt att han skriver lite längre och utförligare inlägg men det hade underlättat både för "pöbeln" och honom själv som slipper skriva samma sak 10 gånger..

Senast ändrad:
Haha, nej, det hade inte hjälpt att skriva mer och få slippa skriva om allt 10 gånger.
Se bara på hur många trådar som finns om omprövning av skuldsanering trots att det finns ungefär hur många svar som helst i ämnet redan. Ibland flera trådar i rad med samma frågeställningar.

Även om frågan man har besvarats för en kvart sedan så kommer folk fråga igen ändå.
Om det beror på att man inte vet hur man söker, om det beror på att man har bmi under 24, att man håller på Elfsborg, är låghalt, tror att jorden är platt eller kör BMW vet jag inte. Det hjälper i alla fall inte.

Haha, nej, det hade inte hjälpt att skriva mer och få slippa skriva om allt 10 gånger.
Se bara på hur många trådar som finns om omprövning av skuldsanering trots att det finns ungefär hur många svar som helst i ämnet redan. Ibland flera trådar i rad med samma frågeställningar.

Även om frågan man har besvarats för en kvart sedan så kommer folk fråga igen ändå.
Om det beror på att man inte vet hur man söker, om det beror på att man har bmi under 24, att man håller på Elfsborg, är låghalt, tror att jorden är platt eller kör BMW vet jag inte. Det hjälper i alla fall inte.
För att inflika:

Trots att begreppen borgenär och borgensman förklarats inte innebär samma sak, snarare är varandras motsats, upprepas sammanblandning mellan dessa i princip dagligen.

Kronofogden tar inte beslag.

Polisen beslutar inte om utmätning.

Löneutmätning har väldigt lite att göra med utmätning av annan egendom.

Bilregistret är inte ett juridiskt ägarregister.

Att ha barn hindrar inte utmätning av ägd bostad med övervärde.

Att endast en av ägarna av samägd bostad har skulder hindrar inte att halva egendomen utmäts och att genom indrag hela egendomen säljs exekutivt.

Låt oss fortsätta med att dra fram ARS i offentlighetens ljus. Reportern som gjorde programmet om honom i P1.s program Kaliber som sändes 2019 är seriöst intresserad i att följa upp det programmet eftersom ARS fortfarande håller på med sina bedrägerier och ekonomiskt våld mot hans offer.

Ni som är offer eller har uppgifter som kan vara intressanta för uppföljning kan skicka mail till henne på [email protected] .

Den mailadressen fungerar. Så eventuella påståenden om att den inte fungerar är fel.

Varje mail som skickas till henne är med och ser till att ARS får det svårare och svårare att fortsätta sitt skit.

Låt oss fortsätta med att dra fram ARS i offentlighetens ljus. Reportern som gjorde programmet om honom i P1.s program Kaliber som sändes 2019 är seriöst intresserad i att följa upp det programmet eftersom ARS fortfarande håller på med sina bedrägerier och ekonomiskt våld mot hans offer.

Ni som är offer eller har uppgifter som kan vara intressanta för uppföljning kan skicka mail till henne på [email protected] .

Den mailadressen fungerar. Så eventuella påståenden om att den inte fungerar är fel.

Varje mail som skickas till henne är med och ser till att ARS får det svårare och svårare att fortsätta sitt skit.

Jag tror inte det hjälper så mycket att du tar upp detta fler gånger.

Varenda berättelse om ARS som journalisten får, är ett steg på vägen att lyfta fram hans ekonomiska bedrägerier ännu en gång. Ju tystare vi här inne är dess mer spelrum får han. @Lasseman Tycker du han skall få ha fritt spelrum pga av att vi inte skall fortsätta att visa vad ARS håller på med och motivera varandra att fortsätta kämpa?

Varenda berättelse om ARS som journalisten får, är ett steg på vägen att lyfta fram hans ekonomiska bedrägerier ännu en gång. Ju tystare vi här inne är dess mer spelrum får han. @Lasseman Tycker du han skall få ha fritt spelrum pga av att vi inte skall fortsätta att visa vad ARS håller på med och motivera varandra att fortsätta kämpa?
Nej, läs mitt svar i stället.

Mycket bra! Klart ARS ska exponeras till fullo, och ett uppföljande reportage skulle verkligen vara på sin plats.
Men då gäller det ju givetvis att så många som möjligt som fallit offer hör av sig och berättar sin historia, så det finns underlag att jobba med inför en eventuell uppföljning.
Personligen tycker jag detta är något för Uppdrag Granskning.

Nu ska han stämma mig. Har löneutmätning sen cirka 2,5 år tillbaka och otroligt mycket skulder. Har tyvärr inget minne om jag har lånat pengar av ARS enterprise eller inte. Minnet är minst sagt lite luddigt från den tiden. Handlar om cirka 10 000 kr. Helt ny på detta, vad gör man?

Nu ska han stämma mig. Har löneutmätning sen cirka 2,5 år tillbaka och otroligt mycket skulder. Har tyvärr inget minne om jag har lånat pengar av ARS enterprise eller inte. Minnet är minst sagt lite luddigt från den tiden. Handlar om cirka 10 000 kr. Helt ny på detta, vad gör man?
Är du säker på att det "endast" är 10 000 kr? Det kanske är kapitalbeloppet som är 10 k. Räntan ej inkluderad.

Jo, jag är ganska säker. Ska såklart kolla igenom papperna en gång till så fort jag har möjlighet.
Man vet aldrig med den där bedragaren. Bestrid skiten. Är det 10 lax han vill ha så får han försöka bevisa att du fått ett lån. Och är det en betydligt större större summa bestrider du pga ockerräntan.

Man vet aldrig med den där bedragaren. Bestrid skiten. Är det 10 lax han vill ha så får han försöka bevisa att du fått ett lån. Och är det en betydligt större större summa bestrider du pga ockerräntan.
Men om han vinner, får jag inte betala extra kostnader då? Men skulle det nu visa sig att jag inte har tagit något lån så vill jag såklart inte erkänna heller.

Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Programmet heter Kreditkriget och det hittar du här:

Skicka också din kamp med honom till journalisten som gjorde detta programmet. Hon vill få in berättelser om hans offer. Varenda en som skickar in till henne ser till att det finns möjlighet att det blir ett uppföljande program om honom.

Här är länken till Flasbacktråden. Där finns massor av material: https://www.flashback.org/t2925755p38

Ge inte upp - även om det verkar svårt att hantera honom så går det att vinna mot honom.

Skicka mig ettr pm så kan jag maila dig material som jag har från tidningsartiklar.

Senast ändrad:
Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Orogrammet het Kreditkriget och det hittar du här:

Skicka också din kamp med honom till journalisten som gjorde detta programmet. Hon vill få in berättelser om hans offer. Varenda en som skickar in till henne ser till att det finns möjlighet att det blir ett uppföljande program om honom.

Här är länken till Flasbacktråden. Där finns massor av material: https://www.flashback.org/t2925755p38

Ge inte upp - även om det verkar svårt att hantera honom så går det att vinna mot honom.

Skicka mig ettr pm så kan jag maila dig material som jag har från tidningsartiklar.
Bestrid även om du fått lånet och han kräver dig på en hög summa! Då gör du det pga ockerräntan.

Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Orogrammet het Kreditkriget och det hittar du här:

Tack för alla tips! Han har redan skickat in en stämningsansökan och jag fick hem papper idag. Jag ska kolla igenom allt du har skickat och fundera på vad jag ska göra. Måste lusläsa alla papper först också.

Helt ärligt så har jag varken tid eller ork att närvara vid rättegångar heller. Måste jag göra det om jag bestrider? Eller går det att ta allt via brev/mejl?

Helt ärligt så har jag varken tid eller ork att närvara vid rättegångar heller. Måste jag göra det om jag bestrider? Eller går det att ta allt via brev/mejl?
Du kan skriva att du önskar att tingsrätten dömer enbart utifrån inskickat material. Men vill en av parterna ha huvudförhandling så får du ta dig dit.

Beror lite på vad tvisten handla
r om och hur komplext allt är. Vitsordar du det mesta men bestrider fåtal saker med bra bevisning så kan handlingarna enkelt ligga till grund för dom.

Har du bestridit hans krav?. Om inte så gör det nu på mejl till honom. Skriv: Jag bestrider ert krav då jag inte kan se att jag faktiskt har lånat pengar av företaget ARS Enterprise AB. Inför den eventuella stämningen så samla in bra material om vad han håller på med här från forumet och från Flashback - googla på hans namn så får du tag i saker. Du kan också visa fram ett program som Kaliber sänder i radions P1 om honom där dom precis beskriver hans sätt som han håller på med nu. Programmet heter Kreditkriget och det hittar du här:

Jag sopade mattan med han när han försökte få en skuld in från GT Capital. Tog tid, men vann och fick bort ett påskrivet utslag.

Nej, man tror ju inte att någon ska begära betalt igen för samma skuld eller hitta på en ny, fy fan! Säger detsamma, hade jag vetat, så hade jag begärt intyg på att den skulden var betald, men vet inte om det varit värt nåt. Oseriöst äckel är vad han är, för att säga det snällt.
Sådana saker och liknande är nog även en invändning mot att preskription skett något bra. Är det fastställda skulder via utslag är det likväl upp till den som söker via KFM att visa på att preskriptionsavbrott skett. Annars ska KFM avskriva ärendet då skulden är förfallen på grund av preskription. Det är tre eller tio år som gäller. Var dessa skulder ska räknas in vet jag dock inte.

Jag sopade mattan med han när han försökte få en skuld in från GT Capital. Tog tid, men vann och fick bort ett påskrivet utslag.
Något stämmer inte här.
Utslag skrivs inte på.
Exakt vad var det du vann? En invändning mot verkställighet?

Något stämmer inte här.
Utslag skrivs inte på.
Vann över påskriven skuld med utslag och skuldsaldo på 116000 för 1000 påhittad skuld från början. Vi var bland de första som tryckte åt han när han åtalad för bedrägeri. En jävla soppa alltihop.

Något stämmer inte här.
Utslag skrivs inte på.
Inte aning vad ni kallar det, och bryr mig faktiskt inte. Viktiga här är att han förlora. Sen vad det heter är skitsamma.
1 skuld lämnas in
2 skuld skrivs på
3 skuld uppkom som skuldsaldo nästan 1år efter minst.
4överklaga Tinget HD och alla möjliga jurister. och fick bort allt. Tror fan jag har 10 sidor i denna soppan.
5 slut på Meddelandet.

Senast ändrad:
Inte aning vad ni kallar det, och bryr mig faktiskt inte. Viktiga här är att han förlora. Sen vad det heter är skitsamma.
1 skuld lämnas in
2 skuld skrivs på
4överklaga Tinget HD och alla möjliga jurister. och fick bort allt. Tror fan jag har 10 sidor i denna soppan.
5 slut på Meddelandet.

Ok, då antar jag det var en invändning mot verkställighet. Då finns utslaget kvar och går att ansöka om verkställighet på igen.

1 skuld lämnas in
2 skuld skrivs på
5 slut på

Ok, då antar jag det var en invändning mot verkställighet. Då finns utslaget kvar och går att ansöka om verkställighet på igen.
Nej har laga kraft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp