• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Jämkade förra året , fick tillbaka 10 000 kr ändå :) man vet ju ungefär hur mycket räntor man har , sen tog jag lite mindre bara för att vara säker ... skulle tro det tar ca 24 mån för mig ! Så skulle vara rätt skönt med jämkningen faktiskt :)
Okej.
Då har du kontroll. - :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Okej.
Då har du kontroll. - :)
Hyfsat i alla fall ;) nej men bättre att sätta sina ränteutgifter lite lägre än vad man tro faktiskt så är man ju säkrad :) för bättre kapitalet minskar hos kronofogden minskar så räntan blir mindre tänkte jag :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Borgenärer som drar tillbaka verkställigheten när man inte har inkomst, hur ofta brukar de kolla med KFM ifall man börjat tjäna något?

Allt mellan några månader och mängder med år. En del har direktkoppling till kfm på något sätt, så dom ser när saker börjar röra på sig
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Allt mellan några månader och mängder med år. En del har direktkoppling till kfm på något sätt, så dom ser när saker börjar röra på sig
Ja, så måste det vara. Min mans skulder börjar rulla in nu när han har haft jobb i en månad och löneutmätning är startad.
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
184
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
genom skatteverket , arbetsgivaren rappotera in månad för månad nu
Så om jag jobbar en hel del extra nu några dagar framöver, kommer jag få behålla det den 27 april vid lön?

Har fått papper hemskickade som ska fyllas i, jag antar bollen är i rullning, troligen har chefen också fått papper, vet dock ej om de skickats in än eller om en utmätning ens kommer hinna ske till April..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Så om jag jobbar en hel del extra nu några dagar framöver, kommer jag få behålla det den 27 april vid lön?

Har fått papper hemskickade som ska fyllas i, jag antar bollen är i rullning, troligen har chefen också fått papper, vet dock ej om de skickats in än eller om en utmätning ens kommer hinna ske till April..
Dom kommer nog garanterat dra från din lön i april eftersom om du inte räknar ut det så räknar dom ändå ut det själva .. jag har skickat in mina papper och enligt henne på kronofogden ta det oftast bara några dagar så är det klart
 

RustNeverSleeps

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
26 Augusti 2019
Meddelanden
184
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Dom kommer nog garanterat dra från din lön i april eftersom om du inte räknar ut det så räknar dom ändå ut det själva .. jag har skickat in mina papper och enligt henne på kronofogden ta det oftast bara några dagar så är det klart
Hmm då är frågan om de det bara är min vanliga lön som påverkas eller om de kommer dra extrapengarna jag kommer tjäna i April också. Har nämligen möjlighet att tacka nej till extrajobbet och känns väl sådär att jobba så mkt extra om jag inte kommer se röken av pengarna.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Hmm då är frågan om de det bara är min vanliga lön som påverkas eller om de kommer dra extrapengarna jag kommer tjäna i April också. Har nämligen möjlighet att tacka nej till extrajobbet och känns väl sådär att jobba så mkt extra om jag inte kommer se röken av pengarna.
Har du normalt alltid samma lön varje månad förutom nästa ? Alltså inte massa olika ob ? För har du samma kommer ditt lönekontor skicka in vilken lön du har , har du tex vördigt varierande så kommer ditt kontor slå ut dina 6 senaste månader och ge dom ett snitt .. så säg att du skulle få tex 10 000 kr extra nästa månad så finns stor chans du får behålla dom :) om du inte får Max beslut ! Då får du alltid behålla samma och dom tar allt över det ! Jag väntar på mitt beslut som kommer nästa vecka , gör väldigt stor skillnad om man får Max beslut eller inte !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Hmm då är frågan om de det bara är min vanliga lön som påverkas eller om de kommer dra extrapengarna jag kommer tjäna i April också. Har nämligen möjlighet att tacka nej till extrajobbet och känns väl sådär att jobba så mkt extra om jag inte kommer se röken av pengarna.
Jag hade chansat på att jobba och sen hoppas du slipper Max beslut ! Det hade jag kört på !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp