jag hade problem med betalo som bara tuggade på min huawei men laddade ner appen och nytt bank-id på min jobblur (Iphone) å där funkade det att lägga till kortet och göra överföring till mig själv. står 3/12 så inväntar torsdag :-D
R
Ronny BN
Gäst
Poäng: 0
Nån som kunnat höja enkelt från 30k till 50k nyligen?
W
Wogger
Gäst
Nån som kunnat höja enkelt från 30k till 50k nyligen?
Funktionen för att höja finns väl inte..?
R
Ronny BB
Gäst
Jo, men man måste betala in hela först
B
Betalohjälp
Gäst
Har nu försökt lägga till kortet på Betalo med tre olika mobiler: En S20, en S8+ och en Huwaei något. Inget funkar, allt står och snurrar vid 3D secure ID checket. Försöker klicka på rektangeln men ingenting händer.
På Skrill står det transaction failed efter att jag gjort mitt 3d id lösenord och sen skrivit in den koden jag får skickat på sms.
Har ett kort på 20.000 kronor på Holm för övrigt, det jag sökte, fick välja upp till 40.000. Det skapade för cirka 1.5 timme sedan, vet inte om något kommer förändras de närmaste dagarna, men verkar helt kört att få ut dessa pengar till kontot.
På Skrill står det transaction failed efter att jag gjort mitt 3d id lösenord och sen skrivit in den koden jag får skickat på sms.
Har ett kort på 20.000 kronor på Holm för övrigt, det jag sökte, fick välja upp till 40.000. Det skapade för cirka 1.5 timme sedan, vet inte om något kommer förändras de närmaste dagarna, men verkar helt kört att få ut dessa pengar till kontot.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Jag har iPhone och där var det inte några problem med BetaloHar nu försökt lägga till kortet på Betalo med tre olika mobiler: En S20, en S8+ och en Huwaei något. Inget funkar, allt står och snurrar vid 3D secure ID checket. Försöker klicka på rektangeln men ingenting händer.
B
Betalohjälp
Gäst
Utan iphone är det kört alltså? Eller vad kan jag hitta på. Har ju bara mina två samsung mobiler samt en gammal huawei, dvs tre androids...
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Nej det är inte kört och det funkar säkert utan iPhone också men jag testade för 1 månad sedan när jag blev beviljad 40k hos Holm men använde bara 25k och då funkade det för mig.Utan iphone är det kört alltså? Eller vad kan jag hitta på. Har ju bara mina två samsung mobiler samt en gammal huawei, dvs tre androids...
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Kan vara problem med inloggning med BankID ibland då man växlar mellan olika plattformar, prova och starta om mobben och logga sedan in på Betalo igen och prova att lägga till Holm kortetHar nu försökt lägga till kortet på Betalo med tre olika mobiler: En S20, en S8+ och en Huwaei något. Inget funkar, allt står och snurrar vid 3D secure ID checket. Försöker klicka på rektangeln men ingenting händer.
B
Betalohjälp
Gäst
Mm kan ju vara det, vet att jag haft liknande tidigare på andra webbsidor. Men det är väl egentligen bara utifall dessa laddande cirklar skapar något. Ja menar, tanken är kanske inte att man ska trycka på rektangeln för 3D ID utan att ett vanligt fält ska laddas upp utan tryck där man skriver in sin kod. Vet inte, har ju inte kommit längre som ni.Kan vara problem med inloggning med BankID ibland då man växlar mellan olika plattformar, prova och starta om mobben och logga sedan in på Betalo igen och prova att lägga till Holm kortet
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Skaffa 2 paypal och det e inga problem o lösa , sen kan du köpa exempelvis elgiganten på nätet och hämta i affären och där gör du återköp på ditt vanliga bankkort och pengarna inom 2daharKan vara problem med inloggning med BankID ibland då man växlar mellan olika plattformar, prova och starta om mobben och logga sedan in på Betalo igen och prova att lägga till Holm kortet
B
Betalahjälp
Gäst
Skaffa 2 paypal och det e inga problem o lösa , sen kan du köpa exempelvis elgiganten på nätet och hämta i affären och där gör du återköp på ditt vanliga bankkort och pengarna inom 2dahar
Tack, men är detta två olika alternativ eller är det såhär jag behöver göra? Två olika paypal och sen köpa något på tex el giganten via paypal? Vill inte att pengarna hamnar i limbo för då låter jag hellre bli. Det jag behöver dem till är för och lösa två lån på 7k och 5k och sen betala ett par nya fakturor som jag kommer få här nu innan lönen pga att bilen slutat fungera. Så de behöver komma in på bankkontot på något vis. Hade annars för mig att paypal var lite svåra ibland med att ta ut pengar och att de gör det svårt att ha mer än ett kontot via verifieringar.
B
Betalahjälp
Gäst
Är det ett personligt konto och ett premier kontot som jag bör skapa isåfall? För jag har ju bara ett mobilnummer. Blir inget krångel med skatteverket ifall man skapar ett premier?
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Tack, men är detta två olika alternativ eller är det såhär jag behöver göra? Två olika paypal och sen köpa något på tex el giganten via paypal? Vill inte att pengarna hamnar i limbo för då låter jag hellre bli. Det jag behöver dem till är för och lösa två lån på 7k och 5k och sen betala ett par nya fakturor som jag kommer få här nu innan lönen pga att bilen slutat fungera. Så de behöver komma in på bankkontot på något vis. Hade annars för mig att paypal var lite svåra ibland med att ta ut pengar och att de gör det svårt att ha mer än ett kontot via verifieringar.
Nej det är 2 alternativ 2 paypal så föra över tillpaypal och göra överföringen till andra, .... alternativ 2 är att gå på elgiganten hemsida och handla med kortet köp nåt dyrt och hämta det i närmaste affär säg du ångra dig gör återköp på ditt bankkort helt rätt sätt o göra tycker jag du.använt det iaf till köp som du sen ångrar i butiken
B
Betalohjälp
Gäst
Gjorde just så, köpte något via el giganten. Åkte direkt till butiken där det skulle hämtas, men ingen kassaansvarig fanns på plats så får ta det imorgon. Utgår från att de till 99% vill föra över pengarna tillbaka till kreditkortet, men det går ju inte iochmed att det är virtuellt? Vet inte vad utfallet blir imorgon, ifall jag tagit en kredit som jag varken får tillbaka till holm bank kortet eller till mitt bankkonto. Oaäker på vilka förhållningsregler butiker har, lär ju varit andra före mig aom försökt samma.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
brukar vara så att man får dra kort i terminalen för retur och då använder du ditt kort som är kopplat till lönekonto, jag gjorde så på en retur men dock inte hos Elgiganten.Gjorde just så, köpte något via el giganten. Åkte direkt till butiken där det skulle hämtas, men ingen kassaansvarig fanns på plats så får ta det imorgon. Utgår från att de till 99% vill föra över pengarna tillbaka till kreditkortet, men det går ju inte iochmed att det är virtuellt? Vet inte vad utfallet blir imorgon, ifall jag tagit en kredit som jag varken får tillbaka till holm bank kortet eller till mitt bankkonto. Oaäker på vilka förhållningsregler butiker har, lär ju varit andra före mig aom försökt samma.
B
Betalohjälp
Gäst
Men du drog ett annat kort än det du betalat med? För ifall de kan gå med på det utan krångel så är ju allt lungt. Nu blir jag dock oaäker på hur mycket kassaansvarig trilskas imorgon. I vilket fall måste jag ju ha tillbaka pengarna antingen till holm bank eller till mitt vanliga konto(som är kopplat till ett vanligt mastercard debit från swedbank)brukar vara så att man får dra kort i terminalen för retur och då använder du ditt kort som är kopplat till lönekonto, jag gjorde så på en retur men dock inte hos Elgiganten.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Ja det var ett annat kort än det jag betalade med.Men du drog ett annat kort än det du betalat med? För ifall de kan gå med på det utan krångel så är ju allt lungt. Nu blir jag dock oaäker på hur mycket kassaansvarig trilskas imorgon. I vilket fall måste jag ju ha tillbaka pengarna antingen till holm bank eller till mitt vanliga konto(som är kopplat till ett vanligt mastercard debit från swedbank)
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Ja det var ett annat kort än det jag betalade med.
Det står på villkoren elgiganten att man kan använda annat kort aå inga problem jag gjorde med 2dagar pengarna på kontot
B
Betalohjälp
Gäst
Gick bra borde ha pengarna imorgon eller på torsdag.Det står på villkoren elgiganten att man kan använda annat kort aå inga problem jag gjorde med 2dagar pengarna på kontot
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Någon som fått sitt till inkasso ännu ?
Jag har inte betalat sen jag fick det och de hotar med inkasso hela tiden men än så länge är det ej där.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Vet du hur länge du inte betalat på ?Jag har inte betalat sen jag fick det och de hotar med inkasso hela tiden men än så länge är det ej där.

- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
Jag använde inte upp hela min summa. Mailade förra månaden och fråga när dom börjar dra via autogiro. Fick svar då att dom drar av pengarna först som är kvar av summan som jag blev beviljad sen drar dom autogiro efter det. Så även om man inte använder upp tex 10 000 kr så kommer det va det man betalar tillbaka sen
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Menar du att du kommer betala 10. 000 plus ränta? för det tror inte jag det du beskriver är ju att de drar av från 10.000 det du inte utnyttjat och sen betalr du av på den summan du utnyttjat... (så klart)Jag använde inte upp hela min summa. Mailade förra månaden och fråga när dom börjar dra via autogiro. Fick svar då att dom drar av pengarna först som är kvar av summan som jag blev beviljad sen drar dom autogiro efter det. Så även om man inte använder upp tex 10 000 kr så kommer det va det man betalar tillbaka sen
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Vet du hur länge du inte betalat på ?![]()
Sen de lanserade typ. Augusti? :O
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Tror min sambo är 3mån sen , men tanken är hon ska slutbetala nu i januari . Däremot så hotar dom med Lowell inkasso och måste betala in omgående omgående hela tidenSen de lanserade typ. Augusti? :O
samma sak till dig ?- Blev medlem
- 3 juni 2020
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Tror min sambo är 3mån sen , men tanken är hon ska slutbetala nu i januari . Däremot så hotar dom med Lowell inkasso och måste betala in omgående omgående hela tidensamma sak till dig ?
Ja exakt. Mejl sms telefonsamtal.
- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
Menar du att du kommer betala 10. 000 plus ränta? för det tror inte jag det du beskriver är ju att de drar av från 10.000 det du inte utnyttjat och sen betalr du av på den summan du utnyttjat... (så klart)
Såhär svarade dom
Din första återbetalning skedde i oktober. Nästa kommer nu i november den 25.
Det finns pengar på ditt konto och systemet använder den summan först och när den är slut kommer systemet dra av från ditt autogiro.
Med vänlig hälsning,
Liis
Holm bank kundservice
- Meddelanden
- 506
- Mottagna reaktioner
- 198
- Poäng
- 377
Såhär svarade dom
Det finns pengar på ditt konto och systemet använder den summan först och när den är slut kommer systemet dra av från ditt autogiro.
Med vänlig hälsning,
Liis
Holm bank kundservice
Men herregud så kan de ju inte göra. De kan ju inte dra pengar från det belopp som du inte använt? Du ska ju inte behöva betala ränta för det som du ej valt själv att utnyttja.
- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
Men herregud så kan de ju inte göra. De kan ju inte dra pengar från det belopp som du inte använt? Du ska ju inte behöva betala ränta för det som du ej valt själv att utnyttja.
Förklarar varför det är många som inte börjat dras ifrån på autogiro. Kollar jag I holm appen så har dom lagt på 150 kr ena månaden sedan 230kr nästa månad så den ökar till 10 000.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Såhär svarade dom
Med vänlig hälsning,
Liis
Holm bank kundservice
Ok då förstår jag hur du menar, frågan är om de "får" göra så du har ju fått ett kredit utrymme men det är ju knappast tvång på att använda det. Vilket blir effekten nu. Fult och jag är tacksam att jag lyckades betala hela beloppet och inte kan ansöka om ny kredit.
- Meddelanden
- 588
- Mottagna reaktioner
- 150
- Poäng
- 357
Hur betalar man sitt köp man gjort? Testköpte ett par hörlurar från netonnet. Försöker välja manuell återbetalning. Men det fungerar inte. Riktigt usel Svenska på hemsidan, känns oseriöst.
Vad pratar du om? Om du köpt nåt så aktivera autogiro dras sen automatisk, inte mer än så hur bra som helst app och kort
F
fattarinte
Gäst
Alltså är det någon som förstår hur betalningar ens funkar med Holm Bank?
Jag har ej fått någon sorts faktura...
Och ser inget sorts förfallodatum för betalning någonstans.
Testade att göra en engångsinbetalning via Trustly.
Det står i appen att månadsbetalningen ska vara 1621,58:-
Men de drog 2252,34:- ...?
Sedan plussade de på 1283,29:- på totala skulden efter den betalningen? Jag förstår inte alls.
Finns ingenstans jag kan hitta en betalplan heller, eller någon sorts info om betalningar förutom att det står vad månadskostnaden är samt effektiva räntan...
Sedan plussade de på 1283,29:- på totala skulden efter den betalningen? Jag förstår inte alls.
Finns ingenstans jag kan hitta en betalplan heller, eller någon sorts info om betalningar förutom att det står vad månadskostnaden är samt effektiva räntan...
- Meddelanden
- 296
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 307
Jag kommer inte ens in i appen. Dom har inte dragit något från mig heller och tog lånet för kanske 2 månader sedan.Alltså är det någon som förstår hur betalningar ens funkar med Holm Bank?
F
fattarinte
Gäst
Jag kommer inte ens in i appen. Dom har inte dragit något från mig heller och tog lånet för kanske 2 månader sedan.
Yeah... Förstår ingenting alltså, skickade ett mail till dem för att fråga varför de drar mer från kontot än de säger att de ska, samt varför skulden ökar efter inbetalning... Får se om de ens svarar. Känns lite halv-osäkert detta företag.
Samtidigt läste jag någonstans att man inte vill ha det till inkasso då det bolag de använder tydligen är helt omedgörliga.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.