• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Fick också en ny offert nu igen..... Tänker absolut inte söka nåt. Tjänar dom pengar på att ta bisnode upplysningar på folk? Eftersom dom ändå inte verkar bevilja någon just nu så känns det ju så onödigt att dom ger folk falska förhoppningar med att skicka ut offerter som sedan aldrig godkänns.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
81
Poäng
237
Hade också en ”offert”.
Ansökte, avslag.
Bemöda er inte ens med dessa.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Också fått att min offert är inaktiv men nej tack betala av det jag har sen bye bye.
 
T

Tech

Gäst
Poäng: 0
Är det verkligen okej enligt svenska utlåningsregler att erbjuda höjning av kredit genom automatiska processer för att sedan direkt avslå? Har någon fått svar vad det är som triggar att man får ett erbjudande? Jag har fått två erbjudanden inom 1 månad men avslag direkt efter ansökan är gjord.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Är det verkligen okej enligt svenska utlåningsregler att erbjuda höjning av kredit genom automatiska processer för att sedan direkt avslå? Har någon fått svar vad det är som triggar att man får ett erbjudande? Jag har fått två erbjudanden inom 1 månad men avslag direkt efter ansökan är gjord.
Bra fråga, sen att de väljer att ta BÅDE bisnode och creditsafe, och säger att de avslår på grund av " för att följa lagkrav och bankens policy kreditpolicy det går inte att erbjuda den ansökta finansiella tjänsten". Då borde de inte ha ansöka om att höja. Kan tycka att har de en gång godkänt, så ska det inte vara SÅ svårt att höja som det verkar vara. Samt att de gör random att vissa ringer de, vissa inte....
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
697
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Screenshot_20210923-134142_Chrome.jpg

Fick detta mailet för andra gången. Men lär väl ändå bli avslag så ingen mening o söka?!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp