- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Nu frågade hen iofs vart man ser om de går att höja. Vilket de gör i appen om man loggar inVisa bilaga 1616
Så här? Så har det sett ut för mig länge nu men när jag trycker på "Ansök om kredit" blir det så här:
Visa bilaga 1617
Ja, precis, en helt vit skärm och inget mer händer. Så skulle inte säga att det "går att höja" bara för att det står så där i appen. Visst kan det vara så att det absolut inte går att höja innan den där knappen dyker upp men den är ingen garant för att man ens kan ansöka om höjning...
Sen vet jag att de vart problem för många, men har läst mig till att man kan ringa kundtjänst för att ev få hjälp (om de är så hjälpsamma är väl en annan fråga). Andra har tagit bort appen och laddat ner den typ 5-6 gånger för att ha fått de och fungerat.
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Fick ett mail enligt nedan:
”Hej!
Glöm inte att kolla in Holm-appen, vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit.”
Antar att det är ett automatiskt genererat meddelande och inget faktiskt erbjudande om att höja?
”Hej!
Glöm inte att kolla in Holm-appen, vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit.”
Antar att det är ett automatiskt genererat meddelande och inget faktiskt erbjudande om att höja?
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Det är ett automatiskt utskick.Fick ett mail enligt nedan:
”Hej!
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Det är ett automatiskt utskick.
Hur fasiken väljer dom vem som ska få det mailet? Märkligt.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Jadu, det kan man verkligen undra. Jag vet inte.Hur fasiken väljer dom vem som ska få det mailet? Märkligt.
- Meddelanden
- 378
- Mottagna reaktioner
- 228
- Poäng
- 407
Jag fick samma mejl. Men när jag loggar in finns ingen möjlighet till att utöka?Fick ett mail enligt nedan:
”Hej!
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
24:e juni fick jag upp i appen att jag kunde ansöka ny kredit då min offert inte var aktiv.
ansökte men blev avslag, nu har jag fått det igen …
Man vill ju typ ansöka, samtidigt som man slösar en jäkla massa bisnode på de här företaget verkar det som…
Tror jag skiter i det faktiskt, känns ologiskt att jag skulle få höja nu om ja inte fick det för 2 veckor sen.
ansökte men blev avslag, nu har jag fått det igen …
Man vill ju typ ansöka, samtidigt som man slösar en jäkla massa bisnode på de här företaget verkar det som…
Tror jag skiter i det faktiskt, känns ologiskt att jag skulle få höja nu om ja inte fick det för 2 veckor sen.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Otroligt alltså, sambon har varit inne varje dag i 1,5-2 månader nu sedan de blivit lite mer generösa med erbjudande om utökad kredit. Men icke sa nicke...förstår inte hur vissa blir erbjudna hela tiden medan hon som varit i tid 10 månader och med ganska bra förutsättningar inte blir det.
Jag själv har fått höja en gång och det var ändå ganska så direkt.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Verkar som hon har för "bra" kreditvärdighet för att ens få erbjudandet.Otroligt alltså, sambon har varit inne varje dag i 1,5-2 månader nu sedan de blivit lite mer generösa med erbjudande om utökad kredit. Men icke sa nicke...förstår inte hur vissa blir erbjudna hela tiden medan hon som varit i tid 10 månader och med ganska bra förutsättningar inte blir det.
Jag dubbelkollade nu och kunde höja förra veckan, drog en chansning men blev avslag. Nu idag kom det upp igen att min offert inte är aktiv och att jag kan ansöka på nytt.. fattar inte varför man får sånt erbjudande varje vecka om de ändå blir avslag..- Blev medlem
- 8 maj 2020
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Haha, jag ringde faktiskt och dubbelkollade med dom nu, nu krävde dem 6 månaders kontoutdrag, från Januari månad till idag i PDF format..
Frågan är om det ens är värt att skicka in de till dom för att ha möjlighet till utökning eller ska man skita i det ?
Frågan är om det ens är värt att skicka in de till dom för att ha möjlighet till utökning eller ska man skita i det ?
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Prova. Det går ju snabbt för din del, kanske tar längre tid för dem att gå igenom. Ingenting du lär förlora på egentligen. För mig vart det samma sak (men banken sköter det där själv och skapar ett dokument) blev 37 sidor. Men sen ändrade handläggaren sig och sa att jag ändå inte hade någon chans till utökning haha het otroligt alltså.Haha, jag ringde faktiskt och dubbelkollade med dom nu, nu krävde dem 6 månaders kontoutdrag, från Januari månad till idag i PDF format..
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Jag gjorde faktiskt det, laddade ner månad för månad o skickade till dom. Fick svar ca 35 min senare om några transaktioner de undrade över. Har svarat och väntar nu på besked. Får vi se va hon sägerProva. Det går ju snabbt för din del, kanske tar längre tid för dem att gå igenom. Ingenting du lär förlora på egentligen. För mig vart det samma sak (men banken sköter det där själv och skapar ett dokument) blev 37 sidor. Men sen ändrade handläggaren sig och sa att jag ändå inte hade någon chans till utökning haha het otroligt alltså.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Håller tummarna för dig. Hur mycket är din kredit på just nu? Finns det speltransaktioner?Jag gjorde faktiskt det, laddade ner månad för månad o skickade till dom. Fick svar ca 35 min senare om några transaktioner de undrade över. Har svarat och väntar nu på besked. Får vi se va hon säger
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Tack, fick sms precis. Fick utökat från 30.000kr till 50.000kr och pengarna på kontot på 1 minut.Håller tummarna för dig. Hur mycket är din kredit på just nu? Finns det speltransaktioner?
Ja det finns speltransaktioner dock från januari/februari inte längre då det är spärrat. Så de gick ju bra trots allt

Tillägger att jag fick räntan sänkt från 15 % till 12 % också

Senast ändrad:
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Bara säga grattis! Måste vara skönt!Tack, fick sms precis. Fick utökat från 30.000kr till 50.000kr och pengarna på kontot på 1 minut.
Ja det finns speltransaktioner dock från januari/februari inte längre då det är spärrat. Så de gick ju bra trots allt
Tillägger att jag fick räntan sänkt från 15 % till 12 % också![]()

- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Vad hade du för förutsättningar?Tack, fick sms precis. Fick utökat från 30.000kr till 50.000kr och pengarna på kontot på 1 minut.
Tillägger att jag fick räntan sänkt från 15 % till 12 % också![]()
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Inkomst 390.000krVad hade du för förutsättningar?
Underskott 51.000kr
Hög på Creditsafe, bisnode 27 förfrågningar och risk 1 kredit avrådes- på kreditupplysningarna.
Men fick aldrig någon notering att de tagit Bisnode denna gång. Många inkasso räkningar som betalats under perioden, samt inbetalningar till kronofogden.
De ifrågasatt varför jag hade 2 löner varje månad och de är för min makes lön kommer in på mitt konto så vi har betalat alla räkningar via mig, även hans.
Därav räkningar till kronofogden, men de ifrågasatt aldrig om någon utgift.
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Hej testade att göra en ansökan för skojs skull, vet inte vad jag ska ha den till men kanske man kan ta bort krediter som syns på uc.
Men men tycker de verkar vara lite oseriösa ringde dom nu på morgonen trodde jag hade ringt fel först eftersom det var ingen som presenterade sig utan bara ja hej hej
Får se om jag blir godkänd
Men men tycker de verkar vara lite oseriösa ringde dom nu på morgonen trodde jag hade ringt fel först eftersom det var ingen som presenterade sig utan bara ja hej hej
Får se om jag blir godkänd
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Blev avslag he he kan vara för den jag pratade med frågade vad ja skulle ha krediten till och ja sa vet inte he he
Men visst var det creditsafe de tog
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
De tar både creditsafe och bisnode.Blev avslag he he kan vara för den jag pratade med frågade vad ja skulle ha krediten till och ja sa vet inte he he
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Utvecklingsstörd supportdetta företag känns lite som trisslotto.
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
Känns väldigt oseriöstUtvecklingsstörd support
- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Blev avslag he he kan vara för den jag pratade med frågade vad ja skulle ha krediten till och ja sa vet inte he he
Märkligt. Vad hade du för förutsättningar?
- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
640tusen på uc 5 ff på uc.Märkligt. Vad hade du för förutsättningar?
Men creditsafe hade jag hög kreditvärdighet och 9 ff
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Märkligt. Men när du har den typen av inkomst räknas du som höginkomsttagare, försök att skippa dessa skitlån då när du ändå tjänar bra med pengar640tusen på uc 5 ff på uc.
Men creditsafe hade jag hög kreditvärdighet och 9 ff

- Meddelanden
- 106
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 147
He he 640 är lånMärkligt. Men när du har den typen av inkomst räknas du som höginkomsttagare, försök att skippa dessa skitlån då när du ändå tjänar bra med pengar![]()

- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Hur ser de ut när man kan höja. Nån som kan lägga skärmdump eller liknande
Hoppa tillbaka några sidor, till inlägg #1640…
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Nej. De ser ut så när man kan höja också trots att man redan har kredit.Det är väl om man inte har någon kredit alls
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 596
- Poäng
- 597
Nope, den fryser fast vid inloggningnån mer som inte kommer in appen?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
jag testade att skicka in en ansökan, men jag har tydligen ett uselt Creditsafe betyg, endast 39.... samtidigt så har jag "Mycket bra" på UC och ett skapligt Bisnode betyg, jag blev imorse uppringd av Holm och utfrågad en massa frågor, dom vill nu att jag ska bekräfta min inkomst med Kreditz, men Kreditz verkar inte fungera för mig för tillfället, det händer inget efter att jag har loggat in mot banken, vet inte om det är lönt att gå vidare med ansökan, skulle väl vara om Kretitz/Holm tar hänsyn till Avanza om jag lyckas lägga in även dom med ansökan.
Holm är egentligen endast intressant för mig om jag skulle få bättre ränta än Fairlo och det är jag tveksam till att jag skulle få med 39 i score
Holm är egentligen endast intressant för mig om jag skulle få bättre ränta än Fairlo och det är jag tveksam till att jag skulle få med 39 i score
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Det var nåt nytt med Kreditz? Dom hade ju trustly innan. Dom kanske ändrar? Skönt för då kanske dom börjar med lite höjningar igen.jag testade att skicka in en ansökan, men jag har tydligen ett uselt Creditsafe betyg, endast 39.... samtidigt så har jag "Mycket bra" på UC och ett skapligt Bisnode betyg, jag blev imorse uppringd av Holm och utfrågad en massa frågor, dom vill nu att jag ska bekräfta min inkomst med Kreditz, men Kreditz verkar inte fungera för mig för tillfället, det händer inget efter att jag har loggat in mot banken, vet inte om det är lönt att gå vidare med ansökan, skulle väl vara om Kretitz/Holm tar hänsyn till Avanza om jag lyckas lägga in även dom med ansökan.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
när jag för ungefär ett år sedan testade Kreditz då har jag för mig att jag fick absolut högsta betyg när jag även lade till Avanza så för mig är detta egentligen bara en fördel, men både imorse och nu så står den bara och tuggar utan att något händer både när jag försöker lägga till ICA Banken och AvanzaDet var nåt nytt med Kreditz? Dom hade ju trustly innan. Dom kanske ändrar? Skönt för då kanske dom börjar med lite höjningar igen.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
Kreditz via länken fungerade nu, men det gick inte att lägga till Avanza.jag testade att skicka in en ansökan, men jag har tydligen ett uselt Creditsafe betyg, endast 39.... samtidigt så har jag "Mycket bra" på UC och ett skapligt Bisnode betyg, jag blev imorse uppringd av Holm och utfrågad en massa frågor, dom vill nu att jag ska bekräfta min inkomst med Kreditz, men Kreditz verkar inte fungera för mig för tillfället, det händer inget efter att jag har loggat in mot banken, vet inte om det är lönt att gå vidare med ansökan, skulle väl vara om Kretitz/Holm tar hänsyn till Avanza om jag lyckas lägga in även dom med ansökan.
och nu fick jag meddelande om avslag, helt otroligt att jag blir nekad en sådan här skitkredit...
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.