• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Finns för övrigt ganska få anledningar att kliva in på jobbet för att utmäta saker.. är väl typ smycken, klocka, kontanter eller möjligen bilen man åkt med till jobbet som kan bli aktuellt.

Nja de där förstod även denna kvinna...jag tänkte mer att ni kommer intraskande på ens arbete och försöker beordra en hem, men förhoppningsvis gick gränsen för Era befogenheter just där... ;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Ja kag ska göra oanmält. Är en båt det är frågan om och den vet jag ska ut från ett varv i morgon och sjösättas, men då tänkte vi försöka dyka upp och utmäta den innan det blir midsommarseglats.

Vad har ni för rutiner osv när det gäller barnfamiljer? Är ni smidigare eller är det oväsentligt? Brukar det blir stökigt eller går det oftast lungt till? Jag har inte en susning hur det går till, men nyfiken. Hur många med löneutmätning besöker ni? De flesta eller mest slumpmässigt axplock?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Nja de där förstod även denna kvinna...jag tänkte mer att ni kommer intraskande på ens arbete och försöker beordra en hem, men förhoppningsvis gick gränsen för Era befogenheter just där... ;)

Haha. Nej det kan jag inte tvinga någon till.
I det läget ringer jag nog och redogör för vad jag gör och var jag är. Vill gäldenären komma hem är drn välkommen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Vad har ni för rutiner osv när det gäller barnfamiljer? Är ni smidigare eller är det oväsentligt? Brukar det blir stökigt eller går det oftast lungt till? Jag har inte en susning hur det går till, men nyfiken. Hur många med löneutmätning besöker ni? De flesta eller mest slumpmässigt axplock?

Jag försöker så klart göra så gott det går utan att barnen hamnar i något men ska en bärgare ta med sig bilen då är det lite svårt att undvika, det blir viss uppmärksamhet.

Det finns ingen koppling mellan löneutmätning och hembesök. Det är mer frågan om vilka egendomar man tror kan finnas som avgör.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Haha. Nej det kan jag inte tvinga någon till.
I det läget ringer jag nog och redogör för vad jag gör och var jag är. Vill gäldenären komma hem är drn välkommen.

Ok, men ponera att Du står utanför min dörr och jag är då självklart på mitt arbete mån-fre kontorstid...precis när Du kommer och vill ”dricka kaffe” för Du arbetar Ju oxå kontorstid - kan Du då helt sonika ringa mig & säga: kom nu hem och om inte, så tar jag hjälp av låssmeden...”
Förresten, hur var det nu med bevisbördan gällande ting? Vem åläggs bevisbördan ? Min 19-åriga dotter äger både en MacBook (ny) samt ny tv inne på hennes rum... Åläggs jag att bevisa att dylikt är hennes?!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Ok, men ponera att Du står utanför min dörr och jag är då självklart på mitt arbete mån-fre kontorstid...precis när Du kommer och vill ”dricka kaffe” för Du arbetar Ju oxå kontorstid - kan Du då helt sonika ringa mig & säga: kom nu hem och om inte, så tar jag hjälp av låssmeden...”
Förresten, hur var det nu med bevisbördan gällande ting? Vem åläggs bevisbördan ? Min 19-åriga dotter äger både en MacBook (ny) samt ny tv inne på hennes rum... Åläggs jag att bevisa att dylikt är hennes?!

Orkar inte dra alla om och men men om alla förutsättningar är uppfyllda så kan jag gå in med hjälp av låssmed. Vansinnigt sällsynt, har bara gjort det i ett bostadshus en gång vad jag kommer på nu och då hade vi föranmält besöket.

En hemmavarande myndig dotter då får kfm bevisbördan.
Är det din make så läggs bevisbördan på dig/make/sambo.
Är du sugen att läsa lagtext är det utsökningsbalken 4 kap 19 paragrafen 1 st med sambo/make och 2 st samma paragraf med någon annan än sambo/make som du bor med.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Orkar inte dra alla om och men men om alla förutsättningar är uppfyllda så kan jag gå in med hjälp av låssmed. Vansinnigt sällsynt, har bara gjort det i ett bostadshus en gång vad jag kommer på nu och då hade vi föranmält besöket.

En hemmavarande myndig dotter då får kfm bevisbördan.
Är det din make så läggs bevisbördan på dig/make/sambo.
Är du sugen att läsa lagtext är det utsökningsbalken 4 kap 19 paragrafen 1 st med sambo/make och 2 st samma paragraf med någon annan än sambo/make som du bor med.

Tackar allra ödmjukast ! Så bra att hennes saker kan få leva vidare och kvitton tror jag likväl att hon har...någonstans i röran... typ ! :)
Nja, det gäller ju uppenbarligen inte mig likväl då jag separerade för ett tag sen ! :) men tack likväl för rekommendation av upphetsande kvälls lektyr :)
 

FoxLite

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
16 September 2016
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
187
Jag försöker så klart göra så gott det går utan att barnen hamnar i något men ska en bärgare ta med sig bilen då är det lite svårt att undvika, det blir viss uppmärksamhet.

Det finns ingen koppling mellan löneutmätning och hembesök. Det är mer frågan om vilka egendomar man tror kan finnas som avgör.

Kollar ni bara lite lätt efter vad ni ser när ni gör hembesök? Eller öppnar ni skåp, kollar under sängen :), osv? Ta tv till exempel, får de ha upp till nått värde eller tar ni alla nya platta?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Kan det vara för att vi inte är folkbokförda på samma adress?

Ja, självklart är det ju så. Är Ni inte folkbokförda på samma adress, så kan dom ju inte göra avdrag för Dig, för dig känner dom ju inte till.
Dock är det fortfarande märkligt med den låga lönen för henne... Har dom inte ringt till arbetsgivaren eller är det som @Lasseman skriver att skulden enkom ligger på 327 riksdaler, men det betvivlar jag starkt... :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp