Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Tror det blir avslag ingen har fått över 30.000 på länge

Jag har inte fått något besked om huruvida jag blev beviljad eller ej. Loggar jag in i appen så ser jag bara att köpeperioden är slut. Dessutom buggar appen något fruktansvärt. Autogiroknappen hoppar fram och tillbaka, från att vara aktiverad till att vara inaktiverad. Dessutom kan jag inte längre se mitt aktuella lånebelopp. Antar att allt detta innebär att jag fick avslag? Måste vidhålla det jag sagt förutom, Holm är extremt opålitligt och en av de sämre aktörer jag varit med om.
Okej, samma som för mig då.

Ni som inte har betalat manuellt, är det någon av er som fått en dragning?

Ni som inte har betalat manuellt, är det någon av er som fått en dragning?
Betalade manuellt tidigare, ingen dragning på autogiro, det som betalades in manuellt räknades som betalning på avbetalningsplanen. Fick erbjudande om att höja, ansökte och senare missade jag samtal från dem. Någon kvinna spelade in på röstbrevlådan att man skulle ringa dem angående ansökan. Ringer imorgon, se vad de vill.

Okej, samma som för mig då.
Mailade till kundtjänst och fick veta att jag hade fått avslag. Vad är det för jävla företag där man måste fråga om man fått avslag eller inte? Dock verkar de inte tagit någon Bisnode vilket jag är tacksam över.

Mailade till kundtjänst och fick veta att jag hade fått avslag. Vad är det för jävla företag där man måste fråga om man fått avslag eller inte? Dock verkar de inte tagit någon Bisnode vilket jag är tacksam över.

Är du säker?
Jag fick bekräftelse om att en Bisnode var tagen ca 30 timmar efter jag gjorde en ansökan om höjning.

Är du säker?
Jag fick bekräftelse om att en Bisnode var tagen ca 30 timmar efter jag gjorde en ansökan om höjning.
30 timmar!?? Hos de flesta brukar en notifiering komma upp omgående eller snart inpå ansökan. Klart Holm ska drälla till det även här...

Hmm, sa dom varför du fick avslag ?
Jag fick både en bisnode och en creditsafe tagen på mig.

Hos mig har det nu dragits.

Har dragits för mej i natt men nu kom ett sms att de saknar betalning
Betalning är registrerad som T och en massa siffror, det är väl Holm bank?

Har dragits för mej i natt men nu kom ett sms att de saknar betalning
Betalning är registrerad som T och en massa siffror, det är väl Holm bank?
Jag fick också påminnelse precis, har också en dragning med T och en massa siffror. Dock högre summa än den som står i appen

Jag fick Mail nu.
”Hej, glöm inte kolla in Holm appen. Vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit” men jag fick ju den chansen på midsommarafton och då ansökte jag men antar det blev avslag eftersom jag inte fick erbjudande och det står nu att ”min köpeperiod är slut”.
Jag svarade på mailet jag fick nu och frågade orsak till avslaget :D

Jag gjorde en manuell betalningen för några dagar sen för det stod i betalplanen att autogirot skulle dras den 25 men det gjorde det inte. Nu har dom dragit autogirot trots den manuella betalningen. Någon som råkat ut för samma?

Jag fick Mail nu.
”Hej, glöm inte kolla in Holm appen. Vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit” men jag fick ju den chansen på midsommarafton och då ansökte jag men antar det blev avslag eftersom jag inte fick erbjudande och det står nu att ”min köpeperiod är slut”.
Jag svarade på mailet jag fick nu och frågade orsak till avslaget :D
Det mailet fick ja med. Ringde dom istället och de skulle ringa tillbaka. Men fan ingen som ringt
Länken i appen funkar ej ändå

Nej, ingen förklaring. Har mailat och frågat om motiveringen till avslaget.
Jag fick svar på mitt Mail nu om orsak till avslag.
hon skrev bara att de är kreditavdelningen som bestämmer beviljande eller avslag och dom behöver inte motivera sitt beslut…..

Någon som fåttt samma utan att ens länken i appen funkar ? Fick Mail igår om detta men länken händer inget med när man ska ansöka fast de ändå mailar mig om att söka. Kan ju vara ett önsketänkande av mig med att det är bara något skit de skickar varje månad. Första gången ja får från dom,

Bilagor

• 6FC9E51A-072E-4F91-B118-62D95256D974.webp
    6FC9E51A-072E-4F91-B118-62D95256D974.webp
    51.1 KB · Visningar: 210
  • 6BCB21BA-7311-40EC-9494-290A62626BD1.webp
    6BCB21BA-7311-40EC-9494-290A62626BD1.webp
    35.8 KB · Visningar: 202
Någon som fåttt samma utan att ens länken i appen funkar ? Fick Mail igår om detta men länken händer inget med när man ska ansöka fast de ändå mailar mig om att söka. Kan ju vara ett önsketänkande av mig med att det är bara något skit de skickar varje månad. Första gången ja får från dom,
Jag har inte fått mailet men ser likadant ut i appen för mig som för dig. Jag har 15000 i kredit och har inte haft "ansök" knappen där tidigare utan dök upp när jag gjorde min första inbetalning denna månaden. Men när jag trycker ansök blir det bara helvit skärm och inget mer händer. Kan inte navigera mer i appen utan måste stänga ned och börja om och så fort jag trycker ansök får jag vit skärm igen. Jätteskumt, buggigt, oseriöst... de borde ju iaf kunna fixa en meddelanderuta som säger något i stil med: "Tyvärr, just nu kan vi inte erbjuda dig mer kredit" men icke...

Ja som sagt. Detta företag är väldigt oseriöst. Sambon exempelvis har årsinkomst över 300 000, ingenting hos KFM inte speciellt stora lån, betalat i tid varenda månad sedan start (september) ändå har hon inte blivit beviljad höjning. Kundtjänsten skyller bara på att systemet erbjuder utökad kredit automatiskt och bla bla..

Ja som sagt. Detta företag är väldigt oseriöst. Sambon exempelvis har årsinkomst över 300 000, ingenting hos KFM inte speciellt stora lån, betalat i tid varenda månad sedan start (september) ändå har hon inte blivit beviljad höjning. Kundtjänsten skyller bara på att systemet erbjuder utökad kredit automatiskt och bla bla..
Har exakt samma. Aldrig missat en betalning och inte fått chans att höja någon gång. Kundtjänst säger att det är systemet som avgör och du kommer få sms om systemet bedömer att du kan höja.

Ett skämt till långivare.

Har exakt samma. Aldrig missat en betalning och inte fått chans att höja någon gång. Kundtjänst säger att det är systemet som avgör och du kommer få sms om systemet bedömer att du kan höja.

Ett skämt till långivare.
Haha ja och smset får man ändå inte, utan man måste logga in i appen för och se om man kan utöka, sen göra en ansökan och efter ansökan får man prata med kundtjänst och där efter får man smset.. Så de är också ganska missvisande.

När jag söker om en kredit så kan jag inte ens verifiera mig för att jag inte får sms som dem ska skicka ut för verifieringen?!
Något vart med om liknande?

Så nu ska ni höra. Ringde upp dom och sa till dom att appen strular och funkar ej att söka. De vidare befordra till IT och senare fick ja ett mess om att nu kan ja söka. Wee hoo tänkte ja fast medellande blev avslag. De sa att min Bisnode score var kass. Jaså sa jag och gick in och kollade efter 1.a gången. Den var exakt samma som när ja fick 30k. Så ingen förändring

så någon ”egen” score har de ej.

Så nu ska ni höra. Ringde upp dom och sa till dom att appen strular och funkar ej att söka. De vidare befordra till IT och senare fick ja ett mess om att nu kan ja söka. Wee hoo tänkte ja fast medellande blev avslag. De sa att min Bisnode score var kass. Jaså sa jag och gick in och kollade efter 1.a gången. Den var exakt samma som när ja fick 30k. Så ingen förändring

så någon ”egen” score har de ej.
Många olika bud är det, verkar inte som de har sån speciellt bra koll fakriskt

Fick i appen att jag kunde ansöka om mer, ansökte, ringde dem ( bekräfta namn, personnummer, adress) kollade appen senare, fick inget nytt belopp så blev avslag. De tog dock bara creditsafe så konstigt att det blev avslag.

Äh. Känns som dom har blivit sämre och höjer inte någon befintlig kund, betala av era krediter så snabbt ni kan sen bojkotta. Känns som deras intresse för nöjda kunder har svalnat.

Ni som kompletterade med kontoutdrag och id-kopia. Hur lång handläggning hade ni?

Ni som har högre belopp (50k+) vad har ni för belopp, ränta och månadskostnad?

Har 100K på 8% ränta.

betalar 2000kr.

Jag minns inte vad jag beviljades, 75 eller 100k Betalade 12 kr eller så, nyttjade set aldrig mer än så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp