H
Holmes
Gäst
Poäng: 0
Fick du avslag på sms/mejl eller står det typ avslag inne i appen?Där kom avslaget, som väntat. :-D
- Meddelanden
- 1 112
- Mottagna reaktioner
- 592
- Poäng
- 597
Fick smsFick du avslag på sms/mejl eller står det typ avslag inne i appen?
*Hei, Det blev avslag på din ansökan. För att följa lagkrav och bankens kreditpolicy det går inte att erbjuda den ansökta finansiella tjänsten. Mvh, Holm Bank*
- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 27
- Poäng
- 102
Samma här , sista gången jag försöker för det tas ju en bisnode....Där kom avslaget, som väntat. :-D
H
Holmes
Gäst
Ok. Jag ansökte igår kväll, blev uppringd idag och de ställde lite frågor. Så sa hon att tack du får svar inne i appen om 5 minuter. Men inget svar där, det ser ut som innan ansökan. Inget sms eller mejl. Märkligt…Fick sms
*Hei, Det blev avslag på din ansökan. För att följa lagkrav och bankens kreditpolicy det går inte att erbjuda den ansökta finansiella tjänsten. Mvh, Holm Bank*
- Meddelanden
- 1 112
- Mottagna reaktioner
- 592
- Poäng
- 597
Konstigt, svaret brukar komma efter typ 1 min knappt när man lagt på samtalet. Om jag va du så hade jag ringt tillbaka och fråga läget.Ok. Jag ansökte igår kväll, blev uppringd idag och de ställde lite frågor. Så sa hon att tack du får svar inne i appen om 5 minuter. Men inget svar där, det ser ut som innan ansökan. Inget sms eller mejl. Märkligt…

H
Holmes
Gäst
Mejlade och bad om besked. Avslag med bästa tänkbara förutsättningar både på Bisnode och Creditsafe. Instämmer med tidigare, slösa ingen mer förfrågan på denna aktörKonstigt, svaret brukar komma efter typ 1 min knappt när man lagt på samtalet. Om jag va du så hade jag ringt tillbaka och fråga läget.![]()
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Mejlade och bad om besked. Avslag med bästa tänkbara förutsättningar både på Bisnode och Creditsafe. Instämmer med tidigare, slösa ingen mer förfrågan på denna aktör
Intressant. Om du har bästa tänkbara hos båda och ändå inte får - bör tyda på att de just nu stängt sin utlåning.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Testade att höja mitt lån idag har 97.000 till 8% ränta, hade tänkt höja till deras högsta lån 150.000, 9:a på Bisnode 3 ff, och Mycket Hög på Creditsafe med poäng 72, inkomst tjänst 540.000, inkomst kapital på 15.000. Jag fick sms att jag skulle ringa, efter en massa frågor så kom avslag på sms så jag uppmanar samtliga att inte bränna massa Bisnode på denna aktör.
Bilagor
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Klockrent! Bästa jag läst i denna tråden. Beviljar alltså ingen! Skön läsningMejlade och bad om besked. Avslag med bästa tänkbara förutsättningar både på Bisnode och Creditsafe. Instämmer med tidigare, slösa ingen mer förfrågan på denna aktör
- Meddelanden
- 22 851
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Testade att höja mitt lån idag har 97.000 till 8% ränta, hade tänkt höja till deras högsta lån 150.000, 9:a på Bisnode 3 ff, och Mycket Hög på Creditsafe med poäng 72, inkomst tjänst 540.000, inkomst kapital på 15.000. Jag fick sms att jag skulle ringa, efter en massa frågor så kom avslag på sms så jag uppmanar samtliga att inte bränna massa Bisnode på denna aktör.
Har du 97.000?
Står 99.400 uppe i vänstra hörnet.
Jag har också ca 100.000 fick det samtidigt när du fick det och till samma ränta (8%).
Däremot!
Jag tror inte dom tog en Bisnode på mig, dom gjorde det inte på mig när jag skulle höja sist?
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Tyvärr så funkar inte deras app när det gäller uppdatering av aktuell skuld på startbilden, går man in i betalningshistoriken så minskar summan där vilket är märkligt har påtalat detta flera gånger. Vet inte ännu om Bisnode tagits återkommer, vid höjning tidigare så togs endast Creditsafe.Har du 97.000?
Står 99.400 uppe i vänstra hörnet.
Jag har också ca 100.000 fick det samtidigt när du fick det och till samma ränta (8%).
Däremot!
Jag tror inte dom tog en Bisnode på mig, dom gjorde det inte på mig när jag skulle höja sist?
- Meddelanden
- 22 851
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Togs bara Creditsafe på mig också, jag har 97 av 100 där men kunde precis som dig också bara höja till 100.
Tror dom har något åt fairlos håll att dom kör någon intern modell för att höja över 100k.
Tror dom har något åt fairlos håll att dom kör någon intern modell för att höja över 100k.
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Så märkligt. På mig tog dem både bisnode och creditsafe vid ansökan.Togs bara Creditsafe på mig också, jag har 97 av 100 där men kunde precis som dig också bara höja till 100.
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Ja det bevisar bara hur opålitlig denna aktör är.Så märkligt. På mig tog dem både bisnode och creditsafe vid ansökan.
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Fått samma. Dom luras ju. En kille med topp betyg på Creditsafe och Bisnode fick avslag!Fick sms
- Meddelanden
- 1 112
- Mottagna reaktioner
- 592
- Poäng
- 597
Slut på pengar tror jagFått samma. Dom luras ju. En kille med topp betyg på Creditsafe och Bisnode fick avslag!
- Meddelanden
- 1 112
- Mottagna reaktioner
- 592
- Poäng
- 597
Gratulerar till hen :-DEn polare till mig fick 30 000 idag som ny kund dock.
- Meddelanden
- 57
- Mottagna reaktioner
- 27
- Poäng
- 102
Eller inte hahaGratulerar till hen :-D
- Meddelanden
- 22 851
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det har nu passerat 5 dagar sedan jag ansökte om höjning och det har inte tagits någon Bisnode så endast Creditsafe.
se tidigare inlägg nr 1809.
Samma som för mig då.
- Meddelanden
- 2 793
- Mottagna reaktioner
- 1 250
- Poäng
- 1 027
Gjorde en ansökan om höjning för tre veckor sedan. Ej tagits varken Bisnode eller Creditsafe.Det har nu passerat 5 dagar sedan jag ansökte om höjning och det har inte tagits någon Bisnode så endast Creditsafe.
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Prova att ringa in till dem istället själv då?Gjorde en ansökan om höjning för tre veckor sedan. Ej tagits varken Bisnode eller Creditsafe.
Däremot känns det väl som att du inte kommer bli klokare av det.
- Meddelanden
- 2 793
- Mottagna reaktioner
- 1 250
- Poäng
- 1 027
Fick alltså avslag på dåvarande ansökan men ej ännu fått någon upplysning av vare sig Bisnode eller Creditsafe.Prova att ringa in till dem istället själv då?
Däremot känns det väl som att du inte kommer bli klokare av det.
H
Hemmavid
Gäst
Ansökte idag med usel Bisnode, men hög på Creditsafe så antar att de bara tagit Creditsafe.
Fick 30000 beviljat efter inkomstkontroll och ID inskickat.
Än så länge verkar det fungera bra.
- Meddelanden
- 236
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 197
Hur gör dom inkomstkontroll ? Instantor eller får man skicka in papper på löneinsättningar ?Ansökte idag med usel Bisnode, men hög på Creditsafe så antar att de bara tagit Creditsafe.
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Wiho, finns alltså lite pengar kvar i

Wiho finns alltså lite pengar kvar i systemet ändåAnsökte idag med usel Bisnode, men hög på Creditsafe så antar att de bara tagit Creditsafe.

- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Så märkligt. På mig tog dem enbart bisnode. Ingen creditsafe… surt!Det har nu passerat 5 dagar sedan jag ansökte om höjning och det har inte tagits någon Bisnode så endast Creditsafe.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Så märkligt. På mig tog dem enbart bisnode. Ingen creditsafe… surt!
På mig tar de enbart Creditsafe…
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Det är så märkligt. Jag har hög på creditsafe och sämst bisnode… riktigt typiskt. Undrar vad dem går efter eftersom de verkar göra olika för alla.På mig tar de enbart Creditsafe…
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
för mig var det både Creditsafe och Bisnode och sedan Kreditz innan dom gav avslag, antagligen då jag hade varit föräldraledig så wtt jag hade några löner som var lägre än vanligt. hade kanske gått igenom om jag hade väntat tills senaste lönen som var på 47000 + en massa extra utöver det
H
Hemmavid
Gäst
Först via Kreditz, men jag hade bytt bank för ett åar månader sedan så fick rota fram kontoutdrag samt lönespecifikationer, sen ID. Inga problem, de tog enbart Creditsafe. Snabb utbetalning.Hur gör dom inkomstkontroll ? Instantor eller får man skicka in papper på löneinsättningar ?
- Meddelanden
- 2 793
- Mottagna reaktioner
- 1 250
- Poäng
- 1 027
Omöjligt att svara på. Har du tur får du ett erbjudande om att det finns en ”offert”. Det är dock ingen garanti för en beviljad höjning. Holms är ett lotteri, kort och gott.Har 5000 på Holms någon som vet om det går
Höja om jag betalar min första betalning idag
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Japp, och dessutom så lär det ta endel tid för systemet att registrera inbetalningen.Omöjligt att svara på. Har du tur får du ett erbjudande om att det finns en ”offert”. Det är dock ingen garanti för en beviljad höjning. Holms är ett lotteri, kort och gott.
Ingenting man kan räkna med det vill säga!
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Ca 2000krNi som fick 100000 kr hur mycket betalar ni i månaden?
Bilagor
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.