Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack för svar. Så man får aldrig en personlig kronoinspektör att kontakta vid frågor. Utan man får ringa kundtjänst?

Ingen personlig tilldelas nej.
Ktj svarar på det allra mesta, bättre att ringa dit eller eventuellt på kontorets gruppnummer eller liknande än att jaga en enskild som förmodligen inte minns ärendet ändå eller är på plats :)

Ska bli intressant att se vilken utmätning man får. 23.500 efter skatt, 3700 i hyra ingen resa till och från jobbet. Vad tror du jag får för dom . Inga barn har jag heller, vad jag vet om . Beror säkert på den enskilde handläggaren

Ska bli intressant att se vilken utmätning man får. 23.500 efter skatt, 3700 i hyra ingen resa till och från jobbet. Vad tror du jag får för dom . Inga barn har jag heller, vad jag vet om . Beror säkert på den enskilde handläggaren
Det är inget handläggaren gör som den vill precis. Det finns regler att gå efter. Gå in på kfm sida och gör uträkningen så vet du :)

Så länge man får förbehållsbellopet så kan dom dra hur mycket dom vill

Du får väl behålla ca 5 Laxar kanske

Om du meddelar dina uppgifter kommer du få behålla 8623 netto efter utmätningen.

Nej beloppen är samma oavsett.

Tanken är att man får behålla för det just när man hat behov för det

Må så vara, men så tänkte och agerade inte min Skusan handläggare iallafall. Hen frågade om jag var sjuk eller åt medicin. Jag svarade nej, men hen kontrade med att 5 års skuldsanering är en lång tid & mycket kan hända & la till den slanten.

Tidigare när ja skulle fylla i mina inkomst/utgifter inför löneutmätning, så fyllde ja i att ja åt medicin. Ingen ifrågasatte det.
Faktum är att ja knaprar ju nån Alvedon någon gång då & då... :)

Kommer få min första anmärkning på onsdag ..då har dom 10 dagarna gått , vad händer efter det ? Inge stor skuld men kommer inte kunna betala den .. kommer jag få en skuld att betala efter det ? När kan löneutmättning tänkas dra igång ? :)

Kommer få min första anmärkning på onsdag ..då har dom 10 dagarna gått , vad händer efter det ? Inge stor skuld men kommer inte kunna betala den .. kommer jag få en skuld att betala efter det ? När kan löneutmättning tänkas dra igång ? :)

Om utslagen kommer igång så..
Gissar att du får utslag på fredag eller veckan därpå pga balanserna som är nu.
Det beror på om man begärt verkställighet direkt eller inte, väldigt få begär det direkt.

Om utslagen kommer igång så..
Gissar att du får utslag på fredag eller veckan därpå pga balanserna som är nu.
Det beror på om man begärt verkställighet direkt eller inte, väldigt få begär det direkt.
Då håller vi tummarna för det :) om dom har begärt det direkt redan vid ansökan ..börjar man med att kolla ens konton då ?

Efter utslags pappret kommer , kommer det något mer papper efter det innan inkomst och utgifter kommer man ska fylla i ?

Efter utslags pappret kommer , kommer det något mer papper efter det innan inkomst och utgifter kommer man ska fylla i ?

Det händer inget så länge man inte begärt verkställighet

Kan man kolla om dom begärt det redan ?

Och det är typ en bekräftelse att man ha en skuld hos dom då kan man säga ?
Ja, sista steget innan löneutmätning är aktuellt, skulden är fastställd.
Kan dock dras tillbaka av inkassobolaget fortfarande. Dvs ingen verkställighet sker.

Ja, sista steget innan löneutmätning är aktuellt, skulden är fastställd.
Kan dock dras tillbaka av inkassobolaget fortfarande. Dvs ingen verkställighet sker.
Kan man kolla redan nu om dom begärt verkställande ?

Kan man kolla redan nu om dom begärt verkställande ?

Det går nog se i varje bf ärende men vad spelar det för roll? Det är ju inget du kan påverka i alla fall.
Huvudregeln är att man inte gör det. Är vissa lite mer sällsynta aktörer som gör det

Det går nog se i varje bf ärende men vad spelar det för roll? Det är ju inget du kan påverka i alla fall.
Huvudregeln är att man inte gör det. Är vissa lite mer sällsynta aktörer som gör det
Alltså skulden är på 4500 kr tror jag , så det hade bara varit den man hade dragit om löneutmättning hade startat i dec eller januari . Så inga stora summor :) i detta fallet är det Sergel :) man får inget brev sen om dom begär verkställande va ?

Alltså skulden är på 4500 kr tror jag , så det hade bara varit den man hade dragit om löneutmättning hade startat i dec eller januari . Så inga stora summor :) i detta fallet är det Sergel :) man får inget brev sen om dom begär verkställande va ?
När du får brev om redovisning av inkomst så har du svaret.

Inte om själva begäran, men om verkställighetsansökan godkänns får man brevet "skuld att betala"
Är lite sent nu för att då löneutmätning i december

Inte om själva begäran, men om verkställighetsansökan godkänns får man brevet "skuld att betala"
Är lite sent nu för att då löneutmätning i december
Ja december är nog för sent ..hoppas även slippa januari faktiskt ..dom 4500 får dom gärna dra i januari... Men hoppas inte mer :)

När dom begär verkställande , hur fort brukar dom få det godkänt ?

Hur mycket är skulden på ? När kan du betala ? Vill du ha en anmärkning? Du kan ju bestrida ärendet så får du lite längre tid på dig. Då kan ju det gå till tingsrätt

Hur mycket är skulden på ? När kan du betala ? Vill du ha en anmärkning? Du kan ju bestrida ärendet så får du lite längre tid på dig. Då kan ju det gå till tingsrätt
Skulden är på 4500 tror jag det var ...kommer få anmälningar ändå i januari eller slutet på dec ... Ska betala av 280k på löneutmättning

Kommer däremot dra ut på dom andra förelägganden så dom inte hinner dra dom i januari månad

Trodde jag skulle få ett utslag skickat till mig idag faktiskt , lyckas jag bara hålla ut hela nästa vecka med att inte få något föreläggande då heller så känns det nästan som att man ha räddat januari månad från utmätning också faktiskt ...kommer däremot betala in den 23 dec skulden på 4500 kr så den är borta helt !

Vad tror ni ? Kommer jag klara mig utan löneutmättning även i januari ? Har idag bara ett föreläggande inskickat och påskrivet och den skulden är bara på 4500 kr tror jag det var ...kommer skicka in en skuld nästa vecka som är större på ca 20k ..fast då är vi inne redan 17-18 dec...sen ska dom göra utredning och sen beror det väl på om dom begärt verkställande med ...men 4 veckor borde det väl ändå ta ?

Vad tror ni ? Kommer jag klara mig utan löneutmättning även i januari ? Har idag bara ett föreläggande inskickat och påskrivet och den skulden är bara på 4500 kr tror jag det var ...kommer skicka in en skuld nästa vecka som är större på ca 20k ..fast då är vi inne redan 17-18 dec...sen ska dom göra utredning och sen beror det väl på om dom begärt verkställande med ...men 4 veckor borde det väl ändå ta ?
Det ska mycket till för att det ska hinnas något i januari.

Det ska mycket till för att det ska hinnas något i januari.
Då håller vi tummarna för det :) hade gjort mycket ..för betalar in 15k nu på varje skuld ...så kommer även betala ner mycket på den 20k skulden ..då skjuter man det framför sig hela tiden känns det som :)

Då håller vi tummarna för det :) hade gjort mycket ..för betalar in 15k nu på varje skuld ...så kommer även betala ner mycket på den 20k skulden ..då skjuter man det framför sig hela tiden känns det som :)

Du minskar ju räntorna du måste ut med om inte annat.
Gör man saker i viss ordning är chansen skaplig att man blir bortglömd några månader också.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp