Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Är det kfm som bestämmer om det ska gå vidare till domstol
Fick själv svar nu om mitt ärende och det verkar som att det inte går att göra något

Dom svarade att utslaget inte kan omprövas ungefär?

Ett tips för att få bollen i rullning kan vara att kontakta någon media och fråga om det finns nått intresse av att granska denna typ av affärsmetoder och ockerräntor. Ingen aning om uppdrag granskning eller någon större dagstidning skulle vara intresserade av detta men ifall dom nappar då kan det nog börja hända saker ganska fort.

Återvinning innebär att själva skulden som så ska prövas om. Verkställighetshinder innebär att man ska pröva om skulden/målet ska/får verkställas. Även om man vinner framgång där så finns utslaget kvar och det är bara verkställigheten i just det målet inte får ske. Däremot kan dom ansöka om verkställighet lite senare med samma utslag som grund. Skulden ogiltigförklaras inte, det kan bara ske vid återvinning.
Menar du att min vän ff har kvar sitt utslag

Menar du att min vän ff har kvar sitt utslag

Kan inte tänka mig annat tyvärr.
Det sa hon från kfm i intervjun också, att skulden är kvar och det går inte att göra något åt.. tyvärr

Men dom skrev att skulden var borta och återrapporterad till w finans ..

Målet är möjligen återredovisat. Kfm kan inte upphäva utslag oavsett varför man tycker det ska väck.

Målet är möjligen återredovisat. Kfm kan inte upphäva utslag oavsett varför man tycker det ska väck.[/
Målet är möjligen återredovisat. Kfm kan inte upphäva utslag oavsett varför man tycker det ska väck.
då kan W finans försöka få ut pengar igen om min vän ff har ett utslag fr dom
Kan hen åberopa verkställighetshinder igen
Då hen aldrig har tagit detta lån

Hur tolkar ni det här?
Jag läser Snabbsmskredits villkor och om jag fattat rätt så kan man betala ”bara” skulden så tas betalningsföreläggandet tillbaka.

Om långivaren ansökt om betalningsföreläggande på grund av obetalt lån, om målet om betalningsföreläggande överlämnats till domstol eller långivaren väckt talan mot låntagaren vid allmän domstol med anledning av obetalt lån är låntagaren ej skyldig att erlägga någon (dröjsmåls)ränta förutsatt att låntagaren erlägger betalning för kapitalbeloppet (lånebeloppet, räntan för 30 dagar, förseningsavgifterna, ersättning för utskickad betalningspåminnelse samt kravbrev) samt kostnaderna i målet om betalningsföreläggande/ansökningsavgiften i mål vid allmän domstol innan exekutionstiteln i målet vinner laga kraft, om det är möjligt för långivaren att framställa sådant begränsat yrkande. I annat fall gäller att låntagaren har rätt att erlägga betalning dröjsmålsräntefritt innan låntagaren förpliktas att utge vad långivaren yrkat.

då kan W finans försöka få ut pengar igen om min vän ff har ett utslag fr dom
Kan hen åberopa verkställighetshinder igen
Då hen aldrig har tagit detta lån

Det stämmer

Hur tolkar ni det här?
Jag läser Snabbsmskredits villkor och om jag fattat rätt så kan man betala ”bara” skulden så tas betalningsföreläggandet tillbaka.

Om långivaren ansökt om betalningsföreläggande på grund av obetalt lån, om målet om betalningsföreläggande överlämnats till domstol eller långivaren väckt talan mot låntagaren vid allmän domstol med anledning av obetalt lån är låntagaren ej skyldig att erlägga någon (dröjsmåls)ränta förutsatt att låntagaren erlägger betalning för kapitalbeloppet (lånebeloppet, räntan för 30 dagar, förseningsavgifterna, ersättning för utskickad betalningspåminnelse samt kravbrev) samt kostnaderna i målet om betalningsföreläggande/ansökningsavgiften i mål vid allmän domstol innan exekutionstiteln i målet vinner laga kraft, om det är möjligt för långivaren att framställa sådant begränsat yrkande. I annat fall gäller att låntagaren har rätt att erlägga betalning dröjsmålsräntefritt innan låntagaren förpliktas att utge vad långivaren yrkat.

Att allt ska betalas inkl alla kostnader tolkar jag det som.

Hur tolkar ni det här?

Vad det ser ut att stå är att om betalning sker innan man förpliktats att betala skulden så behöver man inte betala någon dröjsmålsränta.

Det står också i avtalet
Låntagaren äger rätt att vid förfallet lån begära att få en amorteringsplan upprättad avseende den förfallna fordran förutsatt att sådan begärs och upprättas innan fordran fastställts genom utslag/dom/tredskodom. Rätten enligt föregående mening gäller förutsatt att hela fordran betalas genom högst fem månatliga (en var 30:e dag) betalningar (varav den första inom 30 dagar från det att amorteringsplanen upprättades), vidare ska den (dröjsmåls)ränta som belöper på fordran tas bort.

alltså ser det ut som att man har rätt att få en amorteringsplan och då behöver man inte heller betala någon dröjsmålsränta alls.

Ser ut att vara väldigt schyssta villkor, förutsatt att man faktiskt använder sig av dem genom att betala innan utslag.

Vad det ser ut att stå är att om betalning sker innan man förpliktats att betala skulden så behöver man inte betala någon dröjsmålsränta.

Det står också i avtalet
Låntagaren äger rätt att vid förfallet lån begära att få en amorteringsplan upprättad avseende den förfallna fordran förutsatt att sådan begärs och upprättas innan fordran fastställts genom utslag/dom/tredskodom. Rätten enligt föregående mening gäller förutsatt att hela fordran betalas genom högst fem månatliga (en var 30:e dag) betalningar (varav den första inom 30 dagar från det att amorteringsplanen upprättades), vidare ska den (dröjsmåls)ränta som belöper på fordran tas bort.

alltså ser det ut som att man har rätt att få en amorteringsplan och då behöver man inte heller betala någon dröjsmålsränta alls.

Ser ut att vara väldigt schyssta villkor, förutsatt att man faktiskt använder sig av dem genom att betala innan utslag.
På mitt lån så hade dom redan lagt på en jvla massa ränta o.s.v
Som va helt galet
Ringde dom då 2013 han skulle ändra ,hitta papper på detta nu då jag gjort anteckningar om detta ca 10 000kr förmycket
Detta såg jag på papper fr kfm
" att bet"
Efter detta så trodde jag han skulle ändra beloppen men tydligen inte!!!!

Samma här. Skuld från början 6000 kr löneutmätning från 2013 och idag är skulden drygt 40000 kr. Så förbannad. Skrev ett argt mejl till snabb smskredit.
Går det inte att anmäla ars enterprises på något vis?
Om vi är flera som gör det?

Samma här. Skuld från början 6000 kr löneutmätning från 2013 och idag är skulden drygt 40000 kr. Så förbannad. Skrev ett argt mejl till snabb smskredit.
Går det inte att anmäla ars enterprises på något vis?
Om vi är flera som gör det?

Det där jävla aset har säkrat ganska många löneutmätningar och sedan gömt sig helt. Så jävla ruttet gjort. Har du kontaktat KFM? Kanske dom vet vad man kan göra...

Jag har inte varit i kontakt med kfm än. Kan man inte stämma honom för ocker eller vad som helst?
Jag är villig att gå vidare men jag vet bara inte vart jag ska vända mig till.

Jag har inte varit i kontakt med kfm än. Kan man inte stämma honom för ocker eller vad som helst?
Jag är villig att gå vidare men jag vet bara inte vart jag ska vända mig till.

Vänd dig till en skuldrådgivare hos kommunen du tillhör. Dom borde veta mer.

Tack för tipset. Det ska jag göra. Det är ju inte klokt med ockerräntor och ett inkassobolag spm man inte får tag på. Måste vara brottsligt.

Tack för tipset. Det ska jag göra. Det är ju inte klokt med ockerräntor och ett inkassobolag spm man inte får tag på. Måste vara brottsligt.

Dom har inget inkassobolag. Det var killens idé med det hela. Låna ut. Skippa påminnelser. Få ett utslag hos kfm. Vänta några år med indrivning så att räntan steg. Sedan inkassera samtidigt som man gör sig osynlig.

Vilka ondskefulla människor det finns. Det önskvärda hade varit ett system som säger ifrån när en skuld ökat med så mycket på så kort tid. Det är ju helt sjukt.

Det är förjävligt. Jag ska ta kontakt med skuldrådgivare. Man måste ju kunna stoppa hinom. Det måste ju vara olagligt.

Jag har polisanmält ** idag. Sedan har jag överklagat till Tingsrätten att jag inte får Skuldsanering trots att min ursprungliga skuld på 3000 kr har växt till 100.000 sedan 2014. Jag har löneutmätning sedan två år och har betalat 3200 kr i mån till honom d v s 74.000 kr i räntekostnader och ändå är skulden större! Ser inget slut på detta!
Mina övriga skulder (26 olika) får 2400 kr av det jag betalar in i månaden till räntor av löneutmätning. De skulderna kommer att ta max 3 år att få bort och sedan kommer jag att fortsätta betala 12.000 kronor i månaden till ARS!!!
Hur länge vet jag inte...
Polisen var mycket lyhörd och sa att det var den värsta räntan han någonsin hört om. 480 % per år!
Kan vi gå samman flera i detta forumet på något sätt?
Jag kommer gå vidare med alla kanaler! Finansinspektionen, journalister, PLUS, Allmänna reklamationsnämnden...
Jag hänger på. Han måste stoppas och ju fler vi är desto bättre.
Skall kontakta journalister. Allmänna reklamationsnämnden. Finansinspektionen mm.

Tyvärr kan inte polisen göra något år skulden, dom kan inte skicka till kfm och säga att skulden ska väck.

Det händer lite då och då att gäldenärer anser att en skuld är felaktig och ska bort eftersom man polisanmält sökande. De mailen är svår att svara på, det mailas in kopior och liknande och det blir i princip ett "tack för infon men det påverkar inte skulden"

Invänd mot verkställighet, påtala orimligheten i räntan. Förmodligen avslås det i och med att du inte bestritt ärendet innan skulden fastslogs, det kan du överklaga vidare, har du tur så är det någon domstol som vaknar till.
Hur invänder man mot verkställigheten. Hur går man tillväga?
Jag har en skuld till dom. Har betalat sedan 2013 men den bara ökar.

Hur invänder man mot verkställigheten. Hur går man tillväga?
Jag har en skuld till dom. Har betalat sedan 2013 men den bara ökar.

Den måste finnas för indrivning hos kfm, du kan Maila och skriva att du invänder mot verkställighet i mål u-xxxxxx och att du anser att räntan är felaktig, har du kvar avtalet där det står vad dröjsmålsräntan ska vara kan du ta bild på och bifoga den

Jag hoppas jag har avtalet kvar. Men om inte så måste väl ars ha det. Fast dom svarar ju inte så den får man väl inte av dom.
Men jag ska verkligen försöka driva detta vidare och kan andra också skriva till kfm så vore det bra.
Tack för ditt svar. :)

Jag hoppas jag har avtalet kvar. Men om inte så måste väl ars ha det. Fast dom svarar ju inte så den får man väl inte av dom.
Men jag ska verkligen försöka driva detta vidare och kan andra också skriva till kfm så vore det bra.

Har du ställt frågan på annat forum ex " fattiga riddare"
Där får man förslag på hur man kan gå tillväga
Ska själv kolla där

Nej ars får du knappast tag i och ingen hjälp om du får tag i..

Jag har inte kollat fattiga riddares forum. Ska kolla lite ikväll om jag hittar något.

Jag kontaktade kfm för 1 mån sen
Men dom kan inget göra
Då jag har ett utslag..

Jag kontaktade kfm för 1 mån sen
Men dom kan inget göra
Då jag har ett utslag..

Så brukar det sluta när man angriper något som skulle ha tagits när man hade möjlighet att bestrida.
Man hänvisas nog möjligen till att begära resning av utslaget, men resning är samtidigt inget man ska sätta allt för stort hopp till att få. Det är inte för intet det kallas för ett extraordinärt rättsmedel.
Tror att man måste ansöka om det hos hovrätten.

https://www.faktum.se/i-lanebolagens-klor/

"Mannen som startade
snabblåneföretaget, och som misstänkts ligga bakom samtliga polisanmälda bolag, har de senaste åren studerat ekonomi vid universitetet. Han har sedan 2012 erhållit studiemedel från CSN. Om misstankarna stämmer har alltså en nu 24-årig student lyckats få Kronofogden att fastställa skulder för lån som aldrig har tecknats på uppdrag av personer som inte existerar"

Låter ju som att det är han bakom ARS Enterprise

Alltså fy fan!! Fick idag ett brev från kronofogden om att jag har en skuld betala. Den är från ARS ENTERPRISE i Lund...
det sjuka är att skulden är från 2014!!! Men kommer nu 2017... kapitalbeloppet är på 3500 kr. Två olika avgifter varav en på 680 och en på 600 kr.. men nu till det SJUKA! Ränta: 42.000!!!!!!! Kr!!!!

Så skulden totalt är på ca 47.000 kr!!!

Jag har fått nr till ** på ARS enterprise, men det nr funkar inte! Det går inte ens komma fram...

Hon jag prata med på kronofogden sa att det är sjukt, och att detta kan aldrig stämma!! Hon sa jag skulle polisanmäla..

Jag förstår ju att detta verkar hänt andra... någon som har andra nr till denna person eller hur man kan få kontakt med dom?? Verkar galet svårt att få!
Jag är arg så jag kokar!!!

Tacksam för svar hur jag ska gå tillväga!! För detta tänker jag inte betala!

Jag har råkat ut för samma företag nu den 24 november kom en faktura som landade på 100000 kapitalskulden va på 7000 lite konstigt eftersom de bara går att låna 3000 och avgift på 600 har försökt fått tag i honom flera gånger och lämnade in till kronofogden angående preskription men fick avslag , jag behöver komma i kontakt med alla som har råkat ut för detta företag ,, omgående så vi kan på enad from bekämpa detta företag och påvisa att han satt i system att inte skicka ut fakturor snälla hör av er till mig [email protected]

Hade ni förlorat om ni hade tagit detta till domstol?
Ocker?

Även om ni lyckas få företrädaren fälld så står skulden kvar. Begär resning av utslaget.

Om ett bolag inte hör av sig under 3 år. Inga påminnelser, ingenting. Peskriberas inte skulden då?

Vad räknas som skuldebrev? Bara det att man använder bankid när man ansöker om lånet?

Det antar jag minst utgör ett enkelt skuldebrev, det beror väl på hur avtalstexten är.
Kan bjuda på lite läsning från 1936 på området http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19360081.htm
Skuldebrevslagen, bara att sätta igång att tolka 😛

Pratade med en fogde om det där för nån vecka sedan, har för mig att det var 10 år på det ars skickar in.. varför vet jag ej, står väl i lagen jag länkade till :)

Vad räknas som skuldebrev? Bara det att man använder bankid när man ansöker om lånet?
Ett skuldebrev är i vardagligt tal samma sak som ett låneavtal. Alla som lånar pengar av en bank eller annat kreditinstitut skriver under ett skuldebrev, antingen skriftligt eller elektroniskt med Mobilt Bank-ID.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp