Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ganska meningslöst att åka hem för en löneutmätning, så mycket tid har man inte...
Kan du utveckla hur du menar? Pratar du om dom som har löneutmätning där man ser att det blir betalt inom ett år?

Vad är det då som avgör att hembesök görs?

Kan du utveckla hur du menar? Pratar du om dom som har löneutmätning där man ser att det blir betalt inom ett år?

Jag menar att åka hem till folk för att reda ut uppgifter för löneutmätning inte

Om löneutmätning beslutas behöver man ju knappast åka hem till någon för att få uppgifterna som behövs.
Ska det däremot utredas om det finns andra utmätningsbara tillgångar kan det ju vara idé att göra ett hembesök om det inte är uppenbart att personen är helt barskrapad. Det är ordet LÖNEutmätning som är nyckeln i @Lassemans svar.

Hej igen!
Skulle lägga in ett nytt inlägg men lyckades ej.

Vart i kontakt med budget skuldrådgivnung och igår skickade vi ansökan om sanering.
Han sa att chansen de beviljas ser ljust ut och han kunde nästan garantera. Är ensam med 2 barn heltid. Jobbar heltid.
Jag har fått 5 brev fogd. Skrivit under och skickat delgivning.
Kommer väl flera och löneutmätning blir att vänta.

Hur lång tid ha de tagit fått skuldsanering?
Har ni tips under gången ?
Vad ska ja tänka på ?
Han nämnde också något skatten att gå ja fått beslut innan dess får ja behålla dessa.

Under löneutmätning hur är de ex om nån vän swishar mig ett belopp ? Eller en familjemedlem.

Många frågor. Vill vända livet innan haft 40 för att ge mina barn de bästa i livet. Hamnat där jag hamnat pga min före detta spelmissbruk och att jag vatt så snäll att jag ställt upp och egentligen gjort hans spelande värre.
Mvh Johanna

När det blir löneutmätning. Får min chef reda på det eller är det bara lönekontoret?

Hej! Är det någon som vet vad som händer om man inte kontaktar Kronofogden efter man fått brev om Skuld att betala?

Skickar dom då ut blanketter där man ska fylla i sin inkomst osv?
Eller kommer dom hem till en?

Tacksam för hjälp!

Hej! Är det någon som vet vad som händer om man inte kontaktar Kronofogden efter man fått brev om Skuld att betala?

Skickar dom då ut blanketter där man ska fylla i sin inkomst osv?
Eller kommer dom hem till en?

Tacksam för hjälp!
Dom kommer göra en koll på dina konton o så först , sedan får du blanketter hem

Förra månaden så kom betalningen in till kronofogden runt den 2/8 och var klar på min sida 4/8 . Alldeles för sent enligt mig , även lönekontoret höll med ! Denna månaden blev det bättring och pengarna registrerade på min sida den 25/8 redan :)

Hej alla,

Om man har fått hem skuld att betala, flertalet. Och nu fått underlag att fylla i som är inkomster/utgifter - skulle varit dem tillhanda i går men jag har glömt detta och ska fylla i det imorgon och posta. Vad händer sen då jag har a-kassa?

Dom kommer kontakta din bank ! Och sedan får dom reda på vad du har :) och är det lite mer än normalt så ryker det tyvärr !
Vad räknas som mer än normalt?
Jag har förfallodatum 2020-09-08 på Skuld att betala kortet. Är det efter det dom kan göra ett utmätningsförsök?

Jag har förfallodatum 2020-09-08 på Skuld att betala kortet. Är det efter det dom kan göra ett utmätningsförsök?
Tror det är redan nu , så ut med pengarna ! För skulden är redan fastställd !

Räkna ut vad du ska få ha kvar efter KF har dragits från din lön, går att göra på deras hemsida.

Ta ut pengar så du har mindre än det kvar så ska dom inte dra något då det inte har varit den sista ännu så dom kan inte räkna med att allt är betalt som hyra etc.

För blottar dom ett konto innan den sista så är dom bara desperata och vill få folk utslängda på gatan

Räkna ut vad du ska få ha kvar efter KF har dragits från din lön, går att göra på deras hemsida.

Ta ut pengar så du har mindre än det kvar så ska dom inte dra något då det inte har varit den sista ännu så dom kan inte räkna med att allt är betalt som hyra etc.

För blottar dom ett konto innan den sista så är dom bara desperata och vill få folk utslängda på gatan
Mitt konto hade 2 kr när dom kollade mitt :) hos mig kollade dom den 17 mars :) så hade absolut tagit ut pengarna i god tid !

Gaah! Inte spelat på över 15 månader men på nåt sätt lyckades jag hitta på att spela. Wips så var bufferten som jag tänkt ha under löneutmättningen bort! S u c k!

Gaah! Inte spelat på över 15 månader men på nåt sätt lyckades jag hitta på att spela. Wips så var bufferten som jag tänkt ha under löneutmättningen bort! S u c k!

Visst är det förjvligt.
Man börjar ju fatta att det här med missbruk är bara aldrig igen som gäller.

Om KF har gjort en utredningsrapport/utmätningsförsök den 24/8. Hur snabbt får man en kopia på det?

Om KF har gjort en utredningsrapport/utmätningsförsök den 24/8. Hur snabbt får man en kopia på det?

Den postas samma dag eller dagen efter beroende på hur handläggaren gjort.

Jag har som sagt gjort en uträkning på kfm hemsida.
Förbehållsbelopp: 11.865kr /månad
Kfm drar: 8.375kr / månad

på 1 år skulle 98.000kr ca i skuld bli betalt.
Om skulderna man släpper sammanlagt övergår den summan o blir typ 120 så klarar jag ju inte av att betala skulden under 1 år. Blir det utmätning av tillgångar på typ de 20.000 automatiskt då? eller tänker jag helt galet @Lasseman ?

Om skulderna man släpper sammanlagt övergår den summan o blir typ 120 så klarar jag ju inte av att betala skulden under 1 år. Blir det utmätning av tillgångar på typ de 20.000 automatiskt då? eller tänker jag helt galet @Lasseman ?

Varför tror du att du måste bli klar på ett år? En löneutmätning fortsätter ju tills skulden är betald.

Sen vet jag inte om du tänkt på att räntor tillkommer och kan göra att skulden växer, men det beror såklart på vilka typer av lån man har samt belopp och räntesats.

Varför tror du att du måste bli klar på ett år? En löneutmätning fortsätter ju tills skulden är betald.

det var nåt jag hade för mig att jag läste... att om de typ räknar med att man klarar av att betala skulden på 1 år så blir det i första hand tal om löneutmätning innan tillgångar utreds. Sen såklart så kan det ju trilla in fler skulder under tidens gång o då kanske det är som du säger, att det fortlöper?

det var nåt jag hade för mig att jag läste... att om de typ räknar med att man klarar av att betala skulden på 1 år så blir det i första hand tal om löneutmätning innan tillgångar utreds. Sen såklart så kan det ju trilla in fler skulder under tidens gång o då kanske det är som du säger, att det fortlöper?

jag tänker sönder hela min situation just nu, håller på att läsa den här tråden för att få info, men har 1000 inlägg kvar. Puh!

jag tänker sönder hela min situation just nu, håller på att läsa den här tråden för att få info, men har 1000 inlägg kvar. Puh!
Innan du börjar med utmätning när du fått skuld att betala och den tiden gått ut så kommer dom kolla dina tillgångar tror inte det spelar någon roll hur stor skulden är .. så ett tips ha inga pengar på kontot :)

Har du tillgångar som kan utmätas?

Fullständig tillgångsutredning borde inte behöva göras då, men vissa delar görs ändå på grund av utmätningsordningen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp