Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Det gör jag, har med flera hundra papper/underlag om honom och alla hans företag.
Kommer att ifrågasätta hur det ens är lagligt att skicka ut efter 10 år när båda parter ej kan kontrollera saken, och kunna komma undan med påhittade påminnelser mm går ju inte att bevisa att dem är skickade ens.

Den påstådda skulden är från 2015, Portfolio startade 2021.

Har aldrig sett en faktura, påminnelse eller inkasso.
Sen är det ju så också att om en skuld överlåtes från en aktör till en annan så ska det dessutom skickas ut en denuntiation om detta, vilket heinte har gjorts.

Alltså ska det bli intressant vad han säger om detta och vilket bolag som betalade ut pengarna.
Han kunde nöja dig med 4090:- i uppgörelse med ett BG som inte tillhör Portfolio…

Var på väg att gå med på detta men tänkte i helvete heller, han ska jagas!!!!

Har även skrivit ut mycket från detta forumet och utskrifter från nyhetssidor och massa annan information som jag mailat till TR
Ringde idag för att kolla att aktuell domare har läst ALLT innan rättegången och det har hon.

Hat också meddelat att jag kommer att polisanmäla honom och ringa alla myndigheter tills dem stoppar honom.
Samma han gjort för min man , ngn påhittad skuld från 2014 på ca 12 000 kr!
Han fick aldrig påminelse eller liknande.
Handläggare avvisat hans skuld då han kunde ej bevisa att den finns så den ska inte ingå i hans sanering.
Han kommer att klaga men det får han göra!
Fy vilken vidrig människa!

Bra jobbat @Ana håll oss uppdaterade och dröj inte med din polisanmälan.

Samma han gjort för min man , ngn påhittad skuld från 2014 på ca 12 000 kr!
Han fick aldrig påminelse eller liknande.
Handläggare avvisat hans skuld då han kunde ej bevisa att den finns så den ska inte ingå i hans sanering.
Han kommer att klaga men det får han göra!
Fy vilken vidrig människa!
Det är såhär han gör nu. KFM är medvetna om det. Han har även anmält en fodran till min sanering. Har inte hört något mer, men mest troligen så kommer han väl inte in med något.

Det är såhär han gör nu. KFM är medvetna om det. Han har även anmält en fodran till min sanering. Har inte hört något mer, men mest troligen så kommer han väl inte in med något.
Har du någonsin haft med något av omnämnda "företag" att göra?

Jag kan inte göra något. Inte just nu iaf.
Jag har bara fått info från min handläggare att dem fått in en fodran från något av hans bolag.
Men jag har själv inte haft möjlighet att ta ställning till det ännu, då KFM själva har begärt att företaget ska komplettera.

Jag har bara fått info från min handläggare att dem fått in en fodran från något av hans bolag.
Men jag har själv inte haft möjlighet att ta ställning till det ännu, då KFM själva har begärt att företaget ska komplettera.
Det är redan brott, försök till bedrägeri.

Fritt fram för vem som helst att polisanmäla vad som helst i Sverige.

Det är redan brott, försök till bedrägeri.

Fritt fram för vem som helst att polisanmäla vad som helst i Sverige.
Ja men jag måste ha en motpart, och jag har ingen information om vilket bolag som anmält en fodran. Bara att det är ett företag som hänger ihop med ARS.

Min handläggare tyckte inte jag skulle bry mig och ville inte skicka över information. Så jag gör som hen säger och inväntar nästa steg.

Ja men jag måste ha en motpart, och jag har ingen information om vilket bolag som anmält en fodran. Bara att det är ett företag som hänger ihop med ARS.

Min handläggare tyckte inte jag skulle bry mig och ville inte skicka över information. Så jag gör som hen säger och inväntar nästa steg.
Du kan ju upplysa handläggaren om ordet "partsinsyn" och dess innebörd.

Du kan ju upplysa handläggaren om ordet "partsinsyn" och dess innebörd.
Japp eller bara avvakta.
Det borde ju ligga på KFM att göra en anmälan om bedrägeri också kan jag tycka.

Nej, men dem ska ändå anmäla brott om dem misstänker det? :)
Skyldighet att lämna uppgifter till brottsbekämpande myndigheter, inte att anmäla brott.
Skyldighet att anmäla oro om barn far illa enligt SoL.

Skyldighet att lämna uppgifter till brottsbekämpande myndigheter, inte att anmäla brott.
Skyldighet att anmäla oro om barn far illa enligt SoL.
Okej.
Jag tror ändå jag avvaktar. En polisanmälan kan eventuellt ändra förutsättningarna för min sanering. Likt många andra här så är jag inte villig att riskera den :-)

Okej.
Jag tror ändå jag avvaktar. En polisanmälan kan eventuellt ändra förutsättningarna för min sanering. Likt många andra här så är jag inte villig att riskera den :)
Lär förvisso göra varken från eller till, finns det flera ärenden kommer bara de med bäst bevisläge utredas, resten förundersökningsbegränsas.

Det var exakt för min man.
Handläggare ringt honom o frågat om han fått ngn påminnelse eller liknande. Aldrig fått påminnelse eller lånat från honom.

Han fick beslutad skuldsanering och att påhittad skuld är inte i hans sanering då bolag kunde ej bevisa något , ingen avtal eller liknande.
Troligtvis kommer han överklaga nu medan han väntar för lagakraft men det får det vara så.

Bilagor

• IMG-ca58f464d63de959df2692eb4a19cd58-V.webp
    IMG-ca58f464d63de959df2692eb4a19cd58-V.webp
    20.3 KB · Visningar: 38
Det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en sjukanmälan i sista stund.

Det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en sjukanmälan i sista stund.
Tror inte det denna gången, jag gick med på en ev lösning att betala den där tusingen för att slippa rättegång och offentligheten, när denna bedragaren började förra sommaren.

Jag blev ju sjuk på första RG och då pratade jag med TR om att tvinga honom att vara där i person för jag se honom i ögonen. Detta beviljades..

Tror ni inte att han mailat in sitt ordbajsande och kräver att få vara med på länk, dem är sååååå svaga…detta kommer jag ta upp med TR också.

Meeen som sagt jag har ett gediget arbete så jag behöver lååång tid på mig att berätta min sida och har mångas inlägg med mig mm

Pratat med flera myndigheter också.

kommer inte att berätta mer här ikväll för att jag har fått till mig att han kan vara ”en av oss” för att få koll på situationen.. även hjälpa till mot honom själv 🙈

Har inte valt att ta med någon advokat/Jurist utan gör detta ensam.

Vilket jag fick till mig av en jurist på TR att domaren tar i beaktning för.

Men när det blir min tur att prata så kommer jag säga att även om jag är ensam på plats, så är vi många tillsammans där, för jag har med era inlägg och livsöden i alla mina underlag

Tror inte det denna gången, jag gick med på en ev lösning att betala den där tusingen för att slippa rättegång och offentligheten, när denna bedragaren började förra sommaren.

Jag blev ju sjuk på första RG och då pratade jag med TR om att tvinga honom att vara där i person för jag se honom i ögonen. Detta beviljades..

Tror ni inte att han mailat in sitt ordbajsande och kräver att få vara med på länk, dem är sååååå svaga…detta kommer jag ta upp med TR också.

Meeen som sagt jag har ett gediget arbete så jag behöver lååång tid på mig att berätta min sida och har mångas inlägg med mig mm

Pratat med flera myndigheter också.

kommer inte att berätta mer här ikväll för att jag har fått till mig att han kan vara ”en av oss” för att få koll på situationen.. även hjälpa till mot honom själv 🙈

Har inte valt att ta med någon advokat/Jurist utan gör detta ensam.

Vilket jag fick till mig av en jurist på TR att domaren tar i beaktning för.

Men när det blir min tur att prata så kommer jag säga att även om jag är ensam på plats, så är vi många tillsammans där, för jag har med era inlägg och livsöden i alla mina underlag

Vad gäller själva saken? Inte läst allt i tråden.
Dyker han upp på länk får du väl säga att det är hinder för huvudförhandling

Var i landet sker förhandlingen? Eller om du inte vill outa,kanske du kan skriva om det är södra (Skåne/Göteborg) Mellan (Stockholm osv) eller Norra?

Av den enkla anledningen att han är ifrån Helsingborg och hade förhandlingen varit i Örebro (typ) så kanske han hade kunnat motivera det på ett annorlunda sätt men eftersom han huserar här nere i Skåne så bör han inte ha några praktiska hinder att infinna sig.

Vad handlar målet om? Är det om en fordran eller har du anmält honom för bedrägeri eller vad gäller?

Ok, inget illa ment med min fråga men bara på min vakt.

Jag vet att han är från HBG.

Direkt efter första RG som inte blev av pga jag hade lunginflammation så skrev han ett långt mail om varför han ska få lov att vara med på länk men begärde en annan ordförande att ta beslut om detta än den som bestämde från början att han skulle infinna sig fysiskt. TR vet att han brukar avboka och därför kravet
Detta är anledningen till att jag ska ifrågasätta denna ordförandens beslut över en kollegas???

Han kräver in 1000:- för 11 år sedan som han nu vill ha i räntan för så 80,000kr, har aldrig lånat.

Men har haft många diskussioner med TR om att jag kommer vända detta till att anmäla honom och kräva skadestånd för sveda och värk. Bedrägeri mm mot inte ger sig.

Han kräver in 1000:- för 11 år sedan som han nu vill ha i räntan för så 80,000kr, har aldrig lånat.

Men har haft många diskussioner med TR om att jag kommer vända detta till att anmäla honom och kräva skadestånd för sveda och värk. Bedrägeri mm mot inte ger sig.
Han hade väl i avtalen om jag minns rätt även om du ansökt och kanske fått avslag så blev du skyldig pengar eller hur det nu var.

Minns iaf han har skapat skulder hos folk utan någongång utbetalat pengar genom något finstilt han skrivit dit.

Han hade väl i avtalen om jag minns rätt även om du ansökt och kanske fått avslag så blev du skyldig pengar eller hur det nu var.

Minns iaf han har skapat skulder hos folk utan någongång utbetalat pengar genom något finstilt han skrivit dit.
Helt rätt

Hur gick det @Ana ?

Jahapp ja, då var man ännu en på listan över folk han överklagat till tingsrätten från C Information AB.

Jahapp ja, då var man ännu en på listan över folk han överklagat till tingsrätten från C Information AB.
Se där, menar du att han lämnat in pga att du bestridit ett krav från dom? Isf i samma sits men inte hört nåt än, bestred för ett år sedan.

Se där, menar du att han lämnat in pga att du bestridit ett krav från dom? Isf i samma sits men inte hört nåt än, bestred för ett år sedan.
Nej, har inte fått något krav av honom, utan har en skuldsanering som skulle vinna laga kraft 5/3, men han skickade in överklagan som inkom 2/3. Har inte hört något om en skuld alls.

Då är det tid för rättegång imorgon mina vänner, ska bli intressant minst sagt.

Hör av mig om spektaklet 🤨

Hej,
Ingen återkoppling ifrån dig?
Hur gick det egentligen?

Han har härjat i 13 år. Det är nästan ofattbart att ta in hur jävla bedrövliga myndigheter vi har.

Med dom nya reglerna: får man fortsätta agera på det här sättet? Tänker att han agerar "inkassobolag" åt sig själv. Krävs det inget speciellt tillstånd för det i fortsättningen?

Han har härjat i 13 år. Det är nästan ofattbart att ta in hur jävla bedrövliga myndigheter vi har.

Med dom nya reglerna: får man fortsätta agera på det här sättet? Tänker att han agerar "inkassobolag" åt sig själv. Krävs det inget speciellt tillstånd för det i fortsättningen?
Japp, det är absurt, men vad ska man göra? Får se när han skickar in angående vilken summa som gäller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp