Fast han kan ju bara överklaga beslutet, inte överklaga skuldsaneringen, igen? Eller? Juristen på KFM svarade mig med och skrev ; Risken att beslutet angrips efter tiden för överklagan gått ut är väldigt liten även om det teoretiskt kan göras i form av domvillobesvär. Du bör kunna förlita dig på att skuldsaneringen fortsätter som vanligt även framöver.
Så hoppas att jag efter den 10 april kan vara lugn att allt bara är som det ska vara och att jag kan se fram emot att vara skuldfri om x antal år!
Så hoppas att jag efter den 10 april kan vara lugn att allt bara är som det ska vara och att jag kan se fram emot att vara skuldfri om x antal år!
- Meddelanden
- 31 750
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Ja domvilla och resning kan ju bli aktuellt. Även återställande av förlusten tid, men det har han inte sysslat med ännu
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Bara hoppas att TR slutar med att återförvisa ärendet framöver med.
Det är det som är problemet. Dom borde istället börja fatta beslutet och ogiltigförklara hans jävla skit för det han gör nu är att han överklagar i all oändlighet och folk hamnar i ett limbo.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det jag såg när jag gick igenom alla ärenden hos TR så kunde det se ut så här.
Han kommer inte med i betalplanen --- Överklagar ----hamnar hos Tingsrätten ----TR återförvisar ärendet till KFM ----KFM fattar nytt beslut och då han inte inkommit med korrekta uppgifter så är han inte med nu heller --- Överklagar -----Tingsrätten igen----Återförvisar....
Alltså det blir en lekstuga, det kostar pengar för samhället och dessutom sätter det folk i fruktansvärda situationer.
KFM gör ingenting fel, dom fattar ju korrekta beslut varje gång. Men TR är så jävla bekväma och lata att dom inte sätter sig in i vad han håller på med utan man tar det enkla, bekväma och smidiga vilket tar minimalt med tid.
Han kommer inte med i betalplanen --- Överklagar ----hamnar hos Tingsrätten ----TR återförvisar ärendet till KFM ----KFM fattar nytt beslut och då han inte inkommit med korrekta uppgifter så är han inte med nu heller --- Överklagar -----Tingsrätten igen----Återförvisar....
Alltså det blir en lekstuga, det kostar pengar för samhället och dessutom sätter det folk i fruktansvärda situationer.
KFM gör ingenting fel, dom fattar ju korrekta beslut varje gång. Men TR är så jävla bekväma och lata att dom inte sätter sig in i vad han håller på med utan man tar det enkla, bekväma och smidiga vilket tar minimalt med tid.
- Meddelanden
- 226
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Hade inte du samma som jag har nu. ARS inkom med en skuld på 70K och massa jävla Mail Crap. Orkar inte tjafsa mer så godkände skulden. Inte mycket idioten får ändå i slutändan. Men han har fan inte delgivt sig alltså. Drar ut på all tid istället. Trots att han nu kommit in i planen.Det jag såg när jag gick igenom alla ärenden hos TR så kunde det se ut så här.
ÄNTLIGEN!Det har gått långsamt och jag har fått fråga tingsrätten i flera omgångar vad som händer.
4 mars fick jag äntligen reda på att klaganden, Collector Portfolia Ltd hade på sig till den 7 mars att inkomma med bevis för skulden.
Sedan har det varit tyst! Mailat flera gånger och idag fick jag svar, med bifogat beslut, taget 18 mars, att ärendet är avvisat på grund av att han inte inkom med det som de frågat efter. De sa det ska komma på posten, men det har jag inte sett till..
Dock ser jag ju att det finns att överklaga...senast 8 april...Innebär det att han likförbannat kan överklaga att det avvisats nu då? Och att de tar upp ärendet igen??
Edit: ser nu att isåfall går det ju till Hovrätten..borde väl inte vara troligt han tar det dit? Eller ?
Den 10/4 kontaktade jag tingsrätten för att se om han ”den där” försökt överklaga deras beslut
Men nej, det hade han inte
Kontaktade även KFM för att se om de fått beslutet, vilket de inte hade. Dock några dagar senare fick dom det.
idag ser jag att de återstående skulderna återkallats pga att de ingår i min skuldsanering
Förutom 600 kr på CSN 🙄
så ja, för min del lönade det sig att skicka in en massa bevis på att jag redan 2017 betalat in skulden som han försökt få igen, två ggr om! Tji för han!!
Så skönt, nu kan jag andas ut och låta skuldsanering löpa på. ”Bara” 4 år och 5 månader kvar på den nu eftersom det tog lite tid med överklagandet.
tjoho!
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Har man sagt A får man säga BNu börjar det hända grejer!
T 17917-23
Säger inte mer.

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Har man sagt A får man säga B![]()
Maila : [email protected]
Begär ut domen jag skrev.
Resten får du på din e-post.
Den som känner sig manad kan lägga upp det här.
Hörde på ryktesvägar att det handlar om ARS -vs- Bank.
Det är en grej att kriga mot staten och utsatta privatpersoner. Men däremot, en bank...där har han hittat en lika smutsig spelare som han inte kan besegra.
Gäller tydligen frysta konton osv.. Ryktet säger att banken ifråga skickat sitt absolut tyngsta team att ta sig an honom. Hängslen och livrem.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Förhandlingen rör "rätt till bankkonto".
En heldag avsatt både idag - och imorgon....
Detta kommer att bli nasty.
Till min absolut stora förvåning och chock så tog han sig till Stockholm (!) han är ju med sin autism och asperger så pass skygg att han till och med deltog via länk i hans egna hemkommun - nu lämnade han staden första gången för att besöka Stockholm...
Till min absolut stora förvåning och chock så tog han sig till Stockholm (!) han är ju med sin autism och asperger så pass skygg att han till och med deltog via länk i hans egna hemkommun - nu lämnade han staden första gången för att besöka Stockholm...
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Mycket rykten här. Vad vet vi egentligen?
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Tyvärr lär detta inte stoppa honom från att fortsätta lura privatpersoner.Maila : [email protected]
Begär ut domen jag skrev.
Resten får du på din e-post.
Den som känner sig manad kan lägga upp det här.
Hörde på ryktesvägar att det handlar om ARS -vs- Bank.
Det är en grej att kriga mot staten och utsatta privatpersoner. Men däremot, en bank...där har han hittat en lika smutsig spelare som han inte kan besegra.
Gäller tydligen frysta konton osv.. Ryktet säger att banken ifråga skickat sitt absolut tyngsta team att ta sig an honom. Hängslen och livrem.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Mycket rykten här. Vad vet vi egentligen?
Det jag skrev vet vi.
Du kan maila tingsrätten i fråga och få det bekräftat.
Jag har gett er allt ni behöver resten utav jobbet får ni själva lägga ner.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Tyvärr lär detta inte stoppa honom från att fortsätta lura privatpersoner.
Hans konton är spärrade om jag förstått det hela rätt, tillgångar frysta.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Damn! Då snackar vi allvar!Hans konton är spärrade om jag förstått det hela rätt, tillgångar frysta.
- Meddelanden
- 226
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 197
Ok alla till Stockholm nu då. Drar han efter tåget hem till Helsingborg.Förhandlingen rör "rätt till bankkonto".
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Det gäller iallafall stämning från ARS mot Danske Bank
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Varför frysa hans tillgångar om det är han som stämmer dom?Det gäller iallafall stämning från ARS mot Danske Bank
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
... Han stämmer för att tillgångarna är frysta?Varför frysa hans tillgångar om det är han som stämmer dom?
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Troligtvis, inte tillgång till all information än, eftersom förhandling pågår finns ju ingen dom än, och dagboken innehåller över 200 aktbilagor.... Han stämmer för att tillgångarna är frysta?
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 470
- Mottagna reaktioner
- 1 735
- Poäng
- 1 207
Det beror ju på varför tillgångarna är frystaMan hade ju önskat att det handlade om att någon mäktig försökte göra någonting åt alla han lurat genom åren. Men så verkar det alltså inte vara...tyvärr.
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Det man kan se från handlingar är att dem gjort en förfrågan på olika inkomster på hans konton. X svarar att han flyttat pengar mellan olika konton och kreditkort osv för att få bonusar och poäng hit och dit. Men dem är inte nöjda för dem vill veta ursprunget på inkomst vilket dem anser att han inte bevisar tydligt nog.
I de handlingar jag tagit del av finns bilder på olika konton hos nischbanker och kreditföretag. Samt hans egna aktieinnehav osv. Vill inte publicera för specifik information pga rätten till personlig integritet.
Stämningen syftar iaf till att öppna upp hans konton igen och låta honom inneha konto i banken. Tillgångarna är vad jag kan se inte frysta utan i uppsägningsbrevet fanns information om hur han får ut sina pengar till en ny bank.
I de handlingar jag tagit del av finns bilder på olika konton hos nischbanker och kreditföretag. Samt hans egna aktieinnehav osv. Vill inte publicera för specifik information pga rätten till personlig integritet.
Stämningen syftar iaf till att öppna upp hans konton igen och låta honom inneha konto i banken. Tillgångarna är vad jag kan se inte frysta utan i uppsägningsbrevet fanns information om hur han får ut sina pengar till en ny bank.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Kanske inte så kul om hans bank id heller blivit spärrat ?Det man kan se från handlingar är att dem gjort en förfrågan på olika inkomster på hans konton. X svarar att han flyttat pengar mellan olika konton och kreditkort osv för att få bonusar och poäng hit och dit. Men dem är inte nöjda för dem vill veta ursprunget på inkomst vilket dem anser att han inte bevisar tydligt nog.

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Enligt samma källor är hans möjligheter att öppna nytt konto ganska begränsade då han har fått det stängt på en hel del olika fronter redan.
Ska även vara som så att en rad myndigheter har fått tips om hans förehavanden där man återigen sneglar mot hans håll ifrån Skatteverket med flera.
Ska även vara som så att en rad myndigheter har fått tips om hans förehavanden där man återigen sneglar mot hans håll ifrån Skatteverket med flera.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Skulle han få sitt bank id avstängt så skulle det bli kämpigt för hanEnligt samma källor är hans möjligheter att öppna nytt konto ganska begränsade då han har fått det stängt på en hel del olika fronter redan.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Han behöver få näringsförbud.Skulle han få sitt bank id avstängt så skulle det bli kämpigt för han
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Dom i stämningen mot banken meddelas 3 juni 11.00 för de nyfikna
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det är inte riktigt så enkelt, banken har flaggat honom till många myndigheter och tröttnade på hans rättshaverifasoner där han ringde och hotade dom (på ett lagligt sätt).
Dessutom har alla hans transaktioner osv kommit fram, för en skygg person som honom är det en katastrof.
Kommer stöka tlll det för honom.
Dessutom har alla hans transaktioner osv kommit fram, för en skygg person som honom är det en katastrof.
Kommer stöka tlll det för honom.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Lyckas han få rätt mot en bank också efter att ha besegrat åklagarmyndigheten, Kronofogden, osv då borde man bara lyfta på hatten och gratulera honom för då är han smartare än både systemet och landet.
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Mycket handlar ju om juristernas skicklighet snarare än hans egen smarthet i detta fallet.Lyckas han få rätt mot en bank också efter att ha besegrat åklagarmyndigheten, Kronofogden, osv då borde man bara lyfta på hatten och gratulera honom för då är han smartare än både systemet och landet.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Mycket handlar ju om juristernas skicklighet snarare än hans egen smarthet i detta fallet.
Hans jurister eller Danske Banks?
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Båda delar såklartHans jurister eller Danske Banks?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Båda delar såklart
Han driver väl det här ärendet själv eller har han juridiska ombud?
& i hans egna rättegång så förde han more less sin egna talan.
- Meddelanden
- 371
- Mottagna reaktioner
- 267
- Poäng
- 437
Han har en advokat och en jurist som ombud för honom. Tror han först bara hade advokaten men sedan la dem till en jurist till efter något år.
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Ja....han om någon har ju iaf bevisat att karma inte existerar...
Hade hoppats att det här handlade om alla människor han lurat, men det gör tyvärr ingen skillnad för hans offer att han eventuellt kan förlora tillgång till sin bank under en period...
Hade hoppats att det här handlade om alla människor han lurat, men det gör tyvärr ingen skillnad för hans offer att han eventuellt kan förlora tillgång till sin bank under en period...
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.