• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Appen strulade för mig med efter att jag fick sms om beslut. Sen kom jag äntligen in efter ett par minuter och kunde då fylla i uppgifterna om utbetalning till konto. Smidigt ändå och jag tror flera av er kommer få höja snart om dom är lite mer generösa igen just nu, det går väl i vågor hur mycket dom kan låna ut.
Hur mycket fick du höja?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Måste man göra X inbetalningar innan man får en offert, eller vilka kriterier har Holms? Eller är det helt random vilka som får en offert? Någon som vet?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 815
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Skriver ju alltid om min sambo hehe men det är för att jag representerar henne lite också i tråden.
Som sagt detta var nog hennes 13:e inbetalning i tid (13 inbetalningar av 13).
Direkt avslag. Märkligt eftersom kundtjänsten förut talade om någon ”intern score” där borde hon ju ligga bra till kan man tycka. Dock antar jag att det inte riktigt stämmer. Som sagt har hon ynka 7000 på en årsinkomst över 300 000, dock lite sämre på bisnode.
Jaja hoppas ni andra kan höja :)
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 815
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Måste man göra X inbetalningar innan man får en offert, eller vilka kriterier har Holms? Eller är det helt random vilka som får en offert? Någon som vet?
Verkar vara helt random.
Jag fick höja från 5000 till 30000 efter 2 inbetalningar tror jag då var årsinkomsten lägre än 200000 till och med. Medan sambon aldrig fått höja och har 7000 hos dem och en årsinkomst på över 300 000. Hon har även bättre än mig både på bisnode och creditsafe.
De talar ibland om intern score (antar att den utgår mycket från inbetalningar i tid osv) men det verkar ju inte spela roll i slutänden?
Har sagt det hela tiden, Holm Bank är som rysk roulette :) men samtidigt så är det ingen som tvingar en till att ansöka.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
692
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Fördelen med Holm är ju att man kan med lite tur få ett högt belopp med okej ränta som inte syns på UC. Blir spännande att se om jag kommer fortsätta få offerter nu framöver i appen. Kommer dock inte ansöka förrän om ett par månader igen isåfall.
 

Nickenyfiken

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 Januari 2013
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
90
Poäng
267
Jag fick höja från 50’ till 60’ idag. Ff inga pengar på kontot (har Handelsbanken). Hoppas de kommer in under dagen idag eller tar det längre tid än så? Någon som vet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp