- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
- Meddelanden
- 429
- Mottagna reaktioner
- 160
- Poäng
- 347
Har du löneutmätning nu? Sälj bilen och köp en billigare medans ni kan. Huset ligger nog illa till också tyvärr...
Har du löneutmätning nu? Sälj bilen och köp en billigare medans ni kan. Huset ligger nog illa till också tyvärr...[/QUOTE
inte vid löneutmätning. Läs i tråden innan![]()
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Vaddå inte vid löneutmätning? Har själv haft löneutmätning och tillgångsutredning gjord...Inte vid löneutmätning. Läs i tråden innan![]()
- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Vaddå inte vid löneutmätning? Har själv haft löneutmätning och tillgångsutredning gjord...
Vid löneutmätning utmäts lön. Inget annat.
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Absolut! Men sålänge du har skuld hos kfm är du inte säker att det bara blir löneutmätningVid löneutmätning utmäts lön. Inget annat.

- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Absolut! Men sålänge du har skuld hos kfm är du inte säker att det bara blir löneutmätning![]()
Nä, utmätning kan det bli också.
Kan tänka mig att det kommer rasa in en del nu där fastigheter och bostadsrätter åker.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Om man inkasserar en spelvinst och lyckas slutbetala alla sina mål hos KFM, ligger betalningsanmärknignarna kvar i tre år då, från att man slutbetalat dem?
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
3 år från att de uppstodOm man inkasserar en spelvinst och lyckas slutbetala alla sina mål hos KFM, ligger betalningsanmärknignarna kvar i tre år då, från att man slutbetalat dem?
- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Anmärkningar ligger 3 år oavsett om något betalats eller inte.Om man inkasserar en spelvinst och lyckas slutbetala alla sina mål hos KFM, ligger betalningsanmärknignarna kvar i tre år då, från att man slutbetalat dem?
Skuldsaldot historik syns i 2 år
- Meddelanden
- 51
- Mottagna reaktioner
- 36
- Poäng
- 137
Fråga som säkert besvarats...
Är det smart att ha skattejämkning när löneutmätning inleds eller borde jag sluta jämka?
tacksam för råd!
Är det smart att ha skattejämkning när löneutmätning inleds eller borde jag sluta jämka?
tacksam för råd!
- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Sålänge du har stenkoll på ränteutgifterna är det lugnt. Svårt att betala restskatt med löneutmätningFråga som säkert besvarats...
tacksam för råd!

- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
jag startade min utmätning i april och började jämka på maj lönen ! Fick från 13k till 19kFråga som säkert besvarats...
tacksam för råd!
lite skillnad
har man koll på ränteutgifter så är det ju helt rätt att göra , jag skrev även lite lägre summa på ränteutgifter för att säkra . Jämkade förra året och fick ändå tillbaka 9300 kr
däremot ska di jämka efter du fått beslutet 
- Meddelanden
- 51
- Mottagna reaktioner
- 36
- Poäng
- 137
jag startade min utmätning i april och började jämka på maj lönen ! Fick från 13k till 19klite skillnad
har man koll på ränteutgifter så är det ju helt rätt att göra , jag skrev även lite lägre summa på ränteutgifter för att säkra . Jämkade förra året och fick ändå tillbaka 9300 kr
däremot ska di jämka efter du fått beslutet
![]()
Så då borde jag avbryta min jämkning? Och söka för nästa år istället??
Kollas inte sådant upp?? Många frågor nu
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Jag hade avbrutit ja ! Och sedan sökt igen när du fått beslutet . Tror inte det kollas upp , vet 3 andra som gjort samma sakSå då borde jag avbryta min jämkning? Och söka för nästa år istället??
bara att fråga på i pm om du vill 
- Meddelanden
- 51
- Mottagna reaktioner
- 36
- Poäng
- 137
Jag hade avbrutit ja ! Och sedan sökt igen när du fått beslutet . Tror inte det kollas upp , vet 3 andra som gjort samma sakbara att fråga på i pm om du vill
![]()
Tack! Försökte skicka till dig men fick bara massa felmeddelanden..
- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Så då borde jag avbryta min jämkning? Och söka för nästa år istället??
Har du otur så upptäcks det, då skulle jag tro att maxbeslut ligger nära till
- Meddelanden
- 51
- Mottagna reaktioner
- 36
- Poäng
- 137
Har du otur så upptäcks det, då skulle jag tro att maxbeslut ligger nära till
jag misstänkte det.
Men sålänge man har koll på räntor osv så är det väl inget negativt att skattejämka vid löneutmätning?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Frågan är om dom har koll på det eller skiter i det , en person som jag känner har jämkat 6 år med löneutmätningjag misstänkte det.
Men sålänge man har koll på räntor osv så är det väl inget negativt att skattejämka vid löneutmätning?
- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
jag misstänkte det.
Inte vad jag vet.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Sålänge du har stenkoll på ränteutgifterna är det lugnt. Svårt att betala restskatt med löneutmätning![]()
Den läggs väl bara på löneutmätningen annars
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Så är det juDen läggs väl bara på löneutmätningen annars

- Meddelanden
- 196
- Mottagna reaktioner
- 33
- Poäng
- 147
Vi ska få retroaktiv löneförhöjning i en klumpsumma, är det nåt jag kan vänta mig bli utmätt från min lön eller får man behålla det?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Hur mycket fick ni ?Vi ska få retroaktiv löneförhöjning i en klumpsumma, är det nåt jag kan vänta mig bli utmätt från min lön eller får man behålla det?
- Meddelanden
- 196
- Mottagna reaktioner
- 33
- Poäng
- 147
Räknas från Maj månad så det lär väl bli tvåtusen eller nåt efter att skatten gjort sittHur mycket fick ni ?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Får man fråga vilket fack du tillhör ?Räknas från Maj månad så det lär väl bli tvåtusen eller nåt efter att skatten gjort sitt
Alla pengar välkomna ju 
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Har du inte maxbelsut så får du behålla detVi ska få retroaktiv löneförhöjning i en klumpsumma, är det nåt jag kan vänta mig bli utmätt från min lön eller får man behålla det?

- Meddelanden
- 196
- Mottagna reaktioner
- 33
- Poäng
- 147
Jag har förbehållsbelopp, antar det inte är maxbeslut?Har du inte maxbelsut så får du behålla det![]()
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Om du inte har maxbeslut så får du tex behålla 13k och dom dra 10k ... Har du maxbeslut så får du alltid behålla sammaJag har förbehållsbelopp, antar det inte är maxbeslut?

- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Hej,
Jag har skulder hos kf och utmätning på min lön.
Men sen har jag privata skulder till både mina föräldrar vilket jag har fruktansvärt dåligt samvete för. Jag vill inget mer än att kunna betala tillbaka till dom, men i dagsläget är det ju helt omöjligt. Bägge är pensionärer också så dom har det ju inte jättebra ekonomiskt direkt.
min fråga är, kan jag själv ”anmäla” skulderna som jag har till dom hos kronofogden?
Så dom också kan få ta del av utmätningen.
Eller måste dom göra det själva?
Men sen har jag privata skulder till både mina föräldrar vilket jag har fruktansvärt dåligt samvete för. Jag vill inget mer än att kunna betala tillbaka till dom, men i dagsläget är det ju helt omöjligt. Bägge är pensionärer också så dom har det ju inte jättebra ekonomiskt direkt.
min fråga är, kan jag själv ”anmäla” skulderna som jag har till dom hos kronofogden?
Så dom också kan få ta del av utmätningen.
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Hej,
min fråga är, kan jag själv ”anmäla” skulderna som jag har till dom hoskronofogden?
Så dom också kan få ta del avutmätningen.
min fråga är, kan jag själv ”anmäla” skulderna som jag har till dom hoskronofogden?
- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Hej,
Varför kan dom inte anmäla skulderna själva?
Sen antar jag att beroende på hur mycket skulder du har kontra hur mycket som kan utmätas varje månad så kanske dom inte får så mycket eftersom att den största skulden får mest.
Jag tror dock inte att du själv kan anmäla skulderna åt dom.
- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
Är bara att dom ansöker om betalningsföreläggande, går att göra med bankid på fogdens hemsida. Skyndar du dig att skriva på kvitton osv kan dom nog vara med på löneutmtäningen i november.Hej,
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Varför kan dom inte anmäla skulderna själva?
Sen antar jag att beroende på hur mycket skulder du har kontra hur mycket som kan utmätas varje månad så kanske dom inte får så mycket eftersom att den största skulden får mest.
Jag tror dock inte att du själv kan anmäla skulderna åt dom.
det är klart dom kan göra det själva också. Men jag mår så fruktansvärt dåligt av dessa skulder så vill ”hålla dom utanför” så mycket som möjligt. Dom ska inte behöva straffas mera för att jag är världens sämsta människa.
- Meddelanden
- 31 745
- Mottagna reaktioner
- 16 679
- Poäng
- 11 977
det är klart dom kan göra det själva också. Men jag mår så fruktansvärt dåligt av dessa skulder så vill ”hålla dom utanför” så mycket som möjligt. Dom ska inte behöva straffas mera för att jag är världens sämsta människa.
Du kan ju fylla i blanketten åt dom och bara be dom skriva på.
- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Du tror inte att dom kommer reagera om dom börjar få pengar från kronofogden?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Vet dom om att du har skulder hos fogden ? Det har jag själv inte berättat , det tänker jag betala av först och sen berätta !det är klart dom kan göra det själva också. Men jag mår så fruktansvärt dåligt av dessa skulder så vill ”hålla dom utanför” så mycket som möjligt. Dom ska inte behöva straffas mera för att jag är världens sämsta människa.
- Meddelanden
- 36
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
Min sambo har i många år haft löneutmätning och har aldrig nämt mig eller mina inkomster när han har fyllt i inkomstredovisningen. Nu kommer jag behöva fylla i en sån blankett eftersom jag har oxå hamnat hos krono efter år av spelmissbruk.Nu till min fråga, ska jag skriva att jag är sambo eller ensamstående? Han är skriven på samma adress. Hur fungerar förbehållsumman när man är sambo, räknar krono att man tillsammans ska ha lite över 8000kr?
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Du tror inte att dom kommer reagera om dom börjar få pengar från kronofogden?
men det är väl klart jag kommer säga det till dom!!! Jag frågade bara om jag själv kunde ange dessa skulder till kronofogden, och nu fått svaret nej.
Så då vet jag, case closed.
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 66
- Poäng
- 207
Vet dom om att du har skulder hos fogden ? Det har jag själv inte berättat , det tänker jag betala av först och sen berätta !
jodå, dom vet helt och hållet om min situation.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.