Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Fick 5000 nu, innan 1000 bara. Men nåt strul då nya kortet skall generaras. Sist gick det att få pengarna på bankkontot direkt genom att ha 2 Paypal konton och sen sätta in fr ena Paypal kontot till en spelsajt (tex Videoslot. com) sen ta ut direkt till ens bankkonto. Ska se om d funkar igen så fort dom löst problemet i deras app

Hur gör man med 2paypal vad menar du?

Hur gör man med 2paypal vad menar du?
Finns många beskrivningar här pp forumet, men gör en betalning från ena kontot till det andra med Holms kort, sen gör du en insättning på spelkontot fr det Paypal kontot pengarna gick in på. Måste ha olika e-post adresser på Paypal kontona men annars kan du ha samma mobil och adress på båda, sen yar du ut insättninhen fr spelkontot till ditt verifierade bankkonto med Bank/Trustly

Finns många beskrivningar här pp forumet, men gör en betalning från ena kontot till det andra med Holms kort, sen gör du en insättning på spelkontot fr det Paypal kontot pengarna gick in på. Måste ha olika e-post adresser på Paypal kontona men annars kan du ha samma mobil och adress på båda, sen yar du ut insättninhen fr spelkontot till ditt verifierade bankkonto med Bank/Trustly

Okej men det går ju att sätta in på bankkontot med det funkar väll också ?

Bilagor

• Screenshot_20201103-004650.webp
    Screenshot_20201103-004650.webp
    60.6 KB · Visningar: 253
Skulle bara återkoppla, gick bra med återköp jag snvände ju ändå pengarna till köp i affären så inga konstigheter där

Förr var det så att det måste tillbaka till samma kort som betalningen kom ifrån.
Kan kanske ändrats med åren men jag försökte på ditt sett förr ngt år sedan gick inte då

Det var inga problem o göra återköp på vilket kort som helst , man använde ju kortet till ett köp sen om man ångra sig efter bryr dom sig ej

Kan bekräfta att 2 Paypal konton metoden via spelsajt funkar fortfaramde, tog ca 5 min att få 5000 på bankontot fr Holm kortet.

Kan bekräfta att 2 Paypal konton metoden via spelsajt funkar fortfaramde, tog ca 5 min att få 5000 på bankontot fr Holm kortet.

Det är bra det, men det säkra utan problem är ju återköp till butiken där gör du det utan att få konstigheter

Mailade igen nu och nu tog de bort den gamla som är återbetald och jag kan ansöka om nytt.

fick godkänt 5000kr (hade bara 1000kr) innan men efter godkännande osv står det nu ”inget aktivt kort” och avvisad. Men jag blev ju godkänd för 5000kr?! Fattar ingenting nu..

Hir har det gått för dig? Fått det att fungera ?

Vill börja återbetala min kredit men kommer aldrig in i appen.
Vet nån om man måste ha autogiro? Eller kan jag betala in manuellt?
Och när skall första fakturan vara betald?

Vill börja återbetala min kredit men kommer aldrig in i appen.
Vet nån om man måste ha autogiro? Eller kan jag betala in manuellt?
Och när skall första fakturan vara betald?

Mitt autogiro är aktiverat, du kan betala manuellt men då endast innefrån appen. Jag tog krediten i mitten av månaden, första autogiro drogs månaden därefter.

Hej, har 10000 jag vill få till mitt egna konto, vad är smidigaste sättet? Mvh

Hur gick du tillväga för att föra över till PayPal från holmkortet? Och kan man inte bara sätta in med PayPal och sen ta ut via trustly?

Hur gick du tillväga för att föra över till PayPal från holmkortet? Och kan man inte bara sätta in med PayPal och sen ta ut via trustly?

Köp nåt dyrt på elgiganten och gör direkt återköp och du har det på kontot på 1dag

Körde via transferwise.com, pengarna på kontot senare idag (ca 5 timmar). Väldigt smidigt

Jag blev beviljad en kredit på 20.000 hos Holm Bank. Jag har nu anslutit kortet till mitt PayPal konto vilket har lett till att jag står på 19985 kr kvar. Kommer jag inom 2 dagar kunna se koden bland transaktioner som krävs för att aktivera kortet och häva gränsen på PayPal?

Kan jag därefter sätta in hela beloppet på PayPal och därefter skicka vidare summan till mitt andra PayPal konto?

Tacksam för svar.

Finns det någon villig själ som kan berätta för mig hur jag lyckas ta ut krediten till ett bankkonto. Det funkar inte med betalo och det strular med PayPal, finns det något sätt jag kan göra?

Finns det någon villig själ som kan berätta för mig hur jag lyckas ta ut krediten till ett bankkonto. Det funkar inte med betalo och det strular med PayPal, finns det något sätt jag kan göra?

Jag har skrivit flera gånger redan innan, lagligt och rätt gör du såhär , gå in på nån butik hemsida exempelvis elgiganten köp en mobil med kortet och hämta varan i butiken och säg att du ångra dig och gör återköp så lämna ditt vanliga bankkort och du får pengarna på kontot inom 48timmar

Nope inte lagligt..återköp görs på samma kort du handlade. Speciellt stora summor brukar elektronik butiker har koll, just för att undvika penningtvätt

Nope inte lagligt..återköp görs på samma kort du handlade. Speciellt stora summor brukar elektronik butiker har koll, just för att undvika penningtvätt

Det ebju ett digitalt kort , och visst år det lagligt jag har läst på och det står på elgiganten hemsida du kan göra återköp I regel på samma men du kan använda annan men på ditt namn skriven kolla på villkor på deras sida innan du skriver , och det år helt lagligt du köper på det sättet Holm banken vill och sen om du gör återköp eller använder det är upp till var och en... massa som gjort så inga konstigheter där

Hur får jag tillbaka pengarna?
Som allmän regel överför vi pengarna till det kort som varan betalades med. Du kan även få pengarna utbetalda till ett annat kort eller bankkonto

Men om jag förstått det hela rätt via alla inlägg jag läst:

Om jag får tillgång till den fyrsiffriga koden som PayPal skickat ut vid sin dragning av 15 kronor, då kan jag alltså verifiera kortet och föra över pengar till mitt PayPal konto, därifrån kan jag sedan föra över pengar till ett annat PayPal konto som jag där i sin tur kan föra över det till mitt vanliga bankkort.

Kan någon svara ja på detta om det är exakt så man ska och kan göra?

Har ingen med Holm bank att göra. Har med penningstvättlagen. Returer ska göras på samma kort du handlade med. Sen är alla butiker inte lika noggrant med såna rutiner.

Bilagor

• 20201112_090408.webp
    20201112_090408.webp
    106 KB · Visningar: 206
Har ingen med Holm bank att göra. Har med penningstvättlagen. Returer ska göras på samma kort du handlade med. Sen är alla butiker inte lika noggrant med såna rutiner.

För det första det är ett digitalt kort man kan inte göra äterköp dit eller dåbe det väldigt krångligt och jobbigt, jag jobbar inom den branschen och man gör återköp på olika kort det spelar ingen roll bara man får underskrift av rätt person ! Sen står det tydligt på deras hemsida att man kan få på ett annat kort det är fullt lagligt och 90% av alla affärer gör det , sen att du tycker det e penningtvätt m.m är bara din sak men resten bryr sig inte så mycket om det .... så att göra återköp är enklaste sättet och det du gör med 2 paypal eller nåt annat är helt fel och olagligt sätt som Holm bank inte vill och inte är meningen !!

För det första det är ett digitalt kort man kan inte göra äterköp dit eller dåbe det väldigt krångligt och jobbigt, jag jobbar inom den branschen och man gör återköp på olika kort det spelar ingen roll bara man får underskrift av rätt person ! Sen står det tydligt på deras hemsida att man kan få på ett annat kort det är fullt lagligt och 90% av alla affärer gör det , sen att du tycker det e penningtvätt m.m är bara din sak men resten bryr sig inte så mycket om det .... så att göra återköp är enklaste sättet och det du gör med 2 paypal eller nåt annat är helt fel och olagligt sätt som Holm bank inte vill och inte är meningen !!

Holm bank kanske vill inofficiellt att du skall kunna göra återköp och göra annat för krediten men officiellt är det knappast så heller.

Tanken är ju att du skall köpa nått och istället för butikernas avbett. erbjudande använda deras. Typ.

Sen fattar ju vem som helst att de skiter i vad du gör så länge det inte är nått de kan bli ansvariga för.

Holm bank kanske vill inofficiellt att du skall kunna göra återköp och göra annat för krediten men officiellt är det knappast så heller.

Tanken är ju att du skall köpa nått och istället för butikernas avbett. erbjudande använda deras. Typ.

Sen fattar ju vem som helst att de skiter i vad du gör så länge det inte är nått de kan bli ansvariga för.

Ja precis men detta är rätt väg att göra än att föra över till en app eller liknande och inte nyttja till köp , då e att köpa npt och man ångra köpet och gör återköp mer rätt än vad andra har gjort tycker jag då

Ja precis men detta är rätt väg att göra än att föra över till en app eller liknande och inte nyttja till köp , då e att köpa npt och man ångra köpet och gör återköp mer rätt än vad andra har gjort tycker jag då

Är ju exakt lika mkt "fel" utgången blir ju det samma med pengar in på konto bara att olika metoder använts.
Hur som så bryr väl sig inte Holm om detta för dem ska ju ändå få sina pengar tillbaka så vad ni gjort med dem bryr dem sig nog inte om.

Är ju exakt lika mkt "fel" utgången blir ju det samma med pengar in på konto bara att olika metoder använts.
Hur som så bryr väl sig inte Holm om detta för dem ska ju ändå få sina pengar tillbaka så vad ni gjort med dem bryr dem sig nog inte om.

Ja men för mig själv känns det bättre att göra på ett sätt som att nyttja kortet till köp först iaf ...men jag förstår hur du menar

Hej
Jag har slutbetalt min skuld till dom men får till svar att jag inte kan ansöka på nytt förrän den tiden den skulle ha sslutbetaltas. Någon som lyckats få dom att öppna upp för ny ansökan tidigare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp