Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om Holm Bank

Yeah... Förstår ingenting alltså, skickade ett mail till dem för att fråga varför de drar mer från kontot än de säger att de ska, samt varför skulden ökar efter inbetalning... Får se om de ens svarar. Känns lite halv-osäkert detta företag.
Samtidigt läste jag någonstans att man inte vill ha det till inkasso då det bolag de använder tydligen är helt omedgörliga.
Jag har fått till svar från dom att dom använder Lowell , ja dom kan vara tuffa ! Dock kan du oftast ansöka om 6 mån hos dom

Skapa ett konto! Sen är det ju bara att fylla i beloppet du vill skicka. Sen får du välja mottagare och då fyller du i alla uppgifter för ditt vanliga bankkonto. Frågan kommer ställas vem du skickar pengar till och då väljer du alt. "Myself". Vidare sen får du välja betalsätt och då väljer du Creditcard och fyller i kortnummer, exp-date, cvc för ditt Holm-kort.

En kostnad dras ifrån ditt valda belopp, runt 100 sek per 10.000 sek som skickas.

Har du tur kan du ha pengarna senare idag!

@Nisse123

För övrigt var det inga problem för mig att skicka 29.000 sek i ett svep!

Förlåt för sen fråga. Fick du pengarna samma dag? När drogs dem från ditt Holm kort?

Fick påminnelse idag via sms att de saknade min betalning trots att det dragits på autogiro, strul med Trustly tydligen, se svar nedan.

Hej,

FYI - Trustly håller på med att dra av aktiverat autogiro betalningar. De är försenade ett par dagar pg av helg och vi hoppas vara klara om 2 dagar. Påminnelse sms-na skickades ut av systemet på samma anledning. Ni kan bortse från detta sms-meddelande.

Vi beklagar för besvärligheter!

Med vänliga hälsningar

Anneliis

Holm Bank Kundservice

Försökte överföra mellan 2 konton på paypal, det blev refunded. Nu står det saldo "0" på holma appen. Enligt paypal tar det upp till 30 dagar att få pengarna återbetalda och på appen står det att man ska använda pengarna inom 7 dagar. Låt oss säga att paypal skickar tillbaka pengarna efter 1 vecka, vad händer då?

Försökte överföra mellan 2 konton på paypal, det blev refunded. Nu står det saldo "0" på holma appen. Enligt paypal tar det upp till 30 dagar att få pengarna återbetalda och på appen står det att man ska använda pengarna inom 7 dagar. Låt oss säga att paypal skickar tillbaka pengarna efter 1 vecka, vad händer då?

går ej att få tillbaka refund på holm bank kortet tyvärr måste vara ett annat

Borde gjort så som jag skrev innan, köp på nätet hämta u butik ex elgiganten och gör bara återköp åå ditt bankkort klart

Jag har använt mig av Holm bank, registrerade Holm kortet i Betalo appen och sedan valde jag överföring till bankkonto i Betalo.

De svarade såhär,

"Hej igen,

Det beror på hur snabbt de kommer att återbetala de pengarna.

Du kan kontakta deras kundtjänst och be skynda den processen.

Om pengarna returneras inom de 7 dagarna kan du utnyttja de igen."

Så jag antar att de inte är lost

Nedladdnings länk till Betalo appen, smidigt att använda för uttag från Holm bank till bankkonto, liten avgift dock men betydligt smidigare än PayPal tar ca 3 bankdagar på belopp över 3000kr.
https://www.betalo.com/

Har ansökt, står bara vi håller på med att genomföra manuell kontroll. Vi ska meddela om vi är klara. Stått så i en timme nu. Är det fler som haft så?

Har ansökt, står bara vi håller på med att genomföra manuell kontroll. Vi ska meddela om vi är klara. Stått så i en timme nu. Är det fler som haft så?

En timme? Manuell kontroll hos andra banker brukar kunna ta några dagar

Hej. Har försökt att leta igenom tråden men går vilse hela tiden och hittar ingen samlad info.
Ser flera som lyckats använda kortet/få ut i pengar. Jag har laddat ner appen och fått krediten godkänd. Allt okej så långt, men här är mina problem:

1. Betalo. Försöker lägga till kortet med 3Dsecure-knappen fungerar inte. (Huawai P20 om det har någon betydelse) Via deras hemsida blir jag skickad till /pay/add men sidan är tom.
2. Revoult. Får felmeddelande där de ber mig lägga till ett kort i mitt namn. Vad bör man/ska skriva som kortinnehavare?
3. Neteller. Kortet nekas.

Någon vänlig själ som har lösningar på mina problem eller tips på andra sidor?

Tack!

Hej. Har försökt att leta igenom tråden men går vilse hela tiden och hittar ingen samlad info.
Ser flera som lyckats använda kortet/få ut i pengar. Jag har laddat ner appen och fått krediten godkänd. Allt okej så långt, men här är mina problem:

1. Betalo. Försöker lägga till kortet med 3Dsecure-knappen fungerar inte. (Huawai P20 om det har någon betydelse) Via deras hemsida blir jag skickad till /pay/add men sidan är tom.
2. Revoult. Får felmeddelande där de ber mig lägga till ett kort i mitt namn. Vad bör man/ska skriva som kortinnehavare?

Tack!

Har skrivit flera gånger enklaste och bästa sätt, gå på hemsida ex elgiganten köp nåt dyrt dator eller mobil exempelvis, klicka hämta i butik nära du bor gå dit och gör direkt återköp på ditt vanliga bankkort och pengarna inom 2 dagar på ditt konto allt gjort rätt handlat och återköp alla nöjda

Har skrivit flera gånger enklaste och bästa sätt, gå på hemsida ex elgiganten köp nåt dyrt dator eller mobil exempelvis, klicka hämta i butik nära du bor gå dit och gör direkt återköp på ditt vanliga bankkort och pengarna inom 2 dagar på ditt konto allt gjort rätt handlat och återköp alla nöjda

Aha. Snyggt. Såg det inlägget men tänkte på ev. strul pga. att de egentligen (?) ska betala tillbaka till samma kort som användes vid köpet. Men jag kanske har fel info eller bryr de sig kanske inte?

Aha. Snyggt. Såg det inlägget men tänkte på ev. strul pga. att de egentligen (?) ska betala tillbaka till samma kort som användes vid köpet. Men jag kanske har fel info eller bryr de sig kanske inte?

Det är det ärligaste sätt att använda och göra det , dels handlar du för kortet så Holm får det som dom önskar, sen gör du återköp och i elgigantes villkor står det du kan få ut pengar på vilket kort som helst , så enligt lag gör du allt rätt...

Det är det ärligaste sätt att använda och göra det , dels handlar du för kortet så Holm får det som dom önskar, sen gör du återköp och i elgigantes villkor står det du kan få ut pengar på vilket kort som helst , så enligt lag gör du allt rätt...

Många tack :)

Tack!

jag reggade mitt på paypal skapa ett nytt konto där och lägg till kortet och ta ut till din bank tog 2 bankdagar för mig mycket smidigt

Någon som fått sitt till inkasso ännu ?

Hur slutbetalar man hela skulden på detta kort/lån? Npgon som vet? :)

Jag meddelade att jag vill betala av allt. Fick ett meddelande att nu kan du betala av hela skulden via manuell bla bla. Va ett jävla mekande. Dom ville bara dra ut på det... Av med skiten...

Fick 5000kr beviljat nu men hur använder jag krediten . Hur får jag loss pengarna ?

Kan man ansöka om nytt kreditkort när tiden gått ut även om man redan har ett?

Jag fick precis det beviljat men står bara systemet genererar kortet ett ögonblick ?

Vad pratar du om? Om du köpt nåt så aktivera autogiro dras sen automatisk, inte mer än så hur bra som helst app och kort
Jag har just fått 5000 på
Holm ska betala ca 450kr i 12 månader då är det väl det som gölle

Nej det är 2 alternativ 2 paypal så föra över tillpaypal och göra överföringen till andra, .... alternativ 2 är att gå på elgiganten hemsida och handla med kortet köp nåt dyrt och hämta det i närmaste affär säg du ångra dig gör återköp på ditt bankkort helt rätt sätt o göra tycker jag du.använt det iaf till köp som du sen ångrar i butiken
Hur går jag loss de 5000kr??? Finns ju ingenstans där jag kan göra överföring

Hur går jag loss de 5000kr??? Finns ju ingenstans där jag kan göra överföring

Dom jag skrev innan , logga in elgiganten och köp nåt för 5000 tryck du ska hämta i butiken , gör återköp direkt och lämna ditt vanliga bankkort så för dom över pengarna på ditt konto , du kan använda vilken kort som helst hos dom enligt deras villkor

Dom jag skrev innan , logga in elgiganten och köp nåt för 5000 tryck du ska hämta i butiken , gör återköp direkt och lämna ditt vanliga bankkort så för dom över pengarna på ditt konto , du kan använda vilken kort som helst hos dom enligt deras villkor
Men måste finnas andra alternativ ? Folk skriver ju om betala och PayPal

Men måste finnas andra alternativ ? Folk skriver ju om betala och PayPal

Det e ju enklast så bor du nära nån elgigant tar det 10min så har du pengarna på 2 dagar... testa med betalo men många säger det krånglar m.m för vissa funkar för vissa ej ... paypal vet ej

Det e ju enklast så bor du nära nån elgigant tar det 10min så har du pengarna på 2 dagar... testa med betalo men många säger det krånglar m.m för vissa funkar för vissa ej ... paypal vet ej
Nej går inte med Elgiganten . Men jag undrade HUR man hör med betala? Vad är det ? Hur gör man

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp