- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Har bara 15K. Fan ska man behöva sitta och gissa vilket lånebesked man får? Uselt.Tror det blir avslag ingen har fått över 30.000 på länge
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Okej, samma som för mig då.Jag har inte fått något besked om huruvida jag blev beviljad eller ej. Loggar jag in i appen så ser jag bara att köpeperioden är slut. Dessutom buggar appen något fruktansvärt. Autogiroknappen hoppar fram och tillbaka, från att vara aktiverad till att vara inaktiverad. Dessutom kan jag inte längre se mitt aktuella lånebelopp. Antar att allt detta innebär att jag fick avslag? Måste vidhålla det jag sagt förutom, Holm är extremt opålitligt och en av de sämre aktörer jag varit med om.
- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Betalade manuellt tidigare, ingen dragning på autogiro, det som betalades in manuellt räknades som betalning på avbetalningsplanen. Fick erbjudande om att höja, ansökte och senare missade jag samtal från dem. Någon kvinna spelade in på röstbrevlådan att man skulle ringa dem angående ansökan. Ringer imorgon, se vad de vill.Ni som inte har betalat manuellt, är det någon av er som fått en dragning?
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Nix, men läste mig till nånstans att dragning sker vid midnatt men ej från en röd dag. Så då bör de dras inatt nu då.Ni som inte har betalat manuellt, är det någon av er som fått en dragning?
G
Gässtt
Gäst
Poäng: 0
Har inte heller fått någon dragning ännu, avvaktar tills imorgon och se om det sker någon dragning inattNi som inte har betalat manuellt, är det någon av er som fått en dragning?
Jag kan se kommande autogirodragningar på min bank att Holm är planerad att dras den 29:e så dragningen sker förmodligen efter tolv i natt.Ni som inte har betalat manuellt, är det någon av er som fått en dragning?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Mailade till kundtjänst och fick veta att jag hade fått avslag. Vad är det för jävla företag där man måste fråga om man fått avslag eller inte? Dock verkar de inte tagit någon Bisnode vilket jag är tacksam över.Okej, samma som för mig då.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Mailade till kundtjänst och fick veta att jag hade fått avslag. Vad är det för jävla företag där man måste fråga om man fått avslag eller inte? Dock verkar de inte tagit någon Bisnode vilket jag är tacksam över.
Är du säker?
Jag fick bekräftelse om att en Bisnode var tagen ca 30 timmar efter jag gjorde en ansökan om höjning.
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
30 timmar!?? Hos de flesta brukar en notifiering komma upp omgående eller snart inpå ansökan. Klart Holm ska drälla till det även här...Är du säker?
Jag fick bekräftelse om att en Bisnode var tagen ca 30 timmar efter jag gjorde en ansökan om höjning.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Hmm, sa dom varför du fick avslag ?Mailade till kundtjänst och fick veta att jag hade fått avslag. Vad är det för jävla företag där man måste fråga om man fått avslag eller inte? Dock verkar de inte tagit någon Bisnode vilket jag är tacksam över.
Jag fick både en bisnode och en creditsafe tagen på mig.
G
Gässtt
Gäst
Det drogs inget på autogiro inatt heller för min del, någon annan i samma sits?
S
Ssss
Gäst
Har dragits för mej i natt men nu kom ett sms att de saknar betalning
Betalning är registrerad som T och en massa siffror, det är väl Holm bank?
L
Lånelotta
Gäst
Jag fick också påminnelse precis, har också en dragning med T och en massa siffror. Dock högre summa än den som står i appenHar dragits för mej i natt men nu kom ett sms att de saknar betalning
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Jag fick Mail nu.
”Hej, glöm inte kolla in Holm appen. Vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit” men jag fick ju den chansen på midsommarafton och då ansökte jag men antar det blev avslag eftersom jag inte fick erbjudande och det står nu att ”min köpeperiod är slut”.
Jag svarade på mailet jag fick nu och frågade orsak till avslaget
”Hej, glöm inte kolla in Holm appen. Vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit” men jag fick ju den chansen på midsommarafton och då ansökte jag men antar det blev avslag eftersom jag inte fick erbjudande och det står nu att ”min köpeperiod är slut”.
Jag svarade på mailet jag fick nu och frågade orsak till avslaget

- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Fick också en en kreditupplysning efter 30-48 timmar.Är du säker?
- Meddelanden
- 555
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Jag gjorde en manuell betalningen för några dagar sen för det stod i betalplanen att autogirot skulle dras den 25 men det gjorde det inte. Nu har dom dragit autogirot trots den manuella betalningen. Någon som råkat ut för samma?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Nej, ingen förklaring. Har mailat och frågat om motiveringen till avslaget.Hmm, sa dom varför du fick avslag ?
Jag fick både en bisnode och en creditsafe tagen på mig.
M
MLA
Gäst
Samma här.Hos mig har det nu dragits.
- Meddelanden
- 1 116
- Mottagna reaktioner
- 512
- Poäng
- 597
Det mailet fick ja med. Ringde dom istället och de skulle ringa tillbaka. Men fan ingen som ringtJag fick Mail nu.
Jag svarade på mailet jag fick nu och frågade orsak till avslaget![]()
Länken i appen funkar ej ändå
Har du nyss utökat din kredit? När jag fick höjning så uteblev dragning kommande månad för att sedan dras dubbelt månaden efter.Det drogs inget på autogiro inatt heller för min del, någon annan i samma sits?
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Jag fick svar på mitt Mail nu om orsak till avslag.Nej, ingen förklaring. Har mailat och frågat om motiveringen till avslaget.
hon skrev bara att de är kreditavdelningen som bestämmer beviljande eller avslag och dom behöver inte motivera sitt beslut…..
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Samma här.Jag fick svar på mitt Mail nu om orsak till avslag.
hon skrev bara att de är kreditavdelningen som bestämmer beviljande eller avslag och dom behöver inte motivera sitt beslut…..
- Meddelanden
- 1 116
- Mottagna reaktioner
- 512
- Poäng
- 597
Någon som fåttt samma utan att ens länken i appen funkar ? Fick Mail igår om detta men länken händer inget med när man ska ansöka fast de ändå mailar mig om att söka. Kan ju vara ett önsketänkande av mig med att det är bara något skit de skickar varje månad. Första gången ja får från dom,
Bilagor
- Meddelanden
- 65
- Mottagna reaktioner
- 22
- Poäng
- 102
Jag har inte fått mailet men ser likadant ut i appen för mig som för dig. Jag har 15000 i kredit och har inte haft "ansök" knappen där tidigare utan dök upp när jag gjorde min första inbetalning denna månaden. Men när jag trycker ansök blir det bara helvit skärm och inget mer händer. Kan inte navigera mer i appen utan måste stänga ned och börja om och så fort jag trycker ansök får jag vit skärm igen. Jätteskumt, buggigt, oseriöst... de borde ju iaf kunna fixa en meddelanderuta som säger något i stil med: "Tyvärr, just nu kan vi inte erbjuda dig mer kredit" men icke...Någon som fåttt samma utan att ens länken i appen funkar ? Fick Mail igår om detta men länken händer inget med när man ska ansöka fast de ändå mailar mig om att söka. Kan ju vara ett önsketänkande av mig med att det är bara något skit de skickar varje månad. Första gången ja får från dom,
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Ja som sagt. Detta företag är väldigt oseriöst. Sambon exempelvis har årsinkomst över 300 000, ingenting hos KFM inte speciellt stora lån, betalat i tid varenda månad sedan start (september) ändå har hon inte blivit beviljad höjning. Kundtjänsten skyller bara på att systemet erbjuder utökad kredit automatiskt och bla bla..
- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
Har exakt samma. Aldrig missat en betalning och inte fått chans att höja någon gång. Kundtjänst säger att det är systemet som avgör och du kommer få sms om systemet bedömer att du kan höja.Ja som sagt. Detta företag är väldigt oseriöst. Sambon exempelvis har årsinkomst över 300 000, ingenting hos KFM inte speciellt stora lån, betalat i tid varenda månad sedan start (september) ändå har hon inte blivit beviljad höjning. Kundtjänsten skyller bara på att systemet erbjuder utökad kredit automatiskt och bla bla..
Ett skämt till långivare.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Haha ja och smset får man ändå inte, utan man måste logga in i appen för och se om man kan utöka, sen göra en ansökan och efter ansökan får man prata med kundtjänst och där efter får man smset.. Så de är också ganska missvisande.Har exakt samma. Aldrig missat en betalning och inte fått chans att höja någon gång. Kundtjänst säger att det är systemet som avgör och du kommer få sms om systemet bedömer att du kan höja.
Ett skämt till långivare.
- Meddelanden
- 1 116
- Mottagna reaktioner
- 512
- Poäng
- 597
Så nu ska ni höra. Ringde upp dom och sa till dom att appen strular och funkar ej att söka. De vidare befordra till IT och senare fick ja ett mess om att nu kan ja söka. Wee hoo tänkte ja fast medellande blev avslag. De sa att min Bisnode score var kass. Jaså sa jag och gick in och kollade efter 1.a gången. Den var exakt samma som när ja fick 30k. Så ingen förändring
så någon ”egen” score har de ej.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Många olika bud är det, verkar inte som de har sån speciellt bra koll fakrisktSå nu ska ni höra. Ringde upp dom och sa till dom att appen strular och funkar ej att söka. De vidare befordra till IT och senare fick ja ett mess om att nu kan ja söka. Wee hoo tänkte ja fast medellande blev avslag. De sa att min Bisnode score var kass. Jaså sa jag och gick in och kollade efter 1.a gången. Den var exakt samma som när ja fick 30k. Så ingen förändring
- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Fick i appen att jag kunde ansöka om mer, ansökte, ringde dem ( bekräfta namn, personnummer, adress) kollade appen senare, fick inget nytt belopp så blev avslag. De tog dock bara creditsafe så konstigt att det blev avslag.
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Äh. Känns som dom har blivit sämre och höjer inte någon befintlig kund, betala av era krediter så snabbt ni kan sen bojkotta. Känns som deras intresse för nöjda kunder har svalnat.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Finns det ens någon som har ”50k+” alla har ju 30 typ eller mindre verkar det som.....Ni som har högre belopp (50k+) vad har ni för belopp, ränta och månadskostnad?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.