• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Menar du att amortering kommer först och sedan avgifter o ränta? Om amortering blir först borde det ge skillnad på räntan eller tänker jag fel;)
Ja precis , amorteringen kommer först sa dom och sedan avgifter och räntan ... så låter positivt då :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja då blir det ju lite mindre att betala i slutändan när skulden minskar först :folded:
På två dagar har jag fått positivt besked om två krediter nu :) bara fortsätta kämpa efter fryst ränta eller kapital först ! Men trodde faktiskt räntan skulle bli mer på mina lån tillsammans .. 5000 kr på 400 000 ! Ska försöka betala ner mobillån och everydayplus först .. samtidigt kommer dom få mest för dom är störst :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Ja precis , amorteringen kommer först sa dom och sedan avgifter och räntan ... så låter positivt då :)

Har ffa betydelse på stora skulder, effekten på småskulder som betalas av på kort tid är begränsad
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
På två dagar har jag fått positivt besked om två krediter nu :) bara fortsätta kämpa efter fryst ränta eller kapital först ! Men trodde faktiskt räntan skulle bli mer på mina lån tillsammans .. 5000 kr på 400 000 ! Ska försöka betala ner mobillån och everydayplus först .. samtidigt kommer dom få mest för dom är störst :)
När jag var skuldsatt så gjorde jag ett gigantiskt Excelark med en flik för varje månad och radade upp alla skulderna och hur mycket de skulle få via utmätningen. Något som förvånade mej var ett lån från Collector Bank, med 36% ränta per år och ursprungligen på 35 tkr steg skulden något katastrofalt, trots utmätning på 25 tkr, skulden ökade till över 52 tkr i månad nr 80, därefter började den att sjunka...
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
När jag var skuldsatt så gjorde jag ett gigantiskt Excelark med en flik för varje månad och radade upp alla skulderna och hur mycket de skulle få via utmätningen. Något som förvånade mej var ett lån från Collector Bank, med 36% ränta per år och ursprungligen på 35 tkr steg skulden något katastrofalt, trots utmätning på 25 tkr, skulden ökade till över 52 tkr i månad nr 80, därefter började den att sjunka...
Ju större skuld desto mer får dom ju så är det , jag har dock inga skulder på typ 3000 kr .. mina ligger på 20-60 000 kr .. så blir en ganska jämn fördelning . Har ett lån som har 36 % och det är mobillån ... men dom flesta ligger på 24 % .. sen tex Telia finance 30 0000 ligger bara på 8 % ! Mina skulder har räntor på 5000 kr mån .... så borde ju absolut minska en del :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp