• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Trodde aldrig jag skulle skriva det här men jag fick höja idag från 15k till 60k! Var väl typ tredje gången jag fått erbjudande, har fått avslag utan ens tillstymmelse till kontakt tidigare. Det som förvånade mig mest är att de inte ens kontaktade mig eller bad om kontoutdrag/kreditz. Loggade in efter nån timme och fick välja limit direkt och skriva under. Precis som tidigare så utbetalas det och kom in DIREKT på mitt bankkonto. Fick ut typ 47k och sänkt ränta från 18% till 12%. Nu kan jag beta av några dyrare krediter jag har. Holm är fantastiskt när det funkar för en, sämst när det inte funkar. Tyvärr så funkar det väldigt sällan. Men idag hade jag tur! Har de fått in nytt kapital måntro?
När ansökte du om en höjning senast? Jag fick höja i april men sedan dess har det varit tyst från Holm bank. Har skött mina månadsbetalningar.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Betalat punktligt sedan April och t.om extraamorterat ibland. Har hög på Credisafe och hyfsat Bisnode-betyg. Har trots detta aldrig fått en offert. Som det verkar är det ett nålsöga för att få höja hos dessa skojare.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 392
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag har inte heller några förhoppningar men vi får se imorgon. Håller ändå tummarna för att de beviljar en höjning.
Så trött på Holm bank!!
De lovar och lovar att jag ska få betala mindre mellan ett antal månader. Ändå kommer det idag hot om uppsägning och att de skickar till Lowell fast de lovat! Litar inte på dem alls
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag är i chock. Fick nu precis sms om lånebeslut. Loggar in i appen och kan höja krediten från 14 till 30k utan samtal och pengarna direkt till kontot. Sänkt ränta från 18 till 15% dessutom. Halleluja. Holm verkar ha fått in mer kapital. Nu kan jag betala av annat skräp med betydligt värre räntor. Prisa gud.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Jag är i chock. Fick nu precis sms om lånebeslut. Loggar in i appen och kan höja krediten från 14 till 30k utan samtal och pengarna direkt till kontot. Sänkt ränta från 18 till 15% dessutom. Halleluja. Holm verkar ha fått in mer kapital. Nu kan jag betala av annat skräp med betydligt värre räntor. Prisa gud.
Riktigt avis på er. Skulle också behöva få höja mitt lån. hoppas en offert dyker upp igen för mig också!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp