Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Jag ringde, och de hade lite kompletterande frågor. Därför jag inte kom vidare i appen. Fick utökat från 5000kr till 30.000kr :folded:

Hur många betalningar kan man vara sen med innan dom skickar vidare till inkasso?

Mitt står med och tuggar, har skrivit till dom

Vad är max hos dom 100.000 eller 150.000?

Man kunde helt plötsligt överföra pengarna till konto? Hur lång tid tar det?

Jag har ansökt om utökning mitt kredit, först appen strulade det var ba blank sedan har jag ringt till deras kundtjänst! Hon har sagt att hon måste fixa nåt manuellt efter 10 min fick jag en sms att det är beviljat har 8k redan fick 18k mer totalt blir det 25k! Hur lång tar det tid tills pengarna hamnar på bank kontot nån som vet?

Senast ändrad:
Verkar vara helt random hur folk blir erbjudna att höja sina krediter. Amorterat två gånger och gjort extra inbetalningar men inga erbjudanden än. Undrar vad Holm går på när de erbjuder höjningar, lottar de ut det?

Verkar vara helt random hur folk blir erbjudna att höja sina krediter. Amorterat två gånger och gjort extra inbetalningar men inga erbjudanden än. Undrar vad Holm går på när de erbjuder höjningar, lottar de ut det?

Mig tog det 8-9 månader innan jag kunde höja. Det är nog inte som Ferratum så att dom höjer redan efter 1-2 månader...

Instämmer. Vissa får efter 1 inbetalning och andra får vänta 10 månader. Själv blev jag beviljad 30000 för 5 månader sedan och har inte missat en enda betalning. Men ännu inget erbjudande om höjning än.

Verkligen slumpen som avgör.

Instämmer. Vissa får efter 1 inbetalning och andra får vänta 10 månader. Själv blev jag beviljad 30000 för 5 månader sedan och har inte missat en enda betalning. Men ännu inget erbjudande om höjning än.

Verkligen slumpen som avgör.

Vem har fått efter 1 inbetalning?

Jag ”räddade” mitt från Inkasso 29 mars.
9 april fick jag höja från 5000 till 30000.
Betalde in en betalning 22 april.
18 maj fick jag sedan höja till 50000.

Jag fick först 60.000 (tror jag) - amorterade ca 8 månader. Fick sen höja till 100.000.

Max är 150.000

Har ni som fått höja fått ett sms med ett meddelande om att ni kunnat höja er kredit? Holm påstår att det är så det går till.

Har ni som fått höja fått ett sms med ett meddelande om att ni kunnat höja er kredit? Holm påstår att det är så det går till.
Nej jag har inte fått, såg de genom att logga in i appen. När jag sen ansökte och skulle se mitt lånebesked, de var då jag fick smset.

När jag sökte sist så snurrade bara mitt besked. Sen försökte de ringa och hävdar att de ska ringa varje gång man söker? Låter ksumt... Konstigt nummer de ringer ifrån med, så det är spärrat.

När jag sökte sist så snurrade bara mitt besked. Sen försökte de ringa och hävdar att de ska ringa varje gång man söker? Låter ksumt... Konstigt nummer de ringer ifrån med, så det är spärrat.
Försöker också utöka, men snurrar bara. "Vårt beslut efter din kreditupplysning" har startat om appen flera gånger. Samma snurr än

Dom ringde mig precis, jätte konstig kvinna som frågade 100 tusen saker. Ska se appen nu va erbjudandet blev!

Förra månaden utökade jag lånet till 10.000 från 5000, idag fick jag utöka till 25.000. Jag är nöjd, fått utöka efter 1 inbetalning varje gång. Med sämsta creditsafe!

Är det bara jag som ej kommer vidare i appen. Ska söka på ny kredit och det händer ingenting. Det dök upp att ja kunde söka ny kredit, så fort man trycker så händer inget.

Är det bara jag som ej kommer vidare i appen. Ska söka på ny kredit och det händer ingenting. Det dök upp att ja kunde söka ny kredit, så fort man trycker så händer inget.
Var samma för mig tidigare idag, men stängde appen och logga in cirka 5 gånger om så funkade det. De höjde min kredit med bara 5 000 dock, men alltid nåt :)

Dom kan ev ringa dig. De gjorde dom för mig, sen gick ansökan igenom "höjningen"

Kommer inte heller in efter sökt ny kredit. Står bara och snurrar.

Dom kan ev ringa dig. De gjorde dom för mig, sen gick ansökan igenom "höjningen"
Aha dom har ej ringt. Men ringde dom istället. Fick bara ett kasst svar om att en höjning ej går. Tog mitt persnr o sa att ja ej kan höja för ert mess ska komma isf. Hur hon vet det utan upplysning för det tog de inte. Sen i appen finns en länk om ansökan om ny kredit.

Aha dom har ej ringt. Men ringde dom istället. Fick bara ett kasst svar om att en höjning ej går. Tog mitt persnr o sa att ja ej kan höja för ert mess ska komma isf. Hur hon vet det utan upplysning för det tog de inte. Sen i appen finns en länk om ansökan om ny kredit.
Till mig har de också sagt att jag ska få ett sms när jag har möjlighet att höja. Hur de kan göra den bedömningen utan en upplysning undrar jag också. Känns mycket märkligt när i princip ingen annan fått information om det här sms:et...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp