Man ska aldrig säga aldrig
Med min tur i livet kan jag nog redan nu säga att det de hinner skicka innan 11/12

Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Man ska aldrig säga aldrig

Som regel samma dag som redogörelsen kommer in
Nej man får ingen påminnelse utan dom går på den lönen din arbetsgivare skriver och går efter en schablon hyra.

Får man påminnelse om man ej skickar in inom den tiden som anges?
ja, och de flesta typ samma dag.Pratade med en handläggare på kronofogden, fick tillsvar att det kan ta allt från någon dag till någon vecka beroende på hur mycket de har att göra.
ja, och de flesta typ samma dag.
hon partade om när ”körningen ” går från dom, är det engång i månaden el sker det flera gånger i månaden ?
Körning? Vi gör löneutmätningsbeslut dagligen i mängder. Dom skickas också dagligen.

Japp det var så hon sa, jag har ingen aning vad hon menade![]()
Yes dom har börjat där nuFick brev från kronofogden i kivra igår. Är det något nytt?

får man fråga vilket brev du fick ?Fick brev från kronofogden i kivra igår. Är det något nytt?
Yes dom har börjat där nu![]()
”Skuld att betala”får man fråga vilket brev du fick ?
Som jag förstått det så kommer föreläggande senare på kivira !Även såna där som man ska skriva på?
Äntligen!!!Fick brev från kronofogden i kivra igår. Är det något nytt?
Dock inte förläggande ännu ! Men ska komma ! Håller med att det är bättre med kivira !Äntligen!!!
Bara att slippa förnedringen av alla brev i postlådan är guld värt.
Så himla bra!!Äntligen!!!
Bara att slippa förnedringen av alla brev i postlådan är guld värt.
Ja eller bara skriva under brevet med mobilt bank IdKivra har (eller kan lätt ordna) en funktion som gör att mottagaren kan se om brevet har öppnats också, vilket borde göra det svårare att hävda att man inte har "fått brevet".
Misstänker att beslut och skuld att betala kommer i kivira ! Och föreläggande i framtiden !Vet man när detta började arr gälla ? Vore ju otroligt skönt om man släppa alla brev. Nu har
Väl dom flesta trillain för mig under 2020 men ändå.
Varje ärende är ju minst 3 brev
jag har fått 1 i kivra denna vecka men även vanligt brev från krf. Så lite skumt.
Ja eller bara skriva under brevet med mobilt bank Id

Haha ja precisSyftade på fall där mottagaren inte vill kännas vid brevet och bara raderar det.![]()
dock borde det vara så att du måste öppna det kan jag tycka 
Fick brev från kronofogden i kivra igår. Är det något nytt?
Kivra har (eller kan lätt ordna) en funktion som gör att mottagaren kan se om brevet har öppnats också, vilket borde göra det svårare att hävda att man inte har "fått brevet".
Därför alla avaktivera kiviraOch har man öppnat är man delgiven, man har tagit del, otroligt smidigt.

Därför alla avaktivera kivira![]()
Jag tycker inte det är pinsamt ! Däremot vill nog folk köpa sig tid med föreläggande som kommer som du säkert förstårOch då blir det brev ändå, pinsamt med brevbärare etc. Cirkeln sluten

Då kan man inte dra ut på föreläggandet eller vänta tills lönen kommer in , då gäller det upp med allt på en gångJag vill gärna ha allt i kivra. Men märkligt att utskicket bara trillade in men fick andra brev tidigare i veckan.
väldigt glad slipper fler föreläggande nu 
Jag tycker inte det är pinsamt ! Däremot vill nog folk köpa sig tid med föreläggande som kommer som du säkert förstår![]()
Själv så fick sambon ett föreläggande i slutet på april och dom kom i slutet på oktober första gången betalade in direkt dagen efter !Nej det gör jag inte, de allra flesta skickar helt enkelt in dom ganska omgående.
Träffat på någon förhalare som ansåg det var bättre att jag kom om 3 veckor så kunde han bli delgivning då. Jag tyckte att tillfället jag var där var bättre, han sa att han vägrade skriva på, jag lämnade alla papper i handen på honom och konstaterade att han nu var delgivning alla 10-15 förelägganden..
ok, det hade ju varit enklare att skicka in i april och betala i april förstås.Själv så fick sambon ett föreläggande i slutet på april och dom kom i slutet på oktober första gången betalade in direkt dagen efter !