- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Är det ens någon som fått den summan beviljad? Holm nekar ju allt och alla numera. I övrigt finns det inte många fördelar med Holms med tanke på hur illa det fungerar.
Ja DukeMo har ju 100.000 till 8% ränta skriver han precis innan dig.
Jag fick beviljat också så sent som för 3 månader sedan en höjning ifrån ca 70.000 till 100.000 kronor.
Jag har faktiskt aldrig haft problem med Holms. Tycker det är en bra aktör. 100.000 utan UC med en hygglig ränta finns det ingen annan som kan matcha idag förutom Wästgöta.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
100 k på 248.000 inkomst, Ja får 30k. Inga höjningar alls, med perfekta inbetalningar.
Det är ju ca 16.000 efter skatt i lön per månad. Kan misstänka det är lite för låg inkomst för att få högre än 30.000
- Meddelanden
- 65
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 102
Jo men det jag inte riktigt förstår är att jag hade knappen för att höja fram till idag. Men när man tryckte på den blev det bara vit skärm. Sen från och med idag är jag tillbaka på "Starta återbetalningar" igen. Allt annat lika...Starta återbetalningar innebär att du inte har en aktiv offert för tillfället, dvs ingen möjlighet att höja.
- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
Luffarna på Holm...Jo men det jag inte riktigt förstår är att jag hade knappen för att höja fram till idag. Men när man tryckte på den blev det bara vit skärm. Sen från och med idag är jag tillbaka på "Starta återbetalningar" igen. Allt annat lika...
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Ja absolut, dock hade jag fortfarande valt ett annat alternativ i förstahand om jag var du med tanke på din inkomst och sen ska det ju också betalas tillbaka. Hellre ha ett större lån någon annanstans med ännu bättre ränta än att låna från en oseriös bank till handpenning, betala av annat eller dylikt. Men menSom Terry skriver så kan det i olika sammanhang finnas ett värde i en lösning som Holm Bank. Räntan blev 12 % o är hanterbart här o nu…
det är ju bara jag.- Blev medlem
- 5 januari 2015
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Nu pratade vi om 150K vilket jag inte läst att någon beviljats.Ja DukeMo har ju 100.000 till 8% ränta skriver han precis innan dig.
Jag fick beviljat också så sent som för 3 månader sedan en höjning ifrån ca 70.000 till 100.000 kronor.
Jag har faktiskt aldrig haft problem med Holms. Tycker det är en bra aktör. 100.000 utan UC med en hygglig ränta finns det ingen annan som kan matcha idag förutom Wästgöta.
Det är ju bra att du är nöjd med majoriteten av skribenterna här inne upplever ständiga problem med Holms. Det ÄR ingen bra aktör trots att du fått skitmycket pengar utan UC
Fairlo kan läggas till listan.- Blev medlem
- 31 augusti 2012
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Nu pratade vi om 150K vilket jag inte läst att någon beviljats.
I den här tråden är det 3-4 stycken. Orkar faktiskt inte scrolla igenom den
Men det finns som sagt ett par stycken.- Blev medlem
- 22 augusti 2019
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Jag fick 100k med en ränta på 8%I den här tråden är det 3-4 stycken. Orkar faktiskt inte scrolla igenom denMen det finns som sagt ett par stycken.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Ja dom är roliga dom, riktiga hycklare.
Sambon exempelvis har skött alla sina inbetalningar sedan start (september) över 300 i årsinkomst, inget skudsaldo eller något och hög creditsafe dock ganska låg bisnode....har 7000 beviljat och det har varit tvärstopp i 1 års tid om 1 månad.
Fatta hur sjukt det är. Utöver det sitter den hycklande kundtjänsten och ljuger och säger att man ska bli informerad via SMS när det finns en aktiv offert, fastän ALLA vet om att det inte är sant. Varje gång får hon ett robotsvar i stil med : Vi skall informera dig när det finns en aktiv offert, bla bla bla.
Herregud detta slår ju nästan creditstar, vivus.....till och med Inge......
Sambon exempelvis har skött alla sina inbetalningar sedan start (september) över 300 i årsinkomst, inget skudsaldo eller något och hög creditsafe dock ganska låg bisnode....har 7000 beviljat och det har varit tvärstopp i 1 års tid om 1 månad.
Fatta hur sjukt det är. Utöver det sitter den hycklande kundtjänsten och ljuger och säger att man ska bli informerad via SMS när det finns en aktiv offert, fastän ALLA vet om att det inte är sant. Varje gång får hon ett robotsvar i stil med : Vi skall informera dig när det finns en aktiv offert, bla bla bla.
- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
Deras kundtjänst är under all kritik. Att hänvisa till sms som aldrig kommer och inte svarar de på frågorna man ställer... Ja precis som du skriver framstår Inge som seriös i jämförelse med HolmJa dom är roliga dom, riktiga hycklare.
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Håller med ovanstående. Holms är extremt illa skött och bland de sämre på marknaden när det gäller kontakt med kundtjänst. Att de sen har ett fruktansvärt osmidigt och ologiskt system gör bara saken än värre.
Vad hände med Inge btw haha! Är han kvar i branchen?
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Haha Inge! Inge har kanske köpt upp Holms! Haha riktig lirare!Håller med ovanstående. Holms är extremt illa skött och bland de sämre på marknaden när det gäller kontakt med kundtjänst. Att de sen har ett fruktansvärt osmidigt och ologiskt system gör bara saken än värre.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Inte för migLigger appen nere?

Inte för mig hellerLigger appen nere?

A
Agneta Dalin
Gäst
Poäng: 0
Håller fullständigt med,Kommer inte in på deras hemsida,Holmen lur,För mig stod det ingen offert tillgänglig. Har 10k. Betalade in manuellt i fredags. Idag kom knappen upp ansök om kredit. Men händer inget när jag trycker på den. Kommer inte heller vidare... tänkte ringa de måndag.
A
Agneta Dalin
Gäst
Poäng: 0
Kommer ej in på Holm appen,
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Jag provade precis inga problem att logga in. Använder iPhoneKommer ej in på Holm appen,
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 697
- Mottagna reaktioner
- 334
- Poäng
- 487
Ibland ringer dom inte utan ger avslag direkt. Man kan dock få vänta en stund på besked.Fick ett konstigt svar. Efter en ansökan till holmbank. Det kom upp att dem skulle ringa mig. Men sen stod det avslag efteråt?. Betyder det avslag ändå?.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Sambon fick erbjudande idag om att det fanns en aktiv kredit (andra gången på 1 år, var avslag första gången) avslag även denna gången och det blev direkt avslag dvs efter 10 sekunder. Ändå som sagt 311000 årsinkomst helt okej bisnode, högt på Creditsafe och skulderna har minskat med ca 60 000 sen krediten togs. 7000 har hon, märkligt.
Ska de inte ringa upp en, istället för att ge avslag direkt?
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
De ringer nog upp när det ser ok ut, och ställer fler frågor och då verkar de vara hårda.Sambon fick erbjudande idag om att det fanns en aktiv kredit (andra gången på 1 år, var avslag första gången) avslag även denna gången och det blev direkt avslag dvs efter 10 sekunder. Ändå som sagt 311000 årsinkomst helt okej bisnode och skulderna har minskat med ca 60 000 sen krediten togs. 7000 har hon, märkligt.
Som nån sa "hennes röst ändrades, sen kom avslaget"
Som för mig
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Ok då är jag med. Känns lite otydligt vad som gäller.De ringer nog upp när det ser ok ut, och ställer fler frågor och då verkar de vara hårda.
Som nån sa "hennes röst ändrades, sen kom avslaget"
Som för mig
Känns som att ”pengarna är slut” hahaha.
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Tror alla får avslag…Ok då är jag med. Känns lite otydligt vad som gäller.
Känns som att ”pengarna är slut” hahaha.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 884
- Poäng
- 717
Jag provade för ett tag sedan, fick avslag direkt. Aldrig fått höjning av dem.Fick också en offert idag, provade ansöka. Se om de blir ännu ett avslag :-D
- Meddelanden
- 65
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 102
Är det så här det ser ut för er när ni kan söka om höjning? Jag blir tokig på den här appen förstår mig verkligen inte på den för jag får den här knappen ibland och vad jag har förstått av vad folk skrivit tidigare i tråden så är det när den dyker upp när man kan söka om höjning men när jag trycker på knappen får jag bara en helvit skärm och inget annat händer. Så vad händer när ni trycker på knappen? Kommer ni vidare till något steg där ni får fylla i uppgifter?
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 596
- Poäng
- 597
Visa bilaga 1669
Är det så här det ser ut för er när ni kan söka om höjning? Jag blir tokig på den här appen förstår mig verkligen inte på den för jag får den här knappen ibland och vad jag har förstått av vad folk skrivit tidigare i tråden så är det när den dyker upp när man kan söka om höjning men när jag trycker på knappen får jag bara en helvit skärm och inget annat händer. Så vad händer när ni trycker på knappen? Kommer ni vidare till något steg där ni får fylla i uppgifter?
- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 27
- Poäng
- 102
Visa bilaga 1670såhär blir de för mig efter jag klickat på ansök ny offert. Sen är de bara att vänta tills dom ringer och frågar tusen frågor. Sen får man sms om besked.
- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 27
- Poäng
- 102
Har 30000 idag ska det stå..Visa bilaga 1671Jag får samma bild som du, en snygg brud osv... har någon ens fått höja på sistone?! Ge 30 000 idag och fått höja en gång tidigare i maj månad.
- Meddelanden
- 59
- Mottagna reaktioner
- 19
- Poäng
- 61
Får också bara helvit skärm:/ testat att ta bort appen, och återinstallera ….. usch . Fick lånet om 10 lax för ca 4 månader sedan. Då gick det smidigt värre. Innan dess 1000kr i dec. Utan möjlighet att höja -känn på den - nu när erbjudandet äntligen dykt upp! Så är det strul och återvändsgränd :/
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Jag tror ju (som någon nämnt innan) att pengarna är slut. De beviljade ju folk hej vilt ett tag, därav måste de skära ner på antalet de beviljar. Tyvärr får de som är sist ta smällen, sen försöker de mörka detta genom att skylla på creditsafe och bisnode....fastän de innan sagt att de utgår mest från deras egna interna score vilket jag förvisso bara tror är struntprat.
Jaha min varmaste rekommendation är väl att vända sig till någon annan långivare om man vill kunna låna, tyvärr!
Jaha min varmaste rekommendation är väl att vända sig till någon annan långivare om man vill kunna låna, tyvärr!
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.